Tigging i Norge

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jhn »

cevillan skrev:
Intruder skrev:Synes at fattigfolk som tiggger iallfall fortjener å bli behandlet som folk...
de KAN jo ha vært Frimurere eller Høyrefolk (en skjebne verre enn døden)... :evil
Med "Høyrefolk" mener du da folk som har høy inntekt og således bidrar mye til fellesskapet gjennom høy skattebelastning? Tror ikke du skal bite hånda som mater deg.
En ganske vanlig definisjon av "høyrefolk" er "folk som stemmer på Høyre"
At det er høyrefolk som mater oss er en merkelig påstand.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tigging i Norge

Legg inn av SuperMorten »

Jeg stemmer høyre og betalte nok skatt i fjor til å lønne en minstepensjonist :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Tigging i Norge

Legg inn av DrGreve »

Selv en høyremann kan få kompliserte sykdomsplager som koster samfunnet enorme summer... :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:Jeg stemmer høyre og betalte nok skatt i fjor til å lønne en minstepensjonist :knegg
Jeg stemte ikke Høyre, men jaggu måtte jeg også betale skatt ... litt mere nå enn med den forrige regjeringen, faktisk.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tigging i Norge

Legg inn av LordShaft »

jhn skrev: Jeg stemte ikke Høyre, men jaggu måtte jeg også betale skatt ... litt mere nå enn med den forrige regjeringen, faktisk.
Ja lurer på om det kan ha noe med den enorme økningen som har vært i statlig og kommunal sektor de siste 8 årene :eh :-k

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Tigging i Norge

Legg inn av norse900 »

LordShaft skrev: Ja lurer på om det kan ha noe med den enorme økningen som har vært i statlig og kommunal sektor de siste 8 årene :eh :-k
Ny brannbil?? :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Tigging i Norge

Legg inn av ojda »

norse900 skrev:
LordShaft skrev: Ja lurer på om det kan ha noe med den enorme økningen som har vært i statlig og kommunal sektor de siste 8 årene :eh :-k
Ny brannbil?? :lol
Ja, å en ny drone til hvær brannmann :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tigging i Norge

Legg inn av LordShaft »

Ja beredskapen i norge er definitivt det som stjeler flest skattekroner :-)å

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Tigging i Norge

Legg inn av cevillan »

DrGreve skrev:Selv en høyremann kan få kompliserte sykdomsplager som koster samfunnet enorme summer... :)
Helt klart. Heldivis har da høyremannen en stor befolkning av trygdede som plukker opp regningen :P :p

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Tigging i Norge

Legg inn av DrGreve »

cevillan skrev:
DrGreve skrev:Selv en høyremann kan få kompliserte sykdomsplager som koster samfunnet enorme summer... :)
Helt klart. Heldivis har da høyremannen en stor befolkning av trygdede som plukker opp regningen :P :p
Helt klart, hvis man tror på Libertinius og Fritt Ord og dess like, så kan man få det inntrykket, men arbeidsløsheten, også blant unge er lav i Norge, faktisk i verdenstoppen.. Statistikk er en studie verdig, også blant høyrefolk :)
I de siste 50 år har gapet mellom de som får minst og de som tar mest av overkudd pr. capita økt dramatisk, faktisk så mye at enkelte økonomer har advart mot at dette fortsetter, med fare for en kollaps av 3-partsamarbeidet, også kalt den Nordiske modellen.Det spesielle er at etter at H/FRP kom i regjering så har det blitt legitimt å kreve mer til toppene.. Og da selvfølgelig på bekostning av noen, også trygdede.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
jhn skrev: Jeg stemte ikke Høyre, men jaggu måtte jeg også betale skatt ... litt mere nå enn med den forrige regjeringen, faktisk.
Ja lurer på om det kan ha noe med den enorme økningen som har vært i statlig og kommunal sektor de siste 8 årene :eh :-k
I følge regjeringen er det for å finansiere skattelette for noen andre.
Trangere økonomi for trygdede og lavlønte skal visstnok føre til at vi blir mere produktive.
Lavere skatt og bedre økonomi for de bedrestilte skal føre til det samme.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Tigging i Norge

Legg inn av poulet_cavalier »

jhn skrev:
LordShaft skrev:
jhn skrev: Jeg stemte ikke Høyre, men jaggu måtte jeg også betale skatt ... litt mere nå enn med den forrige regjeringen, faktisk.
Ja lurer på om det kan ha noe med den enorme økningen som har vært i statlig og kommunal sektor de siste 8 årene :eh :-k
I følge regjeringen er det for å finansiere skattelette for noen andre.
Trangere økonomi for trygdede og lavlønte skal visstnok føre til at vi blir mere produktive.
Lavere skatt og bedre økonomi for de bedrestilte skal føre til det samme.
Høyre er vel for lavere skatt og bedre økonomi for alle, ikke bare de med høy inntekt. Jeg har ennå ikke hørt noen i høyre som vil velferden i Norge noe vondt heller. Dette er en myte som "noen" prøver å skape. Min påstand er at den vesentlige forskjellen på Høyre og den moderate venstresiden (Ap) er at Høyre vil ha et mer liberalt samfunn der enkeltmennesket bestemmer mer selv.

