Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Å reklamere på et dekk ved å kontakte et av verdens største dekkprodusenter... .? frister ikke veldig å bruke tid og resurser på det gitt :lol
Nei å gjøre et av verdens største dekk firma oppmerksom på at det kan være en batch som er produsert som har feil eller mangler i forhold til hva som er tenkt er bortkastet tid eller resurser :roll
I beste fall kan jo du faktisk få deg nye dekk uten at det koster deg en krone. Da er det jævlig slit i sende en mail, muligens ett par bilder. :redface

(om det ikke kom tydelig fram, så var det et snev av sarkasme i dette innlegget) :lol :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av xyvind »

Det står at jeg også skal ha 2,9 bar i bakdekket, men ble anbefalt 2,5 av dekkekspert :thumleft
Pirelli Diablo Rosso II, men har ikke fått kjørt så veldig langt på det enda altså.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:Å reklamere på et dekk ved å kontakte et av verdens største dekkprodusenter... .? frister ikke veldig å bruke tid og resurser på det gitt :lol
Nei å gjøre et av verdens største dekk firma oppmerksom på at det kan være en batch som er produsert som har feil eller mangler i forhold til hva som er tenkt er bortkastet tid eller resurser :roll
I beste fall kan jo du faktisk få deg nye dekk uten at det koster deg en krone. Da er det jævlig slit i sende en mail, muligens ett par bilder. :redface

(om det ikke kom tydelig fram, så var det et snev av sarkasme i dette innlegget) :lol :lol
Jeg tok deg på ordet og har nå sendt over en mail til Michelin Norge om problemet. Jeg tror nok jeg vet utfallet her så jeg er nok ikke veldig spent for å si det sånn :lol
Den ender vel med at dem vil ha dekkene inn som bevis og at jeg må avmontere dem jeg har samt kjøpe nye dekk etc. mens jeg venter på en "dom".

Men nå har jeg vertfall gjort dem oppmerksom på det, så får vi se :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av hakhap »

Har akkurat passer 3000km på mine PR4 og de ser ut som nye og det inkluderer en dag på Rudskogen og en god del pendling på E18 og selvfølig variert mc kjøring på ikke E veier :-)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Wooho »

Tenkte å kjøpe dekk til både foran og bak til Aprilia rs 125 2008 modell.
På nettet ser jeg at det står front tyre: 110/70-17 og rear tyre: 150/60-17
Hva anbefales?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Kawagutten »

Wooho skrev:Tenkte å kjøpe dekk til både foran og bak til Aprilia rs 125 2008 modell.
På nettet ser jeg at det står front tyre: 110/70-17 og rear tyre: 150/60-17
Hva anbefales?
Anbefaler den størrelsen du har funnet der.Står det samme i manualen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Wooho skrev:Tenkte å kjøpe dekk til både foran og bak til Aprilia rs 125 2008 modell.
På nettet ser jeg at det står front tyre: 110/70-17 og rear tyre: 150/60-17
Hva anbefales?
Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva som som er anbefalt for 125.... Men dere har jo en tendens til å kjøre hele året. Hvertfall ikke mange dagene "dere" ikke kjører (hvertfall her på vestlandet) Så jeg ville gått for noe som har mye like egenskaper som et sport touring dekk.

Har du prøvd dekkvelgeren til Michelin? Eller eventuelt søkt litt på google? Hva som anbefales for din sykkel?

Michelin anbefaler Pilot Power http://motorsykkel.michelin.no/tyre-sel ... 0&f=172398" onclick="window.open(this.href);return false;

Men jeg ville nok valgt et litt mindre sportslig dekk.

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:En liten oppdatering angående mitt Pilot Road 4 bakdekk etter ca. 3.000km. Det er bare en millimeter igjen til slitemerket og jeg kan ikke levende forestille meg at dette dekket varer noe lenger enn Pirelli dekkene jeg hadde.

