LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- Busa Trond
- Innlegg: 2738
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Det er herlig å lese slike referat LordShaft
Er det ikke godt med en sykkel som tar deg med ut på eventyr, som du ikke hadde funnet på med en RR.
Bildene er helt knall.
Jeg har trykt meg bort på kamera mitt, så jeg får så blasse bilder. Mest blitt mobil bilder fra meg i år, men får bruke vinteren til å lese meg litt opp på foto jeg også.
Hadde en lenger prat over telefon med Snikkeren om KTM og utstyr i kveld.
Fin sykkel du har forresten
Er det ikke godt med en sykkel som tar deg med ut på eventyr, som du ikke hadde funnet på med en RR.
Bildene er helt knall.
Jeg har trykt meg bort på kamera mitt, så jeg får så blasse bilder. Mest blitt mobil bilder fra meg i år, men får bruke vinteren til å lese meg litt opp på foto jeg også.
Hadde en lenger prat over telefon med Snikkeren om KTM og utstyr i kveld.
Fin sykkel du har forresten
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Selva er Italienske putrere (med ymse rykte). Selva 4 takt er i praksis yamaha montert i Italia.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Oi,oi,oi..PMS`n riv og slit i ein stakkar som berre synest synd på seg sjølv når han ser slike bilder :-) :-) Ei god uke til nå så blir det tur om det så er snø hagl, lyn og torden...Tur blir det samma F...
Ellers så er det nok Oster som er på vei ut Fjorden. Og i Samme rute som den ein gong seilte i 56 år. Før den ble ombygd til Fraktebåt. Ble opprineleg bygget i 1908 på førespørsel fra Modalen kommune om å få en rutebåt som kunne gå i isen. At du høyrde maskinen fortel berre om hvor stille det har vert. Maskinen som er er en Oljefyrt Dampmaskin er nok av den typen som ikke lager så allverden av lyd...men fin lyd er det :-)
Men takker igjen for flott referat og bilder, god underholdning igjennom dagen er det også å følge deg på ...på....den der GPS saken...??..
Ellers så er det nok Oster som er på vei ut Fjorden. Og i Samme rute som den ein gong seilte i 56 år. Før den ble ombygd til Fraktebåt. Ble opprineleg bygget i 1908 på førespørsel fra Modalen kommune om å få en rutebåt som kunne gå i isen. At du høyrde maskinen fortel berre om hvor stille det har vert. Maskinen som er er en Oljefyrt Dampmaskin er nok av den typen som ikke lager så allverden av lyd...men fin lyd er det :-)
Men takker igjen for flott referat og bilder, god underholdning igjennom dagen er det også å følge deg på ...på....den der GPS saken...??..
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Ser ut til at du koser deg på tur Lordy, det er det ingen tvil om
Igjen, så må jeg bare nevne hvor heldig du er som bor på denne siden av landet. Vertfall de dagene det faktisk er opphold :-)å
Igjen, så må jeg bare nevne hvor heldig du er som bor på denne siden av landet. Vertfall de dagene det faktisk er opphold :-)å
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Takk for det Busa. Jo det er virkelig godt å ha en sykkel som vekker turlysten veldig mange hakk. Sykkellivet har fått en brå, uventet retning.Busa Trond skrev:Det er herlig å lese slike referat LordShaft
Er det ikke godt med en sykkel som tar deg med ut på eventyr, som du ikke hadde funnet på med en RR.
***KLIPP*** prat over telefon med Snikkeren om KTM og utstyr i kveld.
Fin sykkel du har forresten
Er det ikke en knapp i menyene som sier reset to default? Som gjennoppretter fabrikkinstillingene? Bladde bilder? Du har ikke kommet bori eksponeringen da. At denne står på pluss 1 2 eller 3?
Jo takk, sykkelen er fin den. Blir vel snart like fin din noda med utstyr å alt
Bruker de yamaha sine deler osv så skulle jeg mene at dette er veldig bra greier. For Yamaha er strengt talt noe av det beste du får i påhengs verden :-)poulet_cavalier skrev:Selva er Italienske putrere (med ymse rykte). Selva 4 takt er i praksis yamaha montert i Italia.