Å slenge skjellsord etter folk er ganske tarvelig, enten det er høyre, frp (som nok får mer en snittet slengt etter seg) eller SV/Rødt. Det er nok desverre mange som er mer "programmert" heller en "reflektert" her.

Og ja.. jeg er medlem i Høyre.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tigging i Norge

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:
jhn skrev: Jeg stemte ikke Høyre, men jaggu måtte jeg også betale skatt ... litt mere nå enn med den forrige regjeringen, faktisk.
Ja lurer på om det kan ha noe med den enorme økningen som har vært i statlig og kommunal sektor de siste 8 årene :eh :-k
Har ikke noe i mot å betale skatt, men dett er noe dritt å få en tredjedel av skatten som restskatt.. (Ja firmaet går litt for godt.. :knegg )
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jhn »

poulet_cavalier skrev:
jhn skrev:
LordShaft skrev:
jhn skrev: Jeg stemte ikke Høyre, men jaggu måtte jeg også betale skatt ... litt mere nå enn med den forrige regjeringen, faktisk.
Ja lurer på om det kan ha noe med den enorme økningen som har vært i statlig og kommunal sektor de siste 8 årene :eh :-k
I følge regjeringen er det for å finansiere skattelette for noen andre.
Trangere økonomi for trygdede og lavlønte skal visstnok føre til at vi blir mere produktive.
Lavere skatt og bedre økonomi for de bedrestilte skal føre til det samme.
Høyre er vel for lavere skatt og bedre økonomi for alle, ikke bare de med høy inntekt. Jeg har ennå ikke hørt noen i høyre som vil velferden i Norge noe vondt heller. Dette er en myte som "noen" prøver å skape. Min påstand er at den vesentlige forskjellen på Høyre og den moderate venstresiden (Ap) er at Høyre vil ha et mer liberalt samfunn der enkeltmennesket bestemmer mer selv.

Å slenge skjellsord etter folk er ganske tarvelig, enten det er høyre, frp (som nok får mer en snittet slengt etter seg) eller SV/Rødt. Det er nok desverre mange som er mer "programmert" heller en "reflektert" her.

Og ja.. jeg er medlem i Høyre.
Det har du vel for så vidt rett i ... problemene dukker opp når de skal senke skattene. Da viser det seg at heller ikke de har penger nok til å gi skattelette til alle, så da prioriterer de litt annerledes enn det har vært gjort tidligere ... ofte på bekostning av trygdede og lavtlønte. Dette er ikke en myte.
Bare se på siste statsbudsjett
De vil kanskje ikke velferdsstaten noe vondt, men noen får mindre velferd. Det er kanskje bare en utilsiktet bieffekt?
Du liker ikke skjellsord, sier du, men mener det er greit å karakteriser folk som mere programmerte enn reflekterte?
.... fordi de har et annet politisk syn enn du har? Hvor reflektert er det?
Det er vel en slags utskjelling det også?
Er det meg du skjeller ut, eller er det folk generelt?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tigging i Norge

Legg inn av JohnnyTh »

Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag. Regningen kom alltid på 1 000 kroner totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet.

De fire fattigste slapp å betale, den femte betalte 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den åttende 120 kroner, den niende 180 kroner - og den tiende og rikeste skulle betale 590 kroner.

Alle var fornøyde med ordningen, inntil restauranteieren en dag tilbød de rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på 200 kroner pr middag. Fortsatt ville kameratene dele regningen etter
skattemodellen, så de fire fattigste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre; hvordan skulle rabatten fordeles?

200 kroner delt på seks ble 33,33 i avslag. Det gjorde at person fem og seks ville få betalt for å spise og det var klart urimelig.

Restauranteieren foreslo å redusere regningen om lag likt for alle og ville utarbeide et forslag. Det innebar at den femte også fikk spise gratis, den sjette skulle bare betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den
åttende 90 kroner, den niende 120 kroner, men den rikeste fikk redusert regningen fra 590 kroner til 520 kroner. Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før.

Utenfor restauranten begynte de å sammenligne hva de hadde spart. Jeg sparte bare en tier, mens han sparte 70 kroner, sa sjettemann og pekte på den rike tiendemann. Akkurat, sa femtemann, som også fikk ti kroner i avslag. - Han er rik, men fikk allikevel syv ganger så mye som meg. Hvorfor skal alltid de rike få mest, ropte den syvende, som fikk 20 kroner i rabatt. Og vi fikk jo ingenting, ropte de fire fattigste i kor.

Dette systemet utnytter de fattigste. Stemningen ble raskt så amper at de ni banket opp den rike tiendemannen. Neste kveld kom ikke tiendemann på middagen, så de spiste uten ham. Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere; de manglet 520 kroner!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar