Forsikring i vinterstid

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Markgide
Innlegg: 28
Registrert: 19 jul 2015, 22:57
Motorsykkelen din: KTM DUKE 690R 2015
Sted: Bergen,Askøy

Forsikring i vinterstid

Legg inn av Markgide »

Har nylig kjøpt meg sykkel (KTM DUKE 690 R 2015), og har også nylig fått mc lappen.. det vil si at jeg er ganske ferskt i dette miljøet, og lurer ofte på litt småting.
så jeg lurer på hva folk gjør i vinterstider med forsikringen.

Jeg betaler 1.100 kr i måneden (full kasko, 21år)

Så jeg lurer på, er det muligheter for i vinterstider å bare ha brann og tyveri på sykkelen ?

Er litt kjipt å måtte betale 1.100kr i måneden når jeg ikke bruker sykkelen i vinterstider..

eventuelt, hva skjer med bonusen om det kan gjøres på denne måten? :scratch

largim
Innlegg: 58
Registrert: 03 apr 2015, 19:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F, 2008.

Re: Forsikring i vinterstid

Legg inn av largim »

Desverre ikke slik det fungerer. Du betaler det samme hver mnd, men prisen er basert på antatt bruk. F. Eks 15% per mnd i mai, juni og juli. Er sikkert noen kroner å spare, men samtidig opparbeider du deg ikke bonus. Heller bedre å bytte til kun ansvar.

Brukeravatar
Markgide
Innlegg: 28
Registrert: 19 jul 2015, 22:57
Motorsykkelen din: KTM DUKE 690R 2015
Sted: Bergen,Askøy

Re: Forsikring i vinterstid

Legg inn av Markgide »

Kun ansvar hele året er glemmesak nå som sykkelen er såpass ny.. Men takk for svar:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Forsikring i vinterstid

Legg inn av TBI81 »

Har alltid justert til delkasko om vinteren. Sparer en del på det. Forsikringselskapet jeg har nå lar meg kun justere opp på hovedforfall, men det er på våren så det passer fint.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Forsikring i vinterstid

Legg inn av ATWindsor »

TBI81 skrev:Har alltid justert til delkasko om vinteren. Sparer en del på det. Forsikringselskapet jeg har nå lar meg kun justere opp på hovedforfall, men det er på våren så det passer fint.
Som andre har sagt, veldig lite av premien avregnes om vinteren, personlig sparer jeg ihvertfall veldig lite på det.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Forsikring i vinterstid

Legg inn av TBI81 »

Ok da AT, men det er i alle fall det jeg gjør. Og regninga blir da vitterlig lavere. Noen flere øl på meg og førre på forsikringsselskapet :cheers

Brukeravatar
Markgide
Innlegg: 28
Registrert: 19 jul 2015, 22:57
Motorsykkelen din: KTM DUKE 690R 2015
Sted: Bergen,Askøy

Re: Forsikring i vinterstid

Legg inn av Markgide »

Takk for all tips :) !


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar