Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Intruder skrev:
Desmo skrev:Det blir vel bare tre Lancastere om den skal gjøres flygedyktig. For det er Battle of Britain Memorial Flight og Canadian Warplane Heritage som har dem som flyr. Det er de jeg vet om, og nå har jeg ikke fulgt så nøye med på warbirdsfronten de siste årene. Så det kan jo hende det er tre som flyr nå for alt jeg vet.


...Drar du til Moelv og kjører til Ringsaker kirke og deretter venstre mot Åshøgda kommer du til Mariendal Bilverksted..midt på bondelandet...
DER står det et jagerfly , kjøpt og fraktet dit av forrige verkstedeier.,nesten originalt..
Fin lørdagstur en søndag med finvær det , Desmo... :thumleft :thumleft
Det er der dem har den grønne F-104 Starfighteren det. Jeg vet om den, men har ikke sett den annet enn på bilder. Kan jo hende jeg kjører forbi i løpet av sommeren. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Endelig en dag med litt varme i været. Da er det ut trille tur. Det ble den vanlige Totenrunden med Neil i dag. Hadde et stopp på GMS for å "peile" kaffetrakteren. Harald lurte litt på om jeg ikke skulle kjøre Ducati snart. Da jeg forklarte han grunnen ymtet han frampå om ikke dem kunne ta servicen for meg. Han er kremmer og vil tjene penger. Men det hadde jo vært mye enklere å bare snerte bortom Gjøvik for å få gjort det, enn å reise milevis til Holmestrand. Inntil videre tror jeg at jeg forholder meg til Løvaas for sånne jobber til tross for at det er litt mer "styr".
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jalmar »

Så du henger i stroppen fortsatt? :D Jeg må visst lese meg opp på bloggene her etter altfor langt fravær. Hadde tenkt å lufte Voyageren i dag, men det var litt utrykt for vær, så jeg reiste opp til Mc-Partner og kjøpte meg en ny sykkel istedet :knegg Gamle står uten skilter og venter på en etterlengtet restaurering, Voyageren er en sykkel man bruker med full oppakning på lange turer, og Versysen blei impuls-solgt i fjor vår. Så behovet er absolutt tilstede for en liten og lett lekesykkel :knegg

Valget falt på en Kawa KLX250S. Litt sånn back to basic. Tror jeg kommer til å følge meg som 16 år igjen på den. Men tørr ikke skrive i Polltibloggen om at jeg har kjøpt småkubikk =; Det skulle tatt seg ut om Pollti trodde jeg hadde blitt minimalist på mine gamle dager :lol
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Ja, Pollti har en egen forkjærlighet for disse småkubikkerne. Så om dere var venner før, så er dere vel nærmest for blodsbrødre å regne nå. :knegg
Jeg leste meg opp på bloggen min forrige helg, og det var mer fart i sakene før. Villblogging med fullt kneskrap. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det ble en Totenrunde i dag også, siden det ble varmt nok. Det er ikke mye sykler å se langs veiene nå. Tror folk det er for tidlig med sesong, eller har motorsykkeldilla avtatt. :knegg Jeg vet ikke, og pusler rundt i nærområdet og koser meg med det. Langturer blir det ikke.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jalmar »

For mitt vedkommende har mc-dilla avtatt ganske mye, men ser jo helt klart at jeg kunne ha svingt ei runde i dag.

Men vær-æppen på telefonen min viste at det var 80% sjanse for regn, så da dro jeg ikke ut. Selvom sola skinte aldri så mye :[-(
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av lasse_hansen »

Desmo skrev:Det ble en Totenrunde i dag også, siden det ble varmt nok. Det er ikke mye sykler å se langs veiene nå. Tror folk det er for tidlig med sesong, eller har motorsykkeldilla avtatt. :knegg Jeg vet ikke, og pusler rundt i nærområdet og koser meg med det. Langturer blir det ikke.
Kjenner meg litt igjen der gitt, har bare blitt småturer på meg også siden jeg henta ut sykkelen ifra dvale. Men er litt pga stress på jobb og seine dager, men håper på mere tid til mc kjøring fremover. Og at sola titter frem oftere enn bare sånn innimellom :S


