Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Det har vært flere ganger de siste månedene at jeg har lest på forumet at jeg har døpt Hypermotarden udugelig på motorvei. Siden det har skapt litt liv så er det helt flott :knegg Men det siste jeg vil er at en potensiell kjøper går glipp av alt det Hypermotarden har å by på etter noen google søk hvor tråder fra forumet dukker opp som får de til å tro at den tar livet av en stakker som prøver å kjøre på E6'n.

Så kjære kommende Hypermotard eiere
Jeg har sagt (til min gode venn Bjerknez) at Hypermotarden ikke hører hjemme på motorveien. Det kan tolkes på flere måter, beklager at jeg formulerte meg litt vagt Bjerknez. Det jeg mener med utsagnet er at den hører hjemme i hårnålsvinger og på bakhjulet ned Karl Johan. Det er det den er bygd for! Men det betyr ikke at den er udugelig på motorvei. Jeg pendlet mellom Fredrikstad og Oslo på E6'n i mars, april, mai og juni. Det var helt uproblematisk å ligge i venstrefil hele veien. Den bittelille vindskjermen tar det verste trykket mot brystet, og sittestillingen er flott når du har bygd opp litt kjernemuskelatur ;-) Momentet gjør at man komfortabelt kan ligge i 6 gir, og akselerere raskt ut av situasjoner uansett om man ligger i 90, 100 eller 130. Men den hører selvfølgelig ikke hjemme der, den hører hjemme på svingete veier som åler seg oppover en fjellskrent, som 90% av motorsyklene gjør. Det er jo gørr kjedelig å kjøre motorvei, med unntak av tunnelene da, det er jo litt gøy å høre hvor tøff lyd du lager...

Her er forøvrig et sitat fra 25. april hvor jeg skriver følgende i bloggen min:
Cutless skrev: Fikk kjørt litt motorvei med vindskjermen også. Den skulle jo virkelig få prøve seg da med mine 189 cm i 90 graders sittestilling og et seil av en regndress. Uanstrengt å være passasjer i 120 km/t på speedometeret (med feilmargin nærmere 110). Så dette lover veldig bra. Ble jo å lene seg litt frem, men føltes naturlig. Spennende å se hvordan det blir på lengre motorvei strekninger.
Så jeg håper det var oppklarende, og at du som leser dette ringer Ducati og bestiller deg en Hypermotard umiddelbart :twisted

Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tobben84 »

1100S 2008 på bildet :love

Den mest engasjerende sykkelen jeg noensinne har kjørt :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Bare sånn for ordens skyld og uten at jeg skal eskalere denne diskusjonen ytterligere så har jeg aldri hevdet at Hypermotarden er "udugelig" på E6. Kanskje mindre egnet enn andre sykler, men ikke udugelig. Som Cutless selv skriver så har nok denne sykkelen kvaliteter som gjør at den er mer egnet andre steder enn på E6. Når det er sagt så er vel uansett ikke E6 kjøring noe som trigger oss MC'ister, selv om jeg lett inrømmer at jeg kanskje ikke er så allergisk mot motorveier selv. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

I dag fikk jeg melding på facebook av Cutless om at han var ute å prøvekjørte en Scrambler. Må si jeg er spent på hva han mener om denne. Spesielt hvordan motoren føltes :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Haha, din tærgkall.

Ble tilbudt å kjøre den en tur mens jeg ventet på at Hypern' skulle bli ferdig på service. Alt for liten sykkel til meg, kjentes ut som en moped. Hardt sete, harde dempere og ble aldri helt venn med gassen (brå). Motoren var jo grei nok, men skjedde ikke så mye etter det første trøkket på lave turtall. Sikkert en genial sykkel for bykjøring og de som liker luftavkjølte motorer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Haha, din tærgkall.

Ble tilbudt å kjøre den en tur mens jeg ventet på at Hypern' skulle bli ferdig på service. Alt for liten sykkel til meg, kjentes ut som en moped. Hardt sete, harde dempere og ble aldri helt venn med gassen (brå). Motoren var jo grei nok, men skjedde ikke så mye etter det første trøkket på lave turtall. Sikkert en genial sykkel for bykjøring og de som liker luftavkjølte motorer.
Så det du egentlig mener her, er at hvis man ikke har planer om bykjøring så er ikke dette noe annet enn en moped for pingler med dårlig råd? :lol :lol

intern humor...

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:Hvis jeg MÅTTE bytte til cruiser i dag så hadde jeg kjørt V-Rod'en til tor2502. Eller vertfall en V-Rod. Det er så nærme cruiser man kommer uten å ta bort alt for mye av den morsomme biten. Dessuten så er lyden i Tor sin V-Rod så fantastisk og hinnsides at alle andre sykler høres ut som symaskiner eller billige påhengsmotorer.

Men disse V-Rod'ene er dyre desverre og spesielt hvis man skal ha en litt påkostet en... :-)å
oh yeah!! ja de er dessverre dyre skal veldig gjerne inrømme det, vrod er så lettkjørt at det er rett å slett morsomt.
Du får faktisk litt av begge deler, cruise rundt i 60-70, eller vri på rulla, for meg er det en optimal sykkel siden jeg kom fra r-sykkel etter 11 år.
MEN når det er sagt finnes det masse spennende sykler på markedet, utvalget er stort, rett å slett bare finne en sykkel som dekker behovet man har , hva andre måtte mene skal man ikke bry seg noe om i det hele tatt, ofte så endrer behovet seg etter som tiden går fremover....

Hyggelige ord Bjerknez, absolutt .... selv så har du en fantastisk bra sykkel kunne veldig gjerne tenkt meg den ,,,, men da som en nr 2 sykkel
den dekker bare ikke behovet mitt slik det er nå, to kostbare sykler blir for dyrt, bmw s1000r 180-200' , HD streetglide special 340.000 da snakker vi fort en halv mill.

Livet består av litt andre prioriteringer også.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Spennende: http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 28133.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Monsterblogg?

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av LordShaft »

Dette kan bli veldig spennende :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av thewiz »

Skulle jeg hatt en slik type sykkel hadde jeg valgt KTM 1290 Super Duke R. 180hk med hele 144nm :twisted

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Ha, du kan ikke sammenligne de oransje traktorene som har tatt over forumet som et virus med en elegant rød Ducati :knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av freddy123 »

Det er noe eget med ducati ja :) ikke det at det ikke er noe eget med ktm også men ducati er litt mere stilrent en strøken monster i rød som har 1200cc masse hester og moment :) man blir litt varm i trøya bare av tanken Hehe :) jeg ser det lett for meg en strøken ducati monster på vei inn i solnedgangen i Italia med låta fra termignoni Carbon Potter som spiller i harmoni med svingene :)

En plastic fantastic ktm derimot virker litt røffere i utseende og ikke like stilren , men disse er tøffe de også :)

Uansett cutless jeg regner med ducati har gjort et godt inntrykk på deg og at du ikke nøler med å velge det igjen ? Virker jo som du er fornøyd med hypern :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av thewiz »

Cutless skrev:Ha, du kan ikke sammenligne de oransje traktorene som har tatt over forumet som et virus med en elegant rød Ducati :knegg
Traktor? :scratch

Bilde

Ducati er overpriset! :evil

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Traktor i ulveklær :D

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Jippi

Bilde

Svar