Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:Haha tommas! Aner ikke hvem som kom på denne, men uhyre morsomt var det vertfall. :lol
Tror kompisen må ta den æren kanskje?

Uansett. Hyggelig fyr dette :thumleft
Det var vel ikke kompisen til Tommas dette :scratch :-k :scratch
Jeg er nesten sikker på at Tommas nevnte noe om frivillig innsats som støttekontakt :lol
Han ÆR vel ikke hær ÆRN det da :-# :x :vs :lol

Neida, festelig innslag i en grå hvardag han, du får hilse te`n.
Han blir vel med på tur igjen når han får råd til ontli sykkel :mc2
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jeg tror aldri jeg blir lei disse sykkeldiskusjonene angående hvilken som er "best" etc. :lol

Ekte mc førere med respekt for seg selv vil ikke ha hjelpesystemer. Det er bare juks og gjør en sløv. :-# :x :mk

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:Haha, jeg tror aldri jeg blir lei disse sykkeldiskusjonene angående hvilken som er "best" etc. :lol

Ekte mc førere med respekt for seg selv vil ikke ha hjelpesystemer. Det er bare juks og gjør en sløv. :-# :x :mk
Da må du forte deg å plukke bort abs-kransene fra hjula dine, før du havner i fella sjøl :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:Haha, jeg tror aldri jeg blir lei disse sykkeldiskusjonene angående hvilken som er "best" etc. :lol

Ekte mc førere med respekt for seg selv vil ikke ha hjelpesystemer. Det er bare juks og gjør en sløv. :-# :x :mk
Da må du forte deg å plukke bort abs-kransene fra hjula dine, før du havner i fella sjøl :-k
Har jeg ABS? Jøss, har ikke merket det jeg. :lol

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av spidair »

Veeel juks er det vel ikke, men enn så lenge har jeg ikke trengt ABS på min ihvertfall... Men det er en lett sykkel da, på tyngre sykler er det nok en fordel med ABS vil jeg tro...

Vet ikke hva jeg havner opp med neste gang jeg er ute å handler sykkel, men skulle ikke forundre meg om det ble en sånn adventure sykkel sak... Liker ikke den bokser motor greia som stikker ut på hver side av GS'n, prøvde å like den inne på MC messa, men syntes ikke noe om de store klossene som stikker ut på hver side av sykkelen, selv om det sikkert er en vanesak... Likte bedre Triump og KTM sine modeller da..

Har ingen planer om å bytte heller, er fornøyd med leketøyet jeg har jeg, til jeg får mer erfaring og slikt.... Da kan det sikkert være greit å bytte, men det er noen år til føler jeg... Motarden er helt konge for mitt bruk ihvertfall... Det er på langturer jeg savner mer plass og større sykkel.. Men har ikke hatt lappen et år engang (1 år 13 mai), så jeg føler at den "lille" 690 er akkurat passe noen år til... God er faring kommer jo som kjent av dårlig erfaring og går motarden i bakken blir det jo ikke så dyrt som når en adventure deiser i bakken... Ikke for at jeg skal ha noe annet nedi enn dekkene på sykkelen i bakken (kanskje en spiss albue nå og da...).. Men det er så mye fint å se langs veien at man blir helt overveldet jo...

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

Han tyske ingeniøren som bor i sykkelen måtte bruke alle lysene i dashbordet på vei mot Stavanger, men for en jobb han gjør.
Holder forhjulet under kontroll, bakdekket forsynt med passe veigrep og bremser så hardt at øyeeplene traff visiret flere ganger.

ABS føler jeg er et must om man kan få det (og gir rabatt på forsikring), kan sikkert kjøre tusenvis av km uten å trenge det - men veldig kjekt å ha den ene gangen man panikkbremser og unngår låst forhjul. Wheelie kontroll er nyttig om HK/vekt forholdet kan gjøre sykkelen horisontalt ustabil, noe som kan skje titt og ofte...

I likhet med internett, tror jeg elektroniske hjelpemidler har kommet for å bli :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Han tyske ingeniøren som bor i sykkelen måtte bruke alle lysene i dashbordet på vei mot Stavanger, men for en jobb han gjør.
Holder forhjulet under kontroll, bakdekket forsynt med passe veigrep og bremser så hardt at øyeeplene traff visiret flere ganger.

ABS føler jeg er et must om man kan få det (og gir rabatt på forsikring), kan sikkert kjøre tusenvis av km uten å trenge det - men veldig kjekt å ha den ene gangen man panikkbremser og unngår låst forhjul. Wheelie kontroll er nyttig om HK/vekt forholdet kan gjøre sykkelen horisontalt ustabil, noe som kan skje titt og ofte...

