Skjønner ikke problemstillinga ... ingenting ryker på SuzukiJohnnyTh skrev:Hæ? Noe som kan gå istykker på en Suzuki?Newhill skrev:LordShaft skrev:Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur
Note4
Startknappen min slutta å funke på min 2010. mod F800R for to år siden. Ved et stengt gjestgiveri langs en krokete vei langt oppe i Dolomittene. DA så jeg mørkt på ting.. Men så ringte jeg til BMW her i Norge, og de tok igjen kontakt med et bergingsselskap i Italia, og etter mange forsøk på å foklare hvor i verden vi var, på dårlig engelsk, med veldig få referansepunkter å forholde oss til, så kom det til slutt en bil og henta sykkelen. Den blei frakta ned til nærmeste autoriserte BMW-veksted, og de bytta startknappen på en times tid. Jeg måtte betale for ny knapp, men jeg fikk med den gamle hjem, slik at jeg kunne kreve tilbake pengene her, siden det var garantijobb.
Er det like trygt om noe skulle ryke på en la oss si Suzuki?, når man befinner seg utafor allfarvei i utlandet?
Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Det er ikke bare litt etterfylling av bremsevæske som skal til på Lorden's sykkel da?
Ganske vanlig i Syden - faktisk ikke lenger siden i fjor enn at vi satt på med taxi ned fjellet på Santorini og taxisjåføren såvidt fikk stoppet før et T-kryss, sånn at han fikk ut og helt på litt greier fra en DOT-flaske. Deretter litt pumping en ti minutters tid mens han callet opp taxier som kunne kjøre oss videre, før han omsider fikk bitt på bremsene igjen og kunne friskmelde doningen og kjøre oss siste biten til flyplassen
Ganske vanlig i Syden - faktisk ikke lenger siden i fjor enn at vi satt på med taxi ned fjellet på Santorini og taxisjåføren såvidt fikk stoppet før et T-kryss, sånn at han fikk ut og helt på litt greier fra en DOT-flaske. Deretter litt pumping en ti minutters tid mens han callet opp taxier som kunne kjøre oss videre, før han omsider fikk bitt på bremsene igjen og kunne friskmelde doningen og kjøre oss siste biten til flyplassen
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Sitter på en krakk og beundrer sykkelen i Sverige. Mange førsteinntrykk og fordøye. Ups and downs samt bilder og rapport kommer senere i dag.
Men motoren: Sweet mother of god!!
Har ikke hatt den over 7.000rpm enda ig ei heller full gass og den har allerede gitt mandommen min et støkk :-)å
Men motoren: Sweet mother of god!!
Har ikke hatt den over 7.000rpm enda ig ei heller full gass og den har allerede gitt mandommen min et støkk :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Satan, så nice! :-)åBjerknez skrev:
Gratulerer på deg!
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Grattis, blir spennende og høre hvordan du syns den er ifht tripplen.
- Hansien
- Innlegg: 190
- Registrert: 10 jun 2015, 07:28
- Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
- Bosted: Der øst møter vest.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ingenting sier BMW mer enn en saftig feilparkering..
Gratulerer med ny sykkel!
Gratulerer med ny sykkel!
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Noen kjappe førsteinntrykk før jeg kjører videre samt klår litt på elektronikken etc.
Ups:
- Motoren. Jeg gjentar: Sweet Mother Of God! :-)å
- Lyden er bedre enn jeg trodde med orginalannlegget og ikke like støyende som anntatt.
- Motoren!
- Og motoren.
- Nevnte jeg motoren?
- Heftig med skikkelig dempere og diverse elektronikk
- Liker utseendet og lyden på sykkelen mer og mer...egentlig...
Downs
- Girkassa er ikke like raffinert som den på Street Triplen
- Sykkelen vil ikke så lett ned i svingene som Street Triplen
- Girshalteren er litt hard når man bruker quickShift
- Salen er noe hard ja, men ikke noe jeg bryr meg om å gjøre noe med enda.
På lavt turtall (opp til 6.000rpm) er den så og si gjevngod med Street'en, men derfra og opp... halleluja..
Er det krefter jeg trenger? Overhodet ikke. Dette er en drapsmaskin. Jeg kommer garantert gjennom krappe svinger fortere med Street'en.
Det er de intrykkene jeg har gjort meg så langt. Jeg er generelt veldig fornøyd så langt. Jada, mer krefter enn jeg trenger og elektronikken har jeg klart meg uten så langt, men heftig å eie en slik sykkel.
Kommer fler førstehåndserfaringer senere i dag, men det er det jeg kom på i farten
Ups:
- Motoren. Jeg gjentar: Sweet Mother Of God! :-)å
- Lyden er bedre enn jeg trodde med orginalannlegget og ikke like støyende som anntatt.
- Motoren!
- Og motoren.
- Nevnte jeg motoren?
- Heftig med skikkelig dempere og diverse elektronikk
- Liker utseendet og lyden på sykkelen mer og mer...egentlig...
Downs
- Girkassa er ikke like raffinert som den på Street Triplen
- Sykkelen vil ikke så lett ned i svingene som Street Triplen
- Girshalteren er litt hard når man bruker quickShift
- Salen er noe hard ja, men ikke noe jeg bryr meg om å gjøre noe med enda.
På lavt turtall (opp til 6.000rpm) er den så og si gjevngod med Street'en, men derfra og opp... halleluja..
Er det krefter jeg trenger? Overhodet ikke. Dette er en drapsmaskin. Jeg kommer garantert gjennom krappe svinger fortere med Street'en.
Det er de intrykkene jeg har gjort meg så langt. Jeg er generelt veldig fornøyd så langt. Jada, mer krefter enn jeg trenger og elektronikken har jeg klart meg uten så langt, men heftig å eie en slik sykkel.
Kommer fler førstehåndserfaringer senere i dag, men det er det jeg kom på i farten
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Fin sykkel Bjerknez virker startknappen fremdeles?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ikke dum denZadnez skrev:Fin sykkel Bjerknez virker startknappen fremdeles?
Er på Høk nå... Noen kjente her?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Grattis med jævli fet sykkel
Hadde jeg hatt kroner nok så skulle jeg kjøpt meg samme sykkel
Hadde jeg hatt kroner nok så skulle jeg kjøpt meg samme sykkel
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Etter å ha farta Europa igjennom med en som syter over vondt i nakken, vondt i Rompa og vondt i håndledda
Samt at halve dagen har blitt brukt til å vente på han i bunnen av passene i 38 grader c
Å i tillegg har overlatt både kjedespray og Whiskey i min varetekt PGa plassproblemer vet jeg ikke helt om jeg skal gratulere
Å når du tilogmed har kvittet deg med "Værdens beste sykkel" :-)å
Nei vet du hva Bjerknez jeg synes oppriktig synd på deg jeg :-)å
Samt at halve dagen har blitt brukt til å vente på han i bunnen av passene i 38 grader c
Å i tillegg har overlatt både kjedespray og Whiskey i min varetekt PGa plassproblemer vet jeg ikke helt om jeg skal gratulere
Å når du tilogmed har kvittet deg med "Værdens beste sykkel" :-)å
Nei vet du hva Bjerknez jeg synes oppriktig synd på deg jeg :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Har ikke blitt voldsomt lange turen i dag, men ble nåp vertfall 21 mil til sammen. 90 km til så kan jeg dra den til 9.000rpm :-)å
Fantastisk sykkel å kjøre, men samtidig veldig uvant. De dynamiske demperne er bare fantastiske. Man kjenner dem jobber over fartsdempere etc. Soft modus ga meg den mest riktige dempingen på vanlig vei. Jeg har ennå ikke kjent nåe spesielt forskjell på de forskjellige modusene, men nå har jeg heller ikke råkjørt så veldig. Krefter er det uansett nok av i bøtter og spann, uavhengig av hvilken modus man er i.
Motoren er helt rå og når jeg lå på E6 i sted så kjente jeg jo hvor mye mer krefter jeg hadde ved aksellerasjon i høyere hastigheter. Lyden liker jeg faktisk ganske godt og det var det siste jeg trodde jeg kom til å gjøre. Må være noe med potta til Tommas som gjorde at jeg ikke likte frekvensen på lyden tror jeg...?
Quickshift har jeg brukt en del i dag og det er nok noe jeg må bli vant til. Føles ikke helt naturlig ut ennå. Girshalteren er også hakket for hard når jeg girer med quickshift. Merket jeg fikk litt tendenser til gnagsår. Speilene kan man faktisk justere inn langt lettere og fungerer bedre på BMW'en. Bremsene er hakket bedre på BMW'en, men disse var ikke dårlige på Streeten heller.
Så hva er bedre på Street Triplen?
- Girkassen. Mye mer smooth på Streeten.
- Balansen. Streeten er langt mer leken og svingvillig
- Salen var mye bedre (men denne kan jo så klart byttes)
- Lyden var bedre. Den er også bra på BMW'en, men på en annen måte.
Alt i alt så er jeg veldig fornøyd. Ingen tvil om at det fortsatt var litt vemodig og kvitte meg med Street'en. Den føltes tryggere, mer raffinert og mer svingvillig. BMW'en er mer brutal. To forskjellige sykler som jeg liker på hver sin måte
Ingen ny sykkel uten bilder etc. så her kommer dem:
Fantastisk sykkel å kjøre, men samtidig veldig uvant. De dynamiske demperne er bare fantastiske. Man kjenner dem jobber over fartsdempere etc. Soft modus ga meg den mest riktige dempingen på vanlig vei. Jeg har ennå ikke kjent nåe spesielt forskjell på de forskjellige modusene, men nå har jeg heller ikke råkjørt så veldig. Krefter er det uansett nok av i bøtter og spann, uavhengig av hvilken modus man er i.
Motoren er helt rå og når jeg lå på E6 i sted så kjente jeg jo hvor mye mer krefter jeg hadde ved aksellerasjon i høyere hastigheter. Lyden liker jeg faktisk ganske godt og det var det siste jeg trodde jeg kom til å gjøre. Må være noe med potta til Tommas som gjorde at jeg ikke likte frekvensen på lyden tror jeg...?
Quickshift har jeg brukt en del i dag og det er nok noe jeg må bli vant til. Føles ikke helt naturlig ut ennå. Girshalteren er også hakket for hard når jeg girer med quickshift. Merket jeg fikk litt tendenser til gnagsår. Speilene kan man faktisk justere inn langt lettere og fungerer bedre på BMW'en. Bremsene er hakket bedre på BMW'en, men disse var ikke dårlige på Streeten heller.
Så hva er bedre på Street Triplen?
- Girkassen. Mye mer smooth på Streeten.
- Balansen. Streeten er langt mer leken og svingvillig
- Salen var mye bedre (men denne kan jo så klart byttes)
- Lyden var bedre. Den er også bra på BMW'en, men på en annen måte.
Alt i alt så er jeg veldig fornøyd. Ingen tvil om at det fortsatt var litt vemodig og kvitte meg med Street'en. Den føltes tryggere, mer raffinert og mer svingvillig. BMW'en er mer brutal. To forskjellige sykler som jeg liker på hver sin måte
Ingen ny sykkel uten bilder etc. så her kommer dem:
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Fy f**n som sjalusien river nå...
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg...
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Nei, ut å kjøre, "turan som tælle!"Bjerknez skrev:Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg...
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...