Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Ashland »

Litt intressant å se hva han kommer av konklusjon selv om det mest sansynelig er:

1. Riktig type dekk og du ikke får igjen noe ved reklamasjon, om du sender det inn. Siden de nok mener du har missbrukt dekket
2. Du har fått ett OE-dekk og ikke passer din sykkel

Noe sier meg reklamasjon mulighetene er nærmest fraverende hos Dekkonline.com :sorry

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Foreslår at du prøver Pirelli angel gt også! :D Det ser jo mye bedre ut og!

Toven

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:Foreslår at du prøver Pirelli angel gt også! :D Det ser jo mye bedre ut og!
aaaye :prf :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Fikk svar fra Michelin igjen nå:
Hej igen

Det framgår av bild 3 att det är ett eftermarknads däck.
Så långt är allt ok, detta däck skall fungera på din mc.

Då du köpt däcket på Dekkonline är det där du får ställa vidare förfrågningar och eventuella reklamationsanspråk.
Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med detta, då vi inte sålt däcket.

Lycka till,


Vänliga hälsningar
Janne
Skal sende en forespørsel til Dekkonline og høre hva dem sier, men noe lenger enn det akter jeg ikke å gå tror jeg...

Wooho
Innlegg: 79
Registrert: 25 sep 2014, 23:10
Motorsykkelen din: a2

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Wooho »

mortenolb skrev:
Wooho skrev:Kom frem til disse to alternativene:

Michelen power front: http://www.motorsykkeldekk.com/cgi-bin/ ... S%20125_RD_" onclick="window.open(this.href);return false;

Michelen power 2ct rear: http://www.motorsykkeldekk.com/cgi-bin/ ... S%20125_RD_" onclick="window.open(this.href);return false;

Vil disse passe sykkelen? Er disse greie dekk?
Er nok helt fine dekk, men grunnen til å velge et "mindre sportslig" dekk er rett og slett pga. ytelse i lavere temperaturer, og at de holder lenger.

Ser ikke ut til at de har Pilot Road 4 i 110, men du får Pilot Road 3, som er den forrige utgaven, og du vil strengt tatt ikke merke forskjell på de to på din sykkel. Jeg har lest om opp til 17 000km kjørelengde på PR3, og når du i tillegg kjører lettsykkel vil jeg tro de holder meget langt. Du vil nok få grei kjørelengde ut av Power-dekkene også, men enda mer med Road, samt bedre ytelse i lavere temperaturer.
Søkte Aprilia rs 125 RD modellen på hjemmesiden deres. Og Pilot road 3 kommer ikke opp som et alternativ for denne sykkelen..?

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Elruts84 »

Det stemmer nok, for på min sykkel kommer ikke Pilot Road 4 opp som et alternativ. ¨å det er ikke alle dekkleverandører som leverer alle størrelsene.

I brukermanualen til min 98 Yamaha, så er dekkdimensjonen fremme 110, nå står det metzeler 120. Jeg bestilte det som sto på nå. Og da fant jeg også Pilot Road 4 i den størrelsen

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg sendt forespørsel/klage til dekkonline.com så får vi se hva konklusjonen blir. Løsningen må bli at jeg må få to nye dekk uten videre diskusjon. Hvis jeg må sende inn dekkene til dem og derfor bestille meg nye dekk allerede før dem er helt utslitt for så og mest sannsynlig få beskjed om at dette ikke dekkes av reklamasjon etc. har jeg ikke mye lyst til. Er jo ikke akkurat snakk om de voldsomme pengesummene her, men LITT skeptisk er jeg jo til å bestille Pilot Road 4 igjen... Kan liksom ikke se for meg at sykkelen min er så "spesiell" at den spiser dekk kjappere enn andre sykler. jeg klarte jo hele 7.000km. (egentlig 6.000km.) med Pirelli Diablo Rosso Corsa dekkene noe som mange mener er over gjennomsnittet...

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Elruts84 »

Da er det jo bra vi er en hel gjeng her nå som skal kjøre/kjører på PR 4 dekk. Som kan komme tilbake med erfaringer. :prf

Er jo perfekt å dele erfaringer rundt dette, og her på forumet

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Fikk svar fra Michelin igjen nå:
Hej igen

Det framgår av bild 3 att det är ett eftermarknads däck.
Så långt är allt ok, detta däck skall fungera på din mc.
Hva menes med et eftermaknads dekk? At noen har handlet det fra michelin også videre selger de?

En annen ting. Om jeg ikke husker feil, så har du skrøte pilot Road 4 dekkene relativt høyt opp i skyene. De har gitt deg økt grad av tillit og du har definitivt dristet deg utpå lavere nedlegg enn tidligere. Kan du forklare meg hvorfor du ikke vurderer disse dekkene igjen? Når folk som kjører omtrent samme sykkel som deg, har helt likt dekktrykk og får langt mere ut av dekkene. Kan det være at akkurat dette dekket er dårlig? Framdekket er vel ikke like slitt?

Tenk deg om nå =; :thumleft

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Voodoodoo »

Hadde pr4 på hayabusa. La om i München i fjor sommer. Kjørte 6'km før bakdekk var slicks. Synes dette var veldig lite. Kjører mellom 8 og 10' på pirelli Angel GT. Synes de henger bedre og svinger lettere også.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LoneRider »

Voodoodoo skrev:Hadde pr4 på hayabusa. La om i München i fjor sommer. Kjørte 6'km før bakdekk var slicks. Synes dette var veldig lite. Kjører mellom 8 og 10' på pirelli Angel GT. Synes de henger bedre og svinger lettere også.
Altså helt omvendt av det jeg har opplevd på min sykkel, i forhold til både grep og slitasje. Men er enig i at Angel svinger lettere, nesten for lett for min smak, så også på dette området har jeg vært mer fornøyd med PR4.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Reodor Felgen »

Jeg har Pirelli dekk og må iallfall ha nytt bakdekk. Har Angel bak og Diablo foran, hva velger jeg?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:Fikk svar fra Michelin igjen nå:
Hej igen

Det framgår av bild 3 att det är ett eftermarknads däck.
Så långt är allt ok, detta däck skall fungera på din mc.
Hva menes med et eftermaknads dekk? At noen har handlet det fra michelin også videre selger de?

En annen ting. Om jeg ikke husker feil, så har du skrøte pilot Road 4 dekkene relativt høyt opp i skyene. De har gitt deg økt grad av tillit og du har definitivt dristet deg utpå lavere nedlegg enn tidligere. Kan du forklare meg hvorfor du ikke vurderer disse dekkene igjen? Når folk som kjører omtrent samme sykkel som deg, har helt likt dekktrykk og får langt mere ut av dekkene. Kan det være at akkurat dette dekket er dårlig? Framdekket er vel ikke like slitt?

Tenk deg om nå =; :thumleft
Vist du har lest ALT jeg har skrevet om PR4 kontra Pirelli Diablo så har du sikkert fått med deg at jeg heller ikke hadde noe i mot Pirelli dekkene. Jeg kjøpte PR4 ene og alene fordi det varte mye lenger. Når ikke det er tillfelle, så kan jeg jo like godt gå for dekket jeg hadde før. Jeg har også skrevet at de forrige dekkene var mer responsive, noe jeg likte. Men generelt sett er ytelsene relativt like til mitt bruk.

Men det mest naturlige er nok kanskje å prøve andre dekk som skal vare tilsynelatende lenge?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev: Vist du har lest ALT jeg har skrevet om PR4 kontra Pirelli Diablo så har du sikkert fått med deg at jeg heller ikke hadde noe i mot Pirelli dekkene. Jeg kjøpte PR4 ene og alene fordi det varte mye lenger. Når ikke det er tillfelle, så kan jeg jo like godt gå for dekket jeg hadde før. Jeg har også skrevet at de forrige dekkene var mer responsive, noe jeg likte. Men generelt sett er ytelsene relativt like til mitt bruk.

Men det mest naturlige er nok kanskje å prøve andre dekk som skal vare tilsynelatende lenge?
Jeg har kanskje ikke lest alt du har skrevet, men jeg har lest at du selv har vært godt fornøyd med de Road 4 dekkene. Slik jeg har forstått det, så er de fleste S/T dekk litt mindre styrevillig enn Sport dekk :thumleft

Det var ikke ment som kritikk, mer som en liten dytt i ryggen :redface Hvordan ser framdekket ditt ut? Er det like slitt, eller bærer det preg av samme slitasje? Kan det være at du bare har vært jævlig uheldig med akkurat dette dekket? Det er jo nærliggende å tro at det er noe med nettopp dette dekket. Når du ser hvordan dekket til Morten er slitt... :-k

(beklager om jeg framstår som frekk, det er ikke meningen overhodet) KOZ og KLEMZ osv :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev: Vist du har lest ALT jeg har skrevet om PR4 kontra Pirelli Diablo så har du sikkert fått med deg at jeg heller ikke hadde noe i mot Pirelli dekkene. Jeg kjøpte PR4 ene og alene fordi det varte mye lenger. Når ikke det er tillfelle, så kan jeg jo like godt gå for dekket jeg hadde før. Jeg har også skrevet at de forrige dekkene var mer responsive, noe jeg likte. Men generelt sett er ytelsene relativt like til mitt bruk.

Men det mest naturlige er nok kanskje å prøve andre dekk som skal vare tilsynelatende lenge?
Jeg har kanskje ikke lest alt du har skrevet, men jeg har lest at du selv har vært godt fornøyd med de Road 4 dekkene. Slik jeg har forstått det, så er de fleste S/T dekk litt mindre styrevillig enn Sport dekk :thumleft

Det var ikke ment som kritikk, mer som en liten dytt i ryggen :redface Hvordan ser framdekket ditt ut? Er det like slitt, eller bærer det preg av samme slitasje? Kan det være at du bare har vært jævlig uheldig med akkurat dette dekket? Det er jo nærliggende å tro at det er noe med nettopp dette dekket. Når du ser hvordan dekket til Morten er slitt... :-k

(beklager om jeg framstår som frekk, det er ikke meningen overhodet) KOZ og KLEMZ osv :redface
åååhhh... LordShaft da :love
Jeg er ikke sint på deg :m

Jeg synes fremdekket lider av noenlunde samme slitasje og siden jeg kun betaler noen hundrelapper for å legge om fremme og bak, så legger jeg om begge dekkene samtidig nesten uansett så fort ett er utslitt. :thumleft

Svar