I likhet med internett, tror jeg elektroniske hjelpemidler har kommet for å bli :knegg
Det pussige er at vi kjørte den samme strekningen omtrent like fort og aktivt og jeg vil vel si jeg kom meg like fort frem som deg og hos meg så var det ikke noe annet enn blinklyset som blinket til tider. Ikke opplevde jeg noe hjulslipp eller andre ubehageligheter heller.

Men jada, hjelpemidler er kommet for å bli. Kjekt å ha de gangene man kjører over evne :P :p

ps! Les dette med en snev av humor. Kanskje bare meg som febrilsk leter etter argumenter for å slippe en ekstrautgifter på 60.000.- ? :lol

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Neida, jeg har både abs, trc, gps, håndklede-tørker og cruisecontrol, kaffeholder, erotisk masasje i sitteputa. Å setter pris hver eneste duppeditt :thumleft Men man kan da ikke la han derre Østfollingen riste pelsen uhemmet
her på forumet, uten at man sier ifra. :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
Tommas skrev:Han tyske ingeniøren som bor i sykkelen måtte bruke alle lysene i dashbordet på vei mot Stavanger, men for en jobb han gjør.
Holder forhjulet under kontroll, bakdekket forsynt med passe veigrep og bremser så hardt at øyeeplene traff visiret flere ganger.

ABS føler jeg er et must om man kan få det (og gir rabatt på forsikring), kan sikkert kjøre tusenvis av km uten å trenge det - men veldig kjekt å ha den ene gangen man panikkbremser og unngår låst forhjul. Wheelie kontroll er nyttig om HK/vekt forholdet kan gjøre sykkelen horisontalt ustabil, noe som kan skje titt og ofte...

I likhet med internett, tror jeg elektroniske hjelpemidler har kommet for å bli :knegg
Det pussige er at vi kjørte den samme strekningen omtrent like fort og aktivt og jeg vil vel si jeg kom meg like fort frem som deg og hos meg så var det ikke noe annet enn blinklyset som blinket til tider. Ikke opplevde jeg noe hjulslipp eller andre ubehageligheter heller.

Men jada, hjelpemidler er kommet for å bli. Kjekt å ha de gangene man kjører over evne :P :p

ps! Les dette med en snev av humor. Kanskje bare meg som febrilsk leter etter argumenter for å slippe en ekstrautgifter på 60.000.- ? :lol


Glemm alle krefter, og duppeditter. :thumleft
Men ikke glem at BMW'n så veldig flott ut når du kjørte den da. :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Haha. BMW'en er en kanonflott sykkel på alle måter Ojda. Ingen tvil om det. :vs

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

Synes det er gøy å få en bedre feeling for grep, akselerasjon og bremser, enn det man får ved kun å kjøre svingene fort. Tross alt bare andre helgen med kjøring på ny sykkel, også en så kapabel sykkel. Da blir nok både gass og brems brukt hardere ut av/inn mot svingene enn "nødvendig". Merker stor forbedring allerede, utrolig uvant å time farten inn i svingen med så god motor og bremser. Har blitt en del ganger hvor man "faller" rett ned, fordi bremsene tok av for mye fart :-)

Ikke umulig at A til B tiden kryper litt nedover etterhvert :knegg

Flott helg å venne seg til kjøretøyet i det minste, et helt avsindig antall svinger gjennomført!

Og du trenger jo strengt tatt ikke bruke 60k til, så fornøyd som du er med din.


Du hadde vel forresten også kjørt fortere fra A til B med S1000R, om det skulle være et ønske :prop:

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:Haha. BMW'en er en kanonflott sykkel på alle måter Ojda. Ingen tvil om det. :vs

Du fårstår Bjerknez vi vil deg ikke vondt. :[-(
Vi vil bare ditt beste, å at du ikke skal stagnere følelsesmessig i utviklingen :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av JohnnyTh »

Utrolig så fort dere har kjørt her nede på sør vestlandet. Er jo 80 sone bare på det meste og så hissige som UP har vært i vår så tørr ikke jeg dra på så mye over. Godt jeg hadde konfirmasjon denne helgen :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

JohnnyTh skrev:Utrolig så fort dere har kjørt her nede på sør vestlandet. Er jo 80 sone bare på det meste og så hissige som UP har vært i vår så tørr ikke jeg dra på så mye over. Godt jeg hadde konfirmasjon denne helgen :D
Vi fant veier hvor 80 var en utfordring, og kjørte så fort som mulig opp til det. Ellers var det mest kos og naturopplevelser :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av mortenolb »

Men har bmw'en mulighet for justering av TC så du kan få lov til å kjøre på bakhjulet, men slipper at bakhjulet slipper? :D

Svar