LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

Jeg er pasifist og totalt spørsmålstegn til poenget med vold, både for gøy og ment som vold, så jeg står over!
Neida, jeg skjønner at man kan synes det er gøy, og det innebærer sikkert god trening!

Liker bildene, er vel egentlig det jeg hadde tenkt til å si med denne posten :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Vi har treninger hver eneste dag. Fra klokken 17 og utover for din del @quattrokim :thumleft

@morten er du det, eller bløffer du nå? :scratch
De fleste som har vokst opp i dag ser og forstår grunnen til at kampsport/selvforsvar er ikke bare bra, men helt nødvendig (mener jeg)
Det er også ekstremt utfordrende og sinnsykt god trening. :thumleft

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

Jeg er seriøs. Jeg har ikke i ett sekund av mitt liv hatt behov for å forsvare meg selv, og jeg ser heller ikke at det kommer til å skje meg noe hvor jeg faktisk får bruk for det. Jeg kommer aldri til å se hvorfor det skal kunne kalles nødvendig, men det kan jo såklart være muligheter for at det skulle komme til nytte. Dog er jeg ikke psykisk kapabel til å "slåss", da blir jeg heller slått ned/drept. :-k

At det kan være gøy for de som er interesserte skal jeg ikke tvile et sekund på, og heller ikke at det er god trening. Jeg kunne aldri drevet med det, klarer ikke engang å lekesloss :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

:eh :eh

Vi lever i en verden som bare blir verre og verre. For meg, er det helt utenkelig å ikke kunne være i stand til å forsvare meg selv, og mine kjære! Å legge seg ned å håpe på såpebobler er bare ikke tema. Men det her kjenner jeg vi kunne hatt en lang diskusjon på som du skal få slippe å ta :knegg

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

Haha, en lang diskusjon hadde det nok ikke blitt. Jeg klarer ikke diskutere, og enda mindre argumentere for meg. :lol
Jeg sier ikke at du tar feil, jeg sier bare at jeg selv ikke er i stand til det.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

Eller, mitt svar:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=8s5hl1ULTbg[/video]

Toven

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Toven »

Hvis noe skulle skje:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OFBZW2eMDFg[/video]

;-)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av L-NA »

LordShaft skrev:Hadde oss en liten samling på trening i dag, gikk gjennom timene og programmet for høsten, vinteren og våren.

Vi er en relativt liten klubb, å vil fortsette med det, men det er alltid kjekt med litt nye medlemmer, så det blir vel startet opp med nybegynner kurs i løpet av neste måned.
Kampsport er absolutt å anbefale, skulle det være noen fra Bergen her som er gira på å teste, dere er hjertelig velkommen til å svippe innom å ta en økt, eventuelt se hva vi holder på med.

Et lite knippe med bilder fra dagens økt.
Merket at det var ganske utfordrende å få til gode bilder med høy lukkertid når det er dårlig belysning. :prf
Pappas lille Øyen sten, var innom Bergen Kick boxing clubb for en liten periode...(ca 4 år siden) En fantastisk klubb hvor hun stortrivdes, og ble tatt i mot med åpne armer :-)

Valg av utdanning førte til at hun havnet i Trondheim, hvor hun aldri fant seg helt til rette i samme miljø, og dermed sluttet med det :-/

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg og er en sånn ikkevoldsperson som ikke liker å sloss.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

L-NA skrev:
LordShaft skrev:Hadde oss en liten samling på trening i dag, gikk gjennom timene og programmet for høsten, vinteren og våren.

Vi er en relativt liten klubb, å vil fortsette med det, men det er alltid kjekt med litt nye medlemmer, så det blir vel startet opp med nybegynner kurs i løpet av neste måned.
Kampsport er absolutt å anbefale, skulle det være noen fra Bergen her som er gira på å teste, dere er hjertelig velkommen til å svippe innom å ta en økt, eventuelt se hva vi holder på med.

Et lite knippe med bilder fra dagens økt.
Merket at det var ganske utfordrende å få til gode bilder med høy lukkertid når det er dårlig belysning. :prf
Pappas lille Øyen sten, var innom Bergen Kick boxing clubb for en liten periode...(ca 4 år siden) En fantastisk klubb hvor hun stortrivdes, og ble tatt i mot med åpne armer :-)

Valg av utdanning førte til at hun havnet i Trondheim, hvor hun aldri fant seg helt til rette i samme miljø, og dermed sluttet med det :-/
Bergen kickboksing klubb er kjent for å være landes beste :thumleft de har huset mange norgesmestere og verdensmestere. Er egentlig ganske utrolig at de ikke har klart å dytte fram flere boksere som har hevdet seg.


Hva har vold med kampsport å gjøre :-k

Note4

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av quattrokim »

Som Lorden seie, kamsport og vold er ikkje det samme. Berre sjå etter kampene, då klemmer dei og smiler og er gode kompiser.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev: Hva har vold med kampsport å gjøre :-k
Sikkert ikke så mye, bortsett fra at vold utført av kampsports-utøvere ser mere elegant ut.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

quattrokim skrev:Som Lorden seie, kamsport og vold er ikkje det samme. Berre sjå etter kampene, då klemmer dei og smiler og er gode kompiser.
Ja, man ser det kanskje spesielt godt blandt profesjonelle boksere ... der starter ofte det varme vennskapet og klemmene på pressekonferanse en stund før kampene.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av L-NA »

Når man ser resultatet etter enkelte MMA kamper, så kan det nok være vanskelig å argumentere mot at dette ikke er vold. Men dette er Idretter hvor utøverene utfører sin sport etter bestemte regler, og med stor entusiasme og glede...det er da vel ikke vold...er det vel?

Og så er det jo ett faktum at det fleste (i hverfall som jeg kjenner til) kamsporter er oppstått med bakgrunn i selv forsvar. Og er du medlem av en klubb, og driver dette seriøst, noe som selvfølgelig det fleste utøvere gjør, så blir du eksludert om du utøver Vold. Men det finnes selvfølgelig noen utskudd som gjør dette, og da som oftest blir de eksludert lenge før en kommer til ett nivå som kan kalles utøver.

Kan jo også nevnes at en av det største (innen antall utøvere) kampsporter i Norge i dag, er Taekwondo. Dette er en idrett hvor fillosofien er å skremme. Ikke kontakt. Og siden jeg har en del bekjennte innenfor denne sporten også, så har je da sett litt på....og ja..det er skremmende. :prf

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg tenker slik at hvis noen er så nærme at jeg må sloss så har jeg skutt for sent. :mk
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar