Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Helt sikkert. Men jeg mistet litt trua på Løvaas da jeg hadde Cagiva. De var bare ikke filla interessert selv om de var forhandler for dritten. Den er for gammel, vi har ikke deler. Men deler fant jeg allikevel fra forhandleren av Cleopatra båter,Sem Kretsfengsel og via internet.
Angrer fremdeles på at jeg solgte den. Vi hadde det moro i sammen...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Frode er en mester på Ducati som sagt. Jeg glemmer aldri da han viste meg reimbytte. Folk er tjukke i hue, sånn nå er det gjort! Tok minutter. Er ikke sånn det står i boka :scratch ? Nei, men nå er det gjort.Men skal du ikke... Nå er det gjort og det er sånn de gjør det på fabrikken.
Velkommen tilbake om 12 000 km du og kan betale neste gang.
:knegg

Ventilkontroll på Suzuki GV. Start. Ikke noe galt der. Min misstillit ble uttrykt og så ble faenskapet mishandlet. På sykkelstia. Ikke no galt, den går 12 000 til den. Så ble den satt inn til autorisert verksted. Frode=20 kroner til kaffekoppen. Skruzuki verkstedet=3000

Alle 3 Hysene jeg har var innom forleden. De er harde på tennplugger og det ble gjort på et blunk. Å mye koster det a Frode ? Jævlig dyrt siden vi må lette på tanken for å nå bakre sylinder.

Gir du me g800 for plugger og 40 for kaffe så ender vi på 1000 ?
(matte er vanskelig) Jeg betalte uten å kny.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

La turen til flymuseet på Gardermoen i dag. Det var så pass vær at jeg dristet meg ut. For å komme dit kjører jeg Fv.33 til Minne og gamle E-6 til Eidsvoll verk. Derfra er det veien over Sagmoen og Nordmokorset som gjelder. Og videre på vestsiden av Gardermoen til jeg kommer til museet som ligger på Sør-gardermoen. Hjem igjen er det samme rute tilbake til Eidsvoll verk, med middagsstopp på gamle Nebbenes, og på østsiden av Hurdalsjøen. I Hurdal talte jeg litt på knappene om jeg skulle driste meg via Høverroa og Vestre Åsveg tilbake. Men det ble opp Skrukkelia til Lygna og Rv.4 til Mjørlund. Der svingte jeg av på Fv.244 og ned til Lena.
Jeg tok noen bilder på museet, men jeg gidder ikke legge dem ut i dag. Kanskje i morgen eller noe sånt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Så du noe opplysninger om Caproni-Bergamachi under restaturering ? Det foregår på Sola da hvor de også holder på med en He 115. Spennende.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Ingen opplysninger om sånt det jeg kunne se/høre. Men dem har jo fått pusset opp noen av de eldste flymotorene,og satt dem på utstilling i museet. De har vært savnet helt siden de flyttet inn i det nye museet i 2000.
Har jeg misforstått, eller skal du til England å fly baksete i en Spitfire? I så fall er jeg misunnelig. Det har jeg verken råd eller kropp til. Er vektbegrensning på baksetepassasjer i Spitfire etter det jeg har forstått. Og jeg er for tung.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Hørte ikke noe om vektbegrensing da jeg signerte opp ? Totalt 3 timer men bare 30 minutter i lufta. Resten er sikkert gjennomgang av nødprosedyrer og teknisk info ? Dyrt så det holder men andre gang jeg får være med opp. 1ste gang var i en Seafury. Det kostet ikke så mye.Har forresten vært og sett på taxi kjøring av Lancaster bombefly. Det drønnet helt opphissender inn i beinmargen !
Ryktene går nå om at den maskinen skal gjøres flyvedyktig og. Da er det hele 4 flyvedyktige i verden hvis det skjer.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det blir vel bare tre Lancastere om den skal gjøres flygedyktig. For det er Battle of Britain Memorial Flight og Canadian Warplane Heritage som har dem som flyr. Det er de jeg vet om, og nå har jeg ikke fulgt så nøye med på warbirdsfronten de siste årene. Så det kan jo hende det er tre som flyr nå for alt jeg vet.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Forsvarets flysamling på Gardermoen. Bildene er tatt fra mezzaninen, småflyene er ikke med. Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av Desmo den 02 mai 2015, 13:11, redigert 1 gang totalt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

Dæven, her skulle jeg absolutt tatt turen. Hadde så jævlig dilla på kampfly når jeg var yngre. Kunne vel navn og betegnelsen på alt av diverse fly og hvilke våpen de kunne ha og ikke ha :redface :redface

Stilige bilder, og takk for at du deler.
Er det fritt fram for alle å se dette? eller er det bestemte dager de har åpent for folk?

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Foreløpig er det åpent på Søndager 12.00-16.00. Gratis adgang som på resten av Forsvarets museer. Blir vel utvidet åpningstid i sommer. Mer info på Fly museets hjemmeside.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Pollti skrev:Så du noe opplysninger om Caproni-Bergamachi under restaturering ? Det foregår på Sola da hvor de også holder på med en He 115. Spennende.
Fant dette om klippfiskbomberen på Flyhistorisk Museum Sola http://www.flymuseum-sola.no/caproni-ca-310/
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jeg leste meg opp på bloggen min i helga, det var mye å flire av der. Men grunnen til dette innlegget er enkelt og greit litt folkeopplysning. De som har vært på forumet en stund vet dette fra før, så jeg ber dem om å bære over med meg. Dette er for nye lesere.
Bilde
Her er Neil en Triumph 900 Scrambler. Sykkelen heter det fordi han som la pinstripinga på tanken signerte den med navnet sitt. Den er ikke synlig med mindre en tar å bretter opp setet inne ved tanken.

Bilde
Og dette er Velte-petter en Ducati Monster S4R. Navnet fikk sykkelen etter å ha ligget litt for mange ganger på siden. Det ble enda mer aktuelt i fjor sommer da jeg tryna med den. :redface
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jompa »

Takk for opplysningene, æ begynne visst å bli en smule glemsk.
Så for meg at du kjørte en gammel 860 GT eller en annen gammel Ducati fra 70-tallet..........

Og denne Neil, :scratch Armstrong kanskje ?
Vet ikke, om det var Armstrong måtte han vel være en gammel plastrakett ?
Nei, på tide å komme meg under dyna.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Kunne vært artig med en 70-talls Ducati, men da hadde det vel blitt en Darmah eller noe sånt. SS og lignende er for dyre om en skal ha et bra eksemplar. Velte-petter har jeg hatt siden den var ny i -04. Så det har da blitt en stund. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:Det blir vel bare tre Lancastere om den skal gjøres flygedyktig. For det er Battle of Britain Memorial Flight og Canadian Warplane Heritage som har dem som flyr. Det er de jeg vet om, og nå har jeg ikke fulgt så nøye med på warbirdsfronten de siste årene. Så det kan jo hende det er tre som flyr nå for alt jeg vet.


...Drar du til Moelv og kjører til Ringsaker kirke og deretter venstre mot Åshøgda kommer du til Mariendal Bilverksted..midt på bondelandet...
DER står det et jagerfly , kjøpt og fraktet dit av forrige verkstedeier.,nesten originalt..
Fin lørdagstur en søndag med finvær det , Desmo... :thumleft :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar