Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Satser på å påbegynne dette i morgen. Og bare for æ være på den sikre siden: E6 nordover fra Oslo, tar ikke av til Gardermoen flyplass men kjører ca 1 km og tar av til Gardermoen næringspark? Gjennom denne også skiltet til Gardermoen Raceway?
Sist redigert av cosmogs den 01 jun 2015, 11:31, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av thewiz »

Jeg tar turen i morgen!

Kjører forbi gardermoen flyplass avkjørselen ja, ta av på det skiltet hvor det står Nordkisa og Militær Flystasjon.

Hvor kjører du fra?

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Kjører fra Drammen, E18 inn og E6 nordover fra Oslo.
Sees! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av hakhap »

Ses der :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Oddiball
Innlegg: 28
Registrert: 08 jun 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr 1000 2009
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av Oddiball »

Jeg tar også turen tror jeg!
Er det støymåling her også?
Hvordan er reglene på dette? Max db ved hvilket turtall?

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Ingen støymåling på Gardermoen. På Rudskogen er det max 100db, mener å huske de sa ved 5500. Var du der Oddiball? I såfall skulle du gitt deg til kjenne, ikke så lett å kjenne deg igjen så lenge du ikke har profilbilde. :D

Synes absolutt kurset var lærerikt og gøy. Selv tror jeg den største gevinsten for meg er økt bevissthet på bruk av blikk, være flinkere til å være forankret i sykkel og ha avslappede armer. Gruet meg litt til både nødbrems på grus, samt nødbrems i 80km/t med venstre hånd i været. Veldig greit å få erfart at dette faktisk går veldig bra. :knegg

Også veldig hygggelig å hilse på forumister! :prf
IMG_2738.JPG
thewiz og hakhap beundrer Yamaha´n til wiz.
hakhaps Aprilia til venstre og 929rr gule Honda ved siden av min grønne Triumph til høyre.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av cosmogs den 01 jun 2015, 23:09, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av hakhap »

Var gøy og lærorikt dette, spesiellt brems på grus og blikkbruk
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av Olav K »

Det er bare å glede seg til Rudskogen. Jeg sitter fortsatt og brenner etter lyst til å kjøre mer på bane.
Hadde jeg vært hjemme den 6. til 9.juli ville jeg nok tatt turen til ACR og Baneviken.no sitt besøk der.
Men det får bli et annet år, f.eks 2016.
Men tror jeg skal ha meg en tur med Ride Bergen til Rudskogen 3-4. august..... mulig jeg er ute på jobb da, men jeg tar sjangsen og betaler påmelding :thumleft
Det var så jææævlig moro, rett og slett "highly intoxicating" :yeyeye :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av Fjeldern »

hakhap skrev:Var gøy og lærorikt dette, spesiellt brems på grus og blikkbruk
Øve på å bremse på grus med privatsykkel hørtes risky ut, eller er det bare meg?

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Fjeldern skrev:
hakhap skrev:Var gøy og lærorikt dette, spesiellt brems på grus og blikkbruk
Øve på å bremse på grus med privatsykkel hørtes risky ut, eller er det bare meg?
Som sagt - en av de tingene jeg gruet meg til! :D
Desto mer nyttig å erfare at dette går veldig greit så lenge man er riktig forankret og bruker blikket rett. :thumleft
Ca 40 deltagere på kurset, ingen velt på grus. Var en som var uheldig og gikk nedpå under krypkjøring, men det så heldigvis ut som om det tilsynelatende gikk bra med sykkel og fører.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Olav K skrev:Det er bare å glede seg til Rudskogen. Jeg sitter fortsatt og brenner etter lyst til å kjøre mer på bane.
Hadde jeg vært hjemme den 6. til 9.juli ville jeg nok tatt turen til ACR og Baneviken.no sitt besøk der.
Men det får bli et annet år, f.eks 2016.
Men tror jeg skal ha meg en tur med Ride Bergen til Rudskogen 3-4. august..... mulig jeg er ute på jobb da, men jeg tar sjangsen og betaler påmelding :thumleft
Det var så jææævlig moro, rett og slett "highly intoxicating" :yeyeye :yeyeye
Da håper jeg for din skyld at interessen tar seg opp ift påmeldte i år Olav. De reklamerte heftig med ACR, og fortalte at de hadde såpass få påmeldte i år at de kom til å gå med underskudd dersom det ikke blir med flere. Det var dermed usikkert om de kom til å få det til til neste år. Men med det heftige nysykkelsalget, krysser vi fingrene for at folk hiver seg på. Det høres gøy ut, og nå gleder jeg meg skikkelig til Rudskogen! :knegg
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av Fjeldern »

cosmogs skrev:
Fjeldern skrev:
hakhap skrev:Var gøy og lærorikt dette, spesiellt brems på grus og blikkbruk
Øve på å bremse på grus med privatsykkel hørtes risky ut, eller er det bare meg?
Som sagt - en av de tingene jeg gruet meg til! :D
Desto mer nyttig å erfare at dette går veldig greit så lenge man er riktig forankret og bruker blikket rett. :thumleft
Ca 40 deltagere på kurset, ingen velt på grus. Var en som var uheldig og gikk nedpå under krypkjøring, men det så heldigvis ut som om det tilsynelatende gikk bra med sykkel og fører.
Da er det jo ingen sak. R-Sykler er jo ihvertfall spenstig synes jeg på grus. Jeg er minimalt glad i å kjøre på grus med sykkelen min ihvertfall, selv om det går helt greit, uten vesentlige problemer.
Noen tips dere fikk angående bremsing på grus, eller var det bare erfaring det gikk på?

Oddiball
Innlegg: 28
Registrert: 08 jun 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr 1000 2009
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av Oddiball »

cosmogs skrev:Ingen støymåling på Gardermoen. På Rudskogen er det max 100db, mener å huske de sa ved 5500. Var du der Oddiball? I såfall skulle du gitt deg til kjenne, ikke så lett å kjenne deg igjen så lenge du ikke har profilbilde. :D

Synes absolutt kurset var lærerikt og gøy. Selv tror jeg den største gevinsten for meg er økt bevissthet på bruk av blikk, være flinkere til å være forankret i sykkel og ha avslappede armer. Gruet meg litt til både nødbrems på grus, samt nødbrems i 80km/t med venstre hånd i været. Veldig greit å få erfart at dette faktisk går veldig bra. :knegg
Kom meg aldri avgårde:( halsbetennelse og feber gjorde at jeg tok til fornuften og holdt meg hjemme..

Neste mulighet for meg blir da 18/6

Nødbrems på grus hørtes sketchy ut :S
Spesielt uten abs og masse dyr plast som ikke vil i bakken..
Sist redigert av Oddiball den 01 jun 2015, 23:19, redigert 1 gang totalt.

Oddiball
Innlegg: 28
Registrert: 08 jun 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr 1000 2009
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av Oddiball »

[quote="cosmogs"]Ingen støymåling på Gardermoen. På Rudskogen er det max 100db, mener å huske de sa ved 5500. Var du der Oddiball? I såfall skulle du gitt deg til kjenne, ikke så lett å kjenne deg igjen så lenge du ikke har profilbilde. :D

Synes absolutt kurset var lærerikt og gøy. Selv tror jeg den største gevinsten for meg er økt bevissthet på bruk av blikk, være flinkere til å være forankret i sykkel og ha avslappede armer. Gruet meg litt til både nødbrems på grus, samt nødbrems i 80km/t med venstre hånd i været. Veldig greit å få erfart at dette faktisk går veldig bra. :knegg



Kom meg aldri avgårde:( halsbetennelse og feber gjorde at jeg tok til fornuften og holdt meg hjemme..

Neste mulighet for meg blir da 18/6

Nødbrems på grus hørtes sketchy ut :S
Spesielt uten abs og masse dyr plast som ikke vil i bakken..

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Fjeldern skrev:
cosmogs skrev:
Fjeldern skrev:
hakhap skrev:Var gøy og lærorikt dette, spesiellt brems på grus og blikkbruk
Øve på å bremse på grus med privatsykkel hørtes risky ut, eller er det bare meg?
Som sagt - en av de tingene jeg gruet meg til! :D
Desto mer nyttig å erfare at dette går veldig greit så lenge man er riktig forankret og bruker blikket rett. :thumleft
Ca 40 deltagere på kurset, ingen velt på grus. Var en som var uheldig og gikk nedpå under krypkjøring, men det så heldigvis ut som om det tilsynelatende gikk bra med sykkel og fører.
Da er det jo ingen sak. R-Sykler er jo ihvertfall spenstig synes jeg på grus. Jeg er minimalt glad i å kjøre på grus med sykkelen min ihvertfall, selv om det går helt greit, uten vesentlige problemer.
Noen tips dere fikk angående bremsing på grus, eller var det bare erfaring det gikk på?
Hold blikket godt oppe og dit du skal, sitt godt på sykkelen med avslappede armer og godt forankret, clutch inne, kun forbrems, litt rolig brems innledningsvis så gradvis hardere, slipp brems dersom forhjulet begynner å skli (NB: hold blikket dit du skal - var på en måte refrenget i dag, det : )
Har hatt Triumphen i ca et år nå, og var egentlig litt godt å kjenne hvordan ABS bremsene fungerer. Var kun nedbremsing i 30 - 35 km/t på grus, så det gikk relativt pyntelig for seg. Anbefaler deg å ta kurset, og jeg er heller ingen tilhenger av gruskjøring med streetfighteren min! :knegg
Sist redigert av cosmogs den 01 jun 2015, 23:23, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Svar