Må si jeg er skuffet så langt med tanke på slitestyrken som anntas å være over 10.000km. Blir meget overrasket hvis dekket indet hele tatt klarer 7.000km. :-k
Merkelig..hvilket lufttrykk kjører du med?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:
Bjerknez skrev:En liten oppdatering angående mitt Pilot Road 4 bakdekk etter ca. 3.000km. Det er bare en millimeter igjen til slitemerket og jeg kan ikke levende forestille meg at dette dekket varer noe lenger enn Pirelli dekkene jeg hadde.

Må si jeg er skuffet så langt med tanke på slitestyrken som anntas å være over 10.000km. Blir meget overrasket hvis dekket indet hele tatt klarer 7.000km. :-k
Merkelig..hvilket lufttrykk kjører du med?
2.9 bar

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Fikk mail fra Michelin Norge hvor dem etterspurte bilder. Bilder er sendt, så får vi se hva som skjer. Jeg har som sagt ikke veldig høye forhåpninger, men det koster som sagt ingenting å spørre :thumleft

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av gorbys »

Eg reklamerte på bakdekket mitt som eg fikk pålagt når eg kjøpte sykkelen min ifjor. Dette etter at eg Googla dekktypen på jakt etter en test og fant en recall på visse batcher. Tok kontakt med forhandler, som tok kontakt med importør og dagen etter: "kom innom å få nytt dekk." Kosta meg ikkje mer enn bensin på turen... Så det kan gå :-)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Elruts84 »

Kan bli litt interessant dette.

Nå har meg selv og flere på forumet her PR 4 i bestilling.
Så her må det jo komme oppdateringer fra flere med forskjellige kjørestiler og distanser.

Hvis flere opplever tidlig slitasje må det jo være litt drøyt. Men jeg tror heller at en stor aktør som Michelin vil ta produksjons feil eller lignende veldig alvorlig og rette opp om så skulle være.

Men disse dekkene som PR2,3 og 4 er vel testet skikkelig på vei før de sendes ut i masse produksjon?

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Wooho »

LordShaft skrev:
Wooho skrev:Tenkte å kjøpe dekk til både foran og bak til Aprilia rs 125 2008 modell.
På nettet ser jeg at det står front tyre: 110/70-17 og rear tyre: 150/60-17
Hva anbefales?
Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva som som er anbefalt for 125.... Men dere har jo en tendens til å kjøre hele året. Hvertfall ikke mange dagene "dere" ikke kjører (hvertfall her på vestlandet) Så jeg ville gått for noe som har mye like egenskaper som et sport touring dekk.

Har du prøvd dekkvelgeren til Michelin? Eller eventuelt søkt litt på google? Hva som anbefales for din sykkel?

Michelin anbefaler Pilot Power http://motorsykkel.michelin.no/tyre-sel ... 0&f=172398" onclick="window.open(this.href);return false;

Men jeg ville nok valgt et litt mindre sportslig dekk.
Hvorfor mindre sportslig dekk? :)

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Wooho »

Elolz skrev:
Wooho skrev:Tenkte å kjøpe dekk til både foran og bak til Aprilia rs 125 2008 modell.
På nettet ser jeg at det står front tyre: 110/70-17 og rear tyre: 150/60-17
Hva anbefales?
Til en lettere sykkel ville jeg valgt Pirelli Diablo Rosso II. Hadde veldig gode erfaringer med det på Ninja 250R som også er rimelig lett. :prf Er ekstremt mange på forumet for 250R som sverger til det dekket for lette sykler.
Hvordan er Pirelli Diabo Rosso II sammenligned med Michelin Pilot Power 2CT?

Følgende står det om Michelen: "Michelin Pilot Power 2CT havnet på topp i Motorrads seneste test av sportdekk og ble valgt frem som det beste dekket av Ride Magazine. "
Noe å bry seg?

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LoneRider »

Mine forrige dekk, Angel GT, holdt bare 7000 km, var ikke spesielt fornøyd med dem. Nå har jeg kjørt 7000 på PR4, og det er ennå langt til slitasjemerkene. Hvis de ikke slites raskere mot slutten kan jeg antakelig få 5000 km til ut av dem. Ikke verst med tanke på momentet i sykkelen.

Svar