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jalmar »

Desmo skrev:Ja, Pollti har en egen forkjærlighet for disse småkubikkerne. Så om dere var venner før, så er dere vel nærmest for blodsbrødre å regne nå. :knegg
Jeg leste meg opp på bloggen min forrige helg, og det var mer fart i sakene før. Villblogging med fullt kneskrap. :thumleft
Villblogging er en egen kunstart vet du :mk

Kom til å tenke på den gang vi googla bilder ut fra navnet på et forum-medlem, og posta det i bloggen hennes. Alt fra båter, til mer eller mindre flatterende bilder av mer eller mindre påkledde individer, ble postet under dekke av at vi trodde det HELT SIKKERT måtte være forum-medlemet. Skal legge til at dette forum-medlemmet hadde stor takhøyde, og det var ikke ment som mobbing. Noe det ikke blei oppfattet som heller. Men moro var det :knegg

Eller salgstråden som blei på 9 sider eller noe? Det var en vinner. Var det ikke Intruder som ønsket å kjøpe et bagasjebrett til sykkelen? Etterhvert utvikla det seg vel til en diskusjon om oldemoren til AJ? :lol

Edit: Her er linken til salgstråden: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=17&t=910" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ler fortsatt godt av den :redface

Jaja, det var tider det :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Tida som har gått kommer aldri igjen. Gammelt jungelord. Men det kan da hende framtida også kan by på ting som er å flire av. Hvem vet?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Endelig i form igjen, og været stemte! Da ble det en Totenunde med Neil. Var innom og hilste på Harald på GMS. Og kjøpte meg et par korte sommerhansker i samme slengen. De gamle var godt og vel brukt, så de havnet i søpla. I dag var det endel trafikk på veien. Utrolig hva en periode med drittvær gjør med dilla hos folk. Når sola kommer fram er det ut og kjøre sykkel.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Således! Endelig en sommerdag på Toten. Da var det rett inn og bytte om etter arbeidet. Neil fyrte opp på første forsøk, som vanlig. Det er jo engelsk kvalitet vi snakker om. :P :p Det ble en Totenrunde i det fine ettermiddagsværet. Og nå nærmer det seg Holmestrandstur for Velte-petter. Neste lørdag kaster vi loss og drar sydover med den italienske donna. Så da går det vel en uke før vi får innviet sommeren ordentlig på Toten. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

Vi har hatt besøk av årets første sommerdag her på vestlandet i dag også. Lekkskyet vær å 18 grader. Fikk jo nesten sjokk..... Skal sies at det har lagt på mellom 6 - 10 grader siden januar :redface

Skal du på sykkeltur sørover? eller tar du letteste veien :redface

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Du mener om jeg skal kjøre Velte-petter til Holmestrand? Niks, jeg skal lempe ham inn i en Transporter og kjøre bil nedover.
Sist redigert av Desmo den 07 jun 2015, 11:52, redigert 1 gang totalt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jaja, det ble en veldig kort tur i dag. Med sånn passelig bra vær tok jeg Neil ut for en Totenrunde. Sol og gode greier hjemme, men jo lenger vest jeg kom jo mer skyer ble det. Og da jeg kom til Reinsvoll kom regnet. Da var valget enkelt; Snu og kjøre hjemover. Svingte utover Kolbu på Borglund for å få litt svinger og kilometer på turen. Nå er det ganske grått her også, så det er vel ikke langt etter regnet.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag gikk det an å kjøre Totenrunden. Jeg ramlet inn døra etter å ha gjort meg ferdig på arbeidet. Byttet til kjøreutstyr og trillet ut på veien. Kjører så pass tidlig på ettermiddagen at det er lite sykler ute når jeg tar runden. Er hjemme litt over 14.30, og da har folk flest ikke sluttet for dagen. Men dem jeg møtte på sykkel hadde i alle fall folkeskikk og hilste tilbake.
I morra skal Velte-petter lempes inn i en Transporter og kjøres til Holmestrand. Så da er det bare å håpe på finvær til helgen slik at jeg kan ut å kjøre me'n.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar