LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev: Ojda gir nok inntrykk for å være langt mer oppegående en hva som er tilfelle :lol

Note4
Det synes jeg var veldig slemt sagt. Han kan jo ikke noe for det Lordy...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Såså ojda... Det går så bra så.... skal det være et lite drops :roll :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Tommas »

Sitter her på flyplassen i Istanbul og nyter en kald øl og 5 timer forsinkelse...da passet det glimrende med en ny, episk reiserapport!

Takker så mye :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Hehe, sier takk for det Tommas. Jeg har tatt meg bryet å samle alle postene i Tur og Treff delen av forumet, om du vil bla deg gjennom hele greien på nytt. :vs

Er du på vei hjem fra ferie eller?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Sitter her på flyplassen i Istanbul og nyter en kald øl og 5 timer forsinkelse...da passet det glimrende med en ny, episk reiserapport!

Takker så mye :thumleft
Husk at du ved 5 timers forsinkelse så regnes reisen som "kansellert" og du får en del rettigheter med tanke på kontanter/mat etc. :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Tommas »

LordShaft skrev:Er du på vei hjem fra ferie eller?

Vært på et ørlite "betalingsoppfordringsoppdrag" hos en kunde som hadde "glemt" å betale oss. Gikk så bra at selv 5 timer forsinkelse smiles av :-)


@bjerknez

Fikk oppgradering til business og dermed bruk av lounge, så jeg er fornøyd :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

jhn skrev:Det kan kanskje komme som en stor overraskelse, men jeg er ikke bare en kranglefant ... det vil jeg hardnakket påstå helt til jeg dør.
Jeg skal ikke krangle med de som skryter av referatet ditt ... strålende lesning :prf Nesten som å delta selv.
Det ser ut til å ha vært en flott tur.
Av de som deltok, har jeg møtt Ojda .... han er jo en stødig fyr (tilsynelatende) og han sa det var flott tur sammen med trivelige folk, så da stoler jeg på det .... til tross for hans skjødesløse omgang med rusmidler :[-X

Er det denne du sikter til :-)å :lol :lol

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... bqtlpd.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av jhn »

:lol :knegg ja, det var vel det jeg tenkte på.
Det tusler vel en suring rundt der opp å sparker i steinura. :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Etter å ha lest litt på siden til en bruker her på forumet "Fidel" må jeg si at jeg er ekstremt fristet til å ta traktorlivet enda et steg videre. Prøve noe jeg aldri har prøvd på sykkel. :thumleft

http://ridenorway.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (fantastisk bra side)

Det er å kjøre på sykkeltur med telt, sovepose, liggeunderlag å hele sulamitten på tur. Dette blir nok ikke realisert dette året. Men til neste år, være litt på vakt framover, se etter gode tilbud på diverse utstyr, så er det vel mulig å få seg en god pris på både telt, sovepose osv!
Jeg er ikke helt der at jeg trenger primus osv. Det kan jeg heller få tak i om jeg blir bitt av basillen. Jeg kan jo også lese at bjerknes'en og Cuteless har tenkt litt samme tanken. Men jeg tenker å hoppe i det, å ta en lengre tur. Ikke noe mindre enn en uke. Det må jo kjennes og føles litt på kroppen. En natt er ikke nok for min del. Også bare kjøre så langt jeg føler for hver dag.

Dette blir en solid utfordring for min del. Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for camping livet, untatt når det er jakt :thumleft Å nå har jeg jo sykkel der jeg har plass til litt ekstra utstyr på :redface

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Etter å ha lest litt på siden til en bruker her på forumet "Fidel" må jeg si at jeg er ekstremt fristet til å ta traktorlivet enda et steg videre. Prøve noe jeg aldri har prøvd på sykkel. :thumleft

http://ridenorway.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (fantastisk bra side)

Det er å kjøre på sykkeltur med telt, sovepose, liggeunderlag å hele sulamitten på tur. Dette blir nok ikke realisert dette året. Men til neste år, være litt på vakt framover, se etter gode tilbud på diverse utstyr, så er det vel mulig å få seg en god pris på både telt, sovepose osv!
Jeg er ikke helt der at jeg trenger primus osv. Det kan jeg heller få tak i om jeg blir bitt av basillen. Jeg kan jo også lese at bjerknes'en og Cuteless har tenkt litt samme tanken. Men jeg tenker å hoppe i det, å ta en lengre tur. Ikke noe mindre enn en uke. Det må jo kjennes og føles litt på kroppen. En natt er ikke nok for min del. Også bare kjøre så langt jeg føler for hver dag.

Dette blir en solid utfordring for min del. Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for camping livet, untatt når det er jakt :thumleft Å nå har jeg jo sykkel der jeg har plass til litt ekstra utstyr på :redface
En sa i en nabotråd her at: "Its all in the liggeunderlag"
Eller som i mitt tilfelle, "Its all in the liggeunderlag`s"
Brukte 2. 5cm oppblås sistgang jeg var på mc-telttur, gadd ikke leie hytte hele Lofotturen jeg :-)å

Snakk med gutta runt kaffebordet på jobben, sikkert en som kan låne deg en primus og kjele en helg. Øker teltkosen det vettu :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ordino
Innlegg: 5
Registrert: 22 aug 2014, 15:20
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: finnmark

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ordino »

skittfiske.no bruker å kjøre gode tilbud på turutstyr på høsten/vinteren

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av AJ »

Er flere tråder her inne om utstyr til turen. Bla denne: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=63363#p63363" onclick="window.open(this.href);return false;.

Og her en om valg av telt: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=38546#p38546" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg mener også jeg husker snikkeren nevnte noe om et liggeunderlag som passet perfekt ned i det smale området i ene sidevesken. Den med eksosen :thumleft

Har lagt i telt før, å jeg kan støtte den om liggeunderlaget. Jeg har lagt bare i sovepose på gresset også jeg. Det gjør jeg aldri igjen :lol
Det skal jo også sies at jeg er blitt bra fin i ræven de siste årene. Å skal du på langtur uten telt, må du belage deg på ganske mange kronene ekstra. Du sparer mye penger på å drasse med deg telt, sovepose og liggeunderlag. Samt at du kommer deg litt mer i ett med naturen.

Det kan være at jeg ikke blir å like det godt nok. jeg vet jo hvordan det er å måtte slå opp telt når det pøser ned, eller våkne til et jævlig dritvær også må du rigge ned å komme deg avgårde. Men selv om du har med telt, så går jo det an å leie seg rom om været er helt på trynet :redface

Vi får se. Det er nå snart jul og ønskelisten begynner å bli lang :lol
ordino skrev:skittfiske.no bruker å kjøre gode tilbud på turutstyr på høsten/vinteren
Takk for tipset.
AJ skrev:Er flere tråder her inne om utstyr til turen. Bla denne: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=63363#p63363" onclick="window.open(this.href);return false;.

Og her en om valg av telt: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=38546#p38546" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jeg sitter å gløtter litt her samtidig som jeg surfer på det store www :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av jhn »

Det er meget sjelden jeg kjører tur uten telt, liggeunderlag, sovepose og kaffrkjele. Jeg liker følelsen av å være selvhjulpen ... hotell et par dager i uka for en dusj og noen halvlitere.
Jeg gjør ikke så mye ut av campinglivet, men det er både artig og en slags trygghet å ha "huset" med seg ... om man skulle få et akutt anfall av narkolepsi e.l.
Frokost på nærmeste bensinstasjon.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av xyvind »

jhn skrev:Det er meget sjelden jeg kjører tur uten telt, liggeunderlag, sovepose og kaffrkjele. Jeg liker følelsen av å være selvhjulpen ... hotell et par dager i uka for en dusj og noen halvlitere.
Jeg gjør ikke så mye ut av campinglivet, men det er både artig og en slags trygghet å ha "huset" med seg ... om man skulle få et akutt anfall av narkolepsi e.l.
Frokost på nærmeste bensinstasjon.
Jeg liker også denne måten å reise på. Har ikke fått prøvd det på motorsykkel - enda - men har vært på to Europaturer med madammen der vi har kjørt bil fra Oslo nedover til Italia (Sardinia). Vi brukte noen dager på reisen ned og opp og sov i telt på forskjellige steder i henholdsvis Danmark, Tyskland og Sveits. Kan ikke glede meg nok til jeg skal gjøre det samme på motorsykkel! :prf

Svar