Hvem er det som har påstått at lovlig lyd ikke kan være helseskadelig rent konkret? Underbygg og siter.mekkern skrev:"ulovlig" eller "ikke forskriftsmessig" skilles det på levealder der også?
eller på en MC som en kompis har -der den er godkjent av SVV UTEN lyddemper(kan ikke endres/monteres),denne har da i følge flere her IKKE skadelig støy siden denne har "lovlig" eller "tilfredstillende eksosanlegg"?
Det finnes ingen ABSOLUTTE grenser for støyforurensning-Dekkstøy er forøvrig det siste i vinden-dette er det jeg også har som største støykilde fra E-18 (mellom Oslo og Drammen er det litt trafikk) spesielt ved regnvær.
-lurer på hvor mange leveår regnet da indirekte frarøver meg? -Hvem skal jeg klage til tro....
arbeidstilsynet har en grense for hvor mye støy en kan utsettes for i løpet av en viss periode-for ikke å få hørselsskader.
Hva som er forskriftsmessig støynivå er stadig under korrigering.
etter de seneste normene (sist endret 2010)har veldig få av motorsyklene solgt før 2010 "lovlig/forskriftsmessig" lydnivå pr i dag.
Hvis man skal opphøye seg selv og kritisere "vanlig" mc-støy bør en vel strengt tatt først konvertere til "Dildo-fuel"
Dette sagt, så mener jeg også at det er unødvendig støy på mange "custom/cruiser/H-D" og en del "motarder" og noen få RR.
Edit:
Eneste muligheten for å ikke støte en eller annen nisse i dag er å være dødfødt.
Resten av innlegget ditt er å kritisere at man er pragmatisk, ja reglene endrer seg, ettersom teknologien blir bedre, hadde man begynt med dagens regler hadde motorsykler kanskje i praksis vært forbudt på 80-tallet. Er det så galt, å endre reglene etter hva som finnes av muligheter? Forsøke å veie fordelene opp mot ulempene og finne en middelvei som fungerer for alle, som justeres etterhvert som teknologien blir bedre?