2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Nå kommer den, og den kommer i år! Spørsmålet er bare: vekt??
http://www.mcnews.com.au/honda-crf1000l ... confirmed/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcnews.com.au/honda-crf1000l ... confirmed/" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Ser absolutt interessant ut ! Ganske så sjef i fronten, egentlig
Ekstra spennende det faktum at sykkelen er utstyrt med en 1000 kubikk rekketoer. Noe jeg i sin tiden håpet at Yamaha skulle gjøre med sin klassiske TDM 900... . Det skjedde dessverre aldri...
Ekstra spennende det faktum at sykkelen er utstyrt med en 1000 kubikk rekketoer. Noe jeg i sin tiden håpet at Yamaha skulle gjøre med sin klassiske TDM 900... . Det skjedde dessverre aldri...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Tidligere rykter sier 110 gamp, 20l. tank og en tørrvekt på 180(!) kg. Jeg håper det siste viser seg å stemme, selv om jeg har mine tvil. Honda bygger tunge sykler, sånn er det liksom bare...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
selv Hondas mellomklasse gatesykler veier over 200 kg, så den hypen med 180 kg tar jeg med en skuffe salt
Men ingen tvil om at Honda mener alvor med denne syklelen, blir veeeldig spennende å se spec'en på denne.
Den første japse på lang tid, som evner å trigge "vil ha" genet mitt :-)
Men ingen tvil om at Honda mener alvor med denne syklelen, blir veeeldig spennende å se spec'en på denne.
Den første japse på lang tid, som evner å trigge "vil ha" genet mitt :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Da er vi to... Ikke er jeg noen grusracer, men denne sykkelen har vekket havesyken helt siden prototypen ble vist i 2013 (var det vel?)
EDIT: Wikipedia sier 207 kg. tørr, 218 våt. Det er vel mer sannsynlige tall, uten at jeg har peiling på hvor de er hentet fra. Ikke noen avskrekkende vekt, men hadde de klart å holde denne under 200kg. ville det vært gull!
EDIT: Wikipedia sier 207 kg. tørr, 218 våt. Det er vel mer sannsynlige tall, uten at jeg har peiling på hvor de er hentet fra. Ikke noen avskrekkende vekt, men hadde de klart å holde denne under 200kg. ville det vært gull!
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Sted: Drammen
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Merkelig med det, men jeg som ikke en gang er særlig tiltrukket av denne type sykler kjenner jeg er litt entusiastisk ift denne. Lånte en Africa Twin endel rundt 89/90, sweet times.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Begynner sparinga omgående :-P
Har venta ei stund på denne, ser frem til mer specs og bilder :-D
Har venta ei stund på denne, ser frem til mer specs og bilder :-D
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Ser steintøff ut denne, men er også veldig skeptisk til vekta. 180 tørrvekt har jeg ingenting tro på at de klarer, men jeg håper jeg tar feil. Er jo litt spesielt at det ikke står noen plass offisielt FRA HONDA hva vekta er, den må jo være spikra hvis den skal selges til høsten.....? Man lyger ikke så lenge man besvisst utelater ting, men så kommer spørsmålet hvorfor?
Nye Crossrunner for 2015 klokker inn på nette 242 kg våt, det er ikke akkurat noen ballerina......
Nye Crossrunner for 2015 klokker inn på nette 242 kg våt, det er ikke akkurat noen ballerina......
Sist redigert av Tobben84 den 12 mai 2015, 15:24, redigert 1 gang totalt.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Specs er ikke sluppet fra offisiellt hold nei, alt er bare rykter foreløpig. Men nå er katta ute av sekken, og da kommer nok mer data og bilder snart... Jævla markedsførere, vet du! Må jo for Guds skyld hype opp og posjonere mest mulig ut, over lengst mulig tid.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Hmmmm... Spekulere litt er jo morsomt! Sykkelen leveres jo med DCT for de som ønsker det, et girsystem som veier rundt 10 kg. ekstra på tidligere modeller. Denne sykkelen får DCT tilpasset offroad bruk, og da snakker vi sannsynligvis noe som er mer robust og dermed veier mer.
Så hvis 207 kg. tørr er med DCT kan man håpe på 190 kg. uten. Da er Honda innafor den magiske grensen
Tro hva prisen blir? En annen tusenkubikker fra Honda er CB1000R, som koster 165000,- i dag. Suzuki V-Strom 1000 ligger på ca. 166000,-
Er det for mye å håpe på at denne får pris i samme leia, evt. noe under?
Så hvis 207 kg. tørr er med DCT kan man håpe på 190 kg. uten. Da er Honda innafor den magiske grensen
Tro hva prisen blir? En annen tusenkubikker fra Honda er CB1000R, som koster 165000,- i dag. Suzuki V-Strom 1000 ligger på ca. 166000,-
Er det for mye å håpe på at denne får pris i samme leia, evt. noe under?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Mulig noen har sett denne før, men jeg deler denne linken likevel.
Fet lyd på denne sykkelen, nesten så man må på MC Marine for å skrive seg opp på liste for prøvekjøring
http://www.revzilla.com/common-tread/vi ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
Fet lyd på denne sykkelen, nesten så man må på MC Marine for å skrive seg opp på liste for prøvekjøring
http://www.revzilla.com/common-tread/vi ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Nå har det kommet flere bilder også... http://www.bike.no/nyheter/patentsoknad ... frica-twin" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg liker det jeg ser, foruten eksospotta som jeg her synes så noe monstrøs ut. Ser også ut som det er integrerte fester til sidekofferter, ala BMWs løsning på R1200GS
Jeg liker det jeg ser, foruten eksospotta som jeg her synes så noe monstrøs ut. Ser også ut som det er integrerte fester til sidekofferter, ala BMWs løsning på R1200GS
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
KTM - Super Ténéré hybrid...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Høres ikke ut som noen dårlig hybrid det
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Absolutt ikke :-) .Flanker skrev:Høres ikke ut som noen dårlig hybrid det
Kan funke helt utmerket det .
Men... av bildene ser det ut til at tamken er liten. Rommmer neppe mer enn 20 liter...
Synes en sykkel som dette bør ha mellom 25 og 30 liters tank.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering