Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Oddiball skrev: Kom meg aldri avgårde:( halsbetennelse og feber gjorde at jeg tok til fornuften og holdt meg hjemme..

Neste mulighet for meg blir da 18/6

Nødbrems på grus hørtes sketchy ut :S
Spesielt uten abs og masse dyr plast som ikke vil i bakken..
Ah, kjedelig når kroppen ikke vil, men slik er det for oss alle iblant. Det er jo ikke noe som haster heller, ta det når det passer og været er på din side! ;-)
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av Fjeldern »

Oddiball skrev: Kom meg aldri avgårde:( halsbetennelse og feber gjorde at jeg tok til fornuften og holdt meg hjemme..

Neste mulighet for meg blir da 18/6

Nødbrems på grus hørtes sketchy ut :S
Spesielt uten abs og masse dyr plast som ikke vil i bakken..
Man lærer mye mer, samme hva man driver med, hvis man er frisk! Så vil nok tro det å holde sengen var en god avgjørelse! Og ikke minst at man ikke helt har den reaksjonen, og feelingen hvis man er syk og sliten.

Jeg kunne godt tenkt meg å prøve nødbrems på grus, men jeg har da ABS, som kan være en fordel hvis en skulle drite seg ut. Men tanken på å velte å ta å dra sykkelen langs grusen får meg til å grøsse.
Ikke at jeg har råd til noe kurs nå alikevel, for å få testet noen grus kjøring. Betalte forsåvidt over 4000 kroner for et lignende, men kanskje ikke fullt så lærerikt kurs som det der, nemlig A2 til A kurset.

Ellers er vel bremsing med venstre hånd i været veldig greit. Sykkelen går jo forsåvidt uansett rett frem. Men så har jeg en uvane å kjøre med en hånd veldig ofte, og har heller aldri gjort noen ordentlig nødstopp med en hånd.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av 929rr »

Jepp. artig kveld. Uvant og kjøre rund kjegler, har vel ikke gjort det siden jeg tokk lappen for nørmere 20 år siden.
Bremsing på grus er ikke mye og grue seg for, farten er lav og det er ingen dramatikk om en låser hjulene et lite øyeblikk.
Sjelden mye fine sykler og se på der i dag :-)
Var et imponerende lydbilde når alle startet opp og kjørte ut på øvingsbanen.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av thewiz »

Ja, dette var morro! Lærte endel og fikk oppfrisket endel fra kjøreskolen!

Hyggelig å slå av en prat med andre fra forumet også! Anbefaler alle dette kurset, veldig lærerikt og hyggelige instruktører.

Ikke vær redd for nødbrems på grus, jeg fikk litt klump i halsen da jeg hørte dette da jeg har RR sykkel uten ABS! Men det gikk overraskende bra faktisk. Det er som cosmogs sa, hold blikket langt fram, løs og ledig i armene og låra klistra mot tanken.

Nå bærer det av gårde til rudskogen ved første anledning! Håper å se flere fra forumet fremover der også :prf

Litt ymse bilder jeg rakk å knipse i dag.

Bilde

Bilde

Bilde

Vi var heldig med været i dag også! Et siste bilde før jeg tok turen hjemover :prop:

Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av cosmogs »

Det er jo litt hyggelig at Senior MC benytter forumets representanter nærmest som posterboys for kurset. :knegg
http://www.seniormc.no/index.php?option ... Itemid=132" onclick="window.open(this.href);return false;
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Gardermoen Raceway, Senior MC førerutviklingskurs

Legg inn av thewiz »

Hehe, ikke dårlig :prf

Svar