Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
Newhill skrev:
LordShaft skrev:Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur :redface
Note4

Startknappen min slutta å funke på min 2010. mod F800R for to år siden. Ved et stengt gjestgiveri langs en krokete vei langt oppe i Dolomittene. DA så jeg mørkt på ting.. Men så ringte jeg til BMW her i Norge, og de tok igjen kontakt med et bergingsselskap i Italia, og etter mange forsøk på å foklare hvor i verden vi var, på dårlig engelsk, med veldig få referansepunkter å forholde oss til, så kom det til slutt en bil og henta sykkelen. Den blei frakta ned til nærmeste autoriserte BMW-veksted, og de bytta startknappen på en times tid. Jeg måtte betale for ny knapp, men jeg fikk med den gamle hjem, slik at jeg kunne kreve tilbake pengene her, siden det var garantijobb.
Er det like trygt om noe skulle ryke på en la oss si Suzuki?, når man befinner seg utafor allfarvei i utlandet?
Hæ? Noe som kan gå istykker på en Suzuki?
Skjønner ikke problemstillinga :scratch ... ingenting ryker på Suzuki

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av RuneMC »

:-k Det er ikke bare litt etterfylling av bremsevæske som skal til på Lorden's sykkel da?

Ganske vanlig i Syden - faktisk ikke lenger siden i fjor enn at vi satt på med taxi ned fjellet på Santorini og taxisjåføren såvidt fikk stoppet før et T-kryss, sånn at han fikk ut og helt på litt greier fra en DOT-flaske. Deretter litt pumping en ti minutters tid mens han callet opp taxier som kunne kjøre oss videre, før han omsider fikk bitt på bremsene igjen og kunne friskmelde doningen og kjøre oss siste biten til flyplassen :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sitter på en krakk og beundrer sykkelen i Sverige. Mange førsteinntrykk og fordøye. Ups and downs samt bilder og rapport kommer senere i dag.

Men motoren: Sweet mother of god!!
Har ikke hatt den over 7.000rpm enda ig ei heller full gass og den har allerede gitt mandommen min et støkk :-)å
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
image.jpg
Satan, så nice! :-)å

Gratulerer på deg!

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av 929rr »

Grattis, blir spennende og høre hvordan du syns den er ifht tripplen.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Bosted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Hansien »

Ingenting sier BMW mer enn en saftig feilparkering..
:P

Gratulerer med ny sykkel!
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Noen kjappe førsteinntrykk før jeg kjører videre samt klår litt på elektronikken etc.

Ups:

- Motoren. Jeg gjentar: Sweet Mother Of God! :-)å
- Lyden er bedre enn jeg trodde med orginalannlegget og ikke like støyende som anntatt.
- Motoren!
- Og motoren.
- Nevnte jeg motoren?
- Heftig med skikkelig dempere og diverse elektronikk
- Liker utseendet og lyden på sykkelen mer og mer...egentlig...

Downs
- Girkassa er ikke like raffinert som den på Street Triplen
- Sykkelen vil ikke så lett ned i svingene som Street Triplen
- Girshalteren er litt hard når man bruker quickShift
- Salen er noe hard ja, men ikke noe jeg bryr meg om å gjøre noe med enda.

På lavt turtall (opp til 6.000rpm) er den så og si gjevngod med Street'en, men derfra og opp... halleluja..

Er det krefter jeg trenger? Overhodet ikke. Dette er en drapsmaskin. Jeg kommer garantert gjennom krappe svinger fortere med Street'en.

Det er de intrykkene jeg har gjort meg så langt. Jeg er generelt veldig fornøyd så langt. Jada, mer krefter enn jeg trenger og elektronikken har jeg klart meg uten så langt, men heftig å eie en slik sykkel.

Kommer fler førstehåndserfaringer senere i dag, men det er det jeg kom på i farten :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Zadnez »

Fin sykkel Bjerknez :prf virker startknappen fremdeles?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:Fin sykkel Bjerknez :prf virker startknappen fremdeles?
Ikke dum den :thumleft

Er på Høk nå... Noen kjente her?

André
Innlegg: 101
Registrert: 20 aug 2014, 21:10
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 2010

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av André »

Grattis med jævli fet sykkel ;)
Hadde jeg hatt kroner nok så skulle jeg kjøpt meg samme sykkel :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ojda »

Etter å ha farta Europa igjennom med en som syter over vondt i nakken, vondt i Rompa og vondt i håndledda
Samt at halve dagen har blitt brukt til å vente på han i bunnen av passene i 38 grader c
Å i tillegg har overlatt både kjedespray og Whiskey i min varetekt PGa plassproblemer vet jeg ikke helt om jeg skal gratulere :P :p
Å når du tilogmed har kvittet deg med "Værdens beste sykkel" :-)å
Nei vet du hva Bjerknez jeg synes oppriktig synd på deg jeg :-)å :lol :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Har ikke blitt voldsomt lange turen i dag, men ble nåp vertfall 21 mil til sammen. 90 km til så kan jeg dra den til 9.000rpm :-)å

Fantastisk sykkel å kjøre, men samtidig veldig uvant. De dynamiske demperne er bare fantastiske. Man kjenner dem jobber over fartsdempere etc. Soft modus ga meg den mest riktige dempingen på vanlig vei. Jeg har ennå ikke kjent nåe spesielt forskjell på de forskjellige modusene, men nå har jeg heller ikke råkjørt så veldig. Krefter er det uansett nok av i bøtter og spann, uavhengig av hvilken modus man er i.

Motoren er helt rå og når jeg lå på E6 i sted så kjente jeg jo hvor mye mer krefter jeg hadde ved aksellerasjon i høyere hastigheter. Lyden liker jeg faktisk ganske godt og det var det siste jeg trodde jeg kom til å gjøre. Må være noe med potta til Tommas som gjorde at jeg ikke likte frekvensen på lyden tror jeg...?

Quickshift har jeg brukt en del i dag og det er nok noe jeg må bli vant til. Føles ikke helt naturlig ut ennå. Girshalteren er også hakket for hard når jeg girer med quickshift. Merket jeg fikk litt tendenser til gnagsår. Speilene kan man faktisk justere inn langt lettere og fungerer bedre på BMW'en. Bremsene er hakket bedre på BMW'en, men disse var ikke dårlige på Streeten heller.

Så hva er bedre på Street Triplen?
- Girkassen. Mye mer smooth på Streeten.
- Balansen. Streeten er langt mer leken og svingvillig
- Salen var mye bedre (men denne kan jo så klart byttes)
- Lyden var bedre. Den er også bra på BMW'en, men på en annen måte.

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd. Ingen tvil om at det fortsatt var litt vemodig og kvitte meg med Street'en. Den føltes tryggere, mer raffinert og mer svingvillig. BMW'en er mer brutal. To forskjellige sykler som jeg liker på hver sin måte :thumleft

Ingen ny sykkel uten bilder etc. så her kommer dem:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Fy f**n som sjalusien river nå... :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg... :redface
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev:Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg... :redface
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...
Nei, ut å kjøre, "turan som tælle!" :prf

Svar