xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av kjellv »

Lenge siden jeg har vært innom og sett jeg, men jammen har det kommet mye lekkert Yamaha orginaltilbehør til Tracer også i løpet av sommeren
http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... essories#/

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Snikkeren »

Grattis med ny sykkel, og velkommen i traktorgjengen.

Jeg ville uten tvil valgt kofferter istedenfor vesker. Mye mer praktisk, pluss at det er låsbart. Du finner sikkert noe som kler sykkelen.

Angående vindskjerm så er det veldig individuelt. LordShaft opplever litt turbulens på 1290 SA'en, mens hos meg er det fraværende. Nå er jo jeg en pygme å regne i forhold til han, så jeg er sikkert bedre beskyttet mot vinden bak skjermen enn det han er.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av hakhap »

Gratulerer med ny sykkel
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av mortenolb »

Får vel gratulere ja! :-)å

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Sopranoo »

Gratulerer med ny sykkel!
Tipper at en Tracer blir min neste sykkel! Den er pen på bilder, men den er helt latterligt pen i virkeligheten!
Man skal nok slite med å finne en bedre sykkel i det segmentet! Grattis igjen! :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av kjellv »

Her et Kappa sine
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Flanker »

Tipper den vil se bra ut med et sett Givi Trekker på :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av freddy123 »

Grattis med ny sykkel :) skal bli morro å lese om hvordan du trives på denne etterhvert .

Sykkelen er jo kjempefin og med Varmeholker og vindbeskyttere så kan du få deg noen skikkelig fine høsturer også :)

Men som sagt skal bli spennende p lese om dine erfaringer rundt denne, det er en sykkel som kan bli aktuell for min del ved skifte neste år dersom økonomien er tilstede :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

Har endelig fått sneipen i seng og gjort mine plikter i heimen, så nå kan jeg svare dere alle. Mye aktivitet i tråden i dag! :prf
Snikkeren skrev:Grattis med ny sykkel, og velkommen i traktorgjengen.

Jeg ville uten tvil valgt kofferter istedenfor vesker. Mye mer praktisk, pluss at det er låsbart. Du finner sikkert noe som kler sykkelen.

Angående vindskjerm så er det veldig individuelt. LordShaft opplever litt turbulens på 1290 SA'en, mens hos meg er det fraværende. Nå er jo jeg en pygme å regne i forhold til han, så jeg er sikkert bedre beskyttet mot vinden bak skjermen enn det han er.
Takk for det. Jeg skal rocke den traktoren etterhvert.
Synes koffertene som finnes er fine. Får se hvilke jeg liker best og hanke inn litt priser osv.
Kan hende det blir mindre turbulens med en mindre vindskjerm. Må si jeg likte den fra MRA godt. Eller kanskje det er mindre turbulent bak en større/breiere vindskjerm? Jeg vil ihvertfall at den skal være så lav at jeg ser over den. Er veldig spent og gleder meg til å kjøre den fra forhandleren på torsdag!
hakhap skrev:Gratulerer med ny sykkel
Tusen takk! :knegg
mortenolb skrev:Får vel gratulere ja! :-)å
Takk! Du må lære meg å dra wheelies :mc1
Sopranoo skrev:Gratulerer med ny sykkel!
Tipper at en Tracer blir min neste sykkel! Den er pen på bilder, men den er helt latterligt pen i virkeligheten!
Man skal nok slite med å finne en bedre sykkel i det segmentet! Grattis igjen! :thumleft
Takk! Gleder meg stort til å se den igjen. Husker den så mye mindre ut i virkeligheten enn på bildene.
kjellv skrev:Her et Kappa sine
De var fine de. Pris??
Flanker skrev:Tipper den vil se bra ut med et sett Givi Trekker på :thumleft
Takk for tips. Det må jeg gugle. Jeg er helt grønn når det kommer til kofferter. Har fått med meg Givi-navnet da.. ;-)
freddy123 skrev:Grattis med ny sykkel :) skal bli morro å lese om hvordan du trives på denne etterhvert .

Sykkelen er jo kjempefin og med Varmeholker og vindbeskyttere så kan du få deg noen skikkelig fine høsturer også :)

Men som sagt skal bli spennende p lese om dine erfaringer rundt denne, det er en sykkel som kan bli aktuell for min del ved skifte neste år dersom økonomien er tilstede :)
Takk, freddy. Jeg er veldig spent på hvordan den er over tid. På lange turer, men også til og fra jobb i Oslo!
Skal få montert varmeholker ganske kjapt. Hvis de originale er enkle å montere selv så blir det de. Hvis ikke - Oxford.
Tror du hadde trivdes på en Tracer. Når har du tung-lappen i boks da? Du kan jo alltids prøve min når du er klar :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av freddy123 »

Tunglappen skal rulle inn i postkassa 28.mai neste år den så begynner å nærme seg , men først får jeg kose meg litt til med sportstern :) som du sier det er turan som tælle :)

Jeg tror nesten jeg må vente med kjøp av sykkel til tunglappen er i boks så jeg får prøvekjørt en del ulike kandidater .

Og sykkelvalget mitt blir helt avhengig av økonomi det også, kommer litt an på om jeg må ha ny bil i den nye jobben eller ikke osv.

Jeg tror også jeg hadde trivdes godt med tracern :) uten og ha prøvd den Hehe :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

Givi Trekker hadde jo vært sånn passe fett :-)å

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37954
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av AJ »

Du verden...!
Her har det vært aktivt i ettermiddag, gitt :-) !

Må bare gratulere med godt sykkelvalg :prf .
Tracer'en ser veldig bra ut og MT (Moment of Torque) motoren leverer så det holder. Så dette blir bra :thumleft .
Ser ut som en skikkelig god tursykkel, dette.
Syntes selv TDM 900'en jeg hadde var god på langtur. Og jeg er ganske sikker på at Tracer'en er bedre.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

AJ skrev:Du verden...!
Her har det vært aktivt i ettermiddag, gitt :-) !

Må bare gratulere med godt sykkelvalg :prf .
Tracer'en ser veldig bra ut og MT (Moment of Torque) motoren leverer så det holder. Så dette blir bra :thumleft .
Ser ut som en skikkelig god tursykkel, dette.
Syntes selv TDM 900'en jeg hadde var god på langtur. Og jeg er ganske sikker på at Tracer'en er bedre.
Ja, det har vært litt bevegelse :thumleft Forumet er halve moroa, hehe :prf
Jeg har ingen MC-venner utenom forumet faktisk, så det er kjekt å kunne skravle om sånt med noen! Er snart klar for flere turer og møte flere folk.

Fornøyd med sykkelvalget. Gleder meg skikkelig til å komme i gang med Traceren :yeyeye

Ambro
Innlegg: 36
Registrert: 29 jul 2014, 12:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 1200S -15

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Ambro »

Gratulerer så mye med sykkelen!

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Lørdagstur?

Legg inn av sankyo »

Grattis med ny sykkel, så absolutt et spennende valg.
Bor i Oslo øst og er tilbake fra en ferietur i uke 35. Dersom været tillater det kan vi gjerne ta oss en kveldstur en gang etter det.
xyvind skrev:
AJ skrev:Du verden...!
Her har det vært aktivt i ettermiddag, gitt :-) !

Må bare gratulere med godt sykkelvalg :prf .
Tracer'en ser veldig bra ut og MT (Moment of Torque) motoren leverer så det holder. Så dette blir bra :thumleft .
Ser ut som en skikkelig god tursykkel, dette.
Syntes selv TDM 900'en jeg hadde var god på langtur. Og jeg er ganske sikker på at Tracer'en er bedre.
Ja, det har vært litt bevegelse :thumleft Forumet er halve moroa, hehe :prf
Jeg har ingen MC-venner utenom forumet faktisk, så det er kjekt å kunne skravle om sånt med noen! Er snart klar for flere turer og møte flere folk.

Fornøyd med sykkelvalget. Gleder meg skikkelig til å komme i gang med Traceren :yeyeye
Live long and prosper :janikk

Låst