Hehe lenge siden du har fått vært på tur nå? Jeg mener så fast bestemt at jeg hørte den dunk dunk dunk lyden. Men husk på at jeg er vokst opp med å kjøre i bølgene til Bruviken, Bygderuta, gode gamle Roslagen (sandskjøyte) og ikke minst Mofjord. Men Roslagen var desidert den som hadde best bølger. For ikke å snakke om den helt karakteristiske lyden. Vi hørte at det var den som kom lenge før den rundet skjæret uti vasslia Så det er ikke utenkelig at der var en annen båt som laget lyd, eller jeg som bare ønsket å høre lydL-NA skrev:Oi,oi,oi..PMS`n riv og slit i ein stakkar som berre synest synd på seg sjølv når han ser slike bilder :-) :-) Ei god uke til nå så blir det tur om det så er snø hagl, lyn og torden...Tur blir det samma F...
Ellers så er det nok Oster som er på vei ut Fjorden. Og i Samme rute som den ein gong seilte i 56 år. Før den ble ombygd til Fraktebåt. Ble opprineleg bygget i 1908 på førespørsel fra Modalen kommune om å få en rutebåt som kunne gå i isen. At du høyrde maskinen fortel berre om hvor stille det har vert. Maskinen som er er en Oljefyrt Dampmaskin er nok av den typen som ikke lager så allverden av lyd...men fin lyd er det :-)
Men takker igjen for flott referat og bilder, god underholdning igjennom dagen er det også å følge deg på ...på....den der GPS saken...??..
Oster leverte post og diverse proviant på dampbukaien på landstedet vårt i gamledager. Det ryktes også at kapteinen hadde en liten romanse med ene søsteren til oldefaren min
Ja prøver å logge alt jeg kjører på LocaToWeb'en som det heter. Greit å kunne se igjen når en kommer hjem, å hvilke ruter en bør kjøre neste gang en roter seg inn i samme området. Jeg har autistiske trekk når det kommer til hukommelse på veier, stedsans og detaljer. Men jeg er ræva på navn. Så denne appen gjør underverker for meg i ettertid av turen. En kommer jo ofte over plasser en kunne tenke seg å kjøre, men ikke alltid har tid å utforske
Bjerknez skrev:Ser ut til at du koser deg på tur Lordy, det er det ingen tvil om
Igjen, så må jeg bare nevne hvor heldig du er som bor på denne siden av landet. Vertfall de dagene det faktisk er opphold :-)å
Jeg sliter faktisk litt med å huske sist jeg koste meg så mye på sykkel. Jeg har alltid elsket å kjøre motorsykkel, men det er bare noe ekstra nå. Om det er traktor, KTM eller noe annet som gjør det har jeg ikke peiling på. Det er hvertfall skjedd noe
Jeg priser meg lykkelig hver eneste fineværsdag, for vestlandet er definitivt motorsykkelens mekka i norge Du burde komme på besøk oftere
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
I påhengsmotorverden er det Yamaha som ruler ja. Skal jeg ha båt igjen så er det liten tvil om at det er Yamaha som er ønsket her i gården. Jeg hadde Mercury Optimax på min Askeladden før jeg solgte den. Den stoppet en halvtime etter jeg kjøpte båten, klin ny. Fikk ny motor som varte til jeg solgte båten, men dog...
Det som er så synd er at man i utgangspunktet ikke får velge hvilken motor man vil ha på båten når man kjøper ny båt. Vertfall ikke uten at man må betale ekstra for det, da motorprodusentene har avtaler med de forskjellige båtprodusentene. Kjøper du Yamarin eller Ibiza så får du vertfall Yamaha på hekken. Kjøper du Askeladden så får du Mercury og AMT blir levert med Honda. Det er jo slik at det ikke lenger bare er å klipse fast en motor på hekken og kjøre av gårde. Instrumenteringen etc. blir også levert av motorprosusentene og skal man bytte ut disse fordi man vil ha en annen motor så blir det en del dyrere.
Vertfall var det slik for 5-6 år siden når jeg kjøpte båt.
___________
Kan noe av grunnen til økningen med tanke på kjøregleden være at du rett og slett har en ny sykkel å leke med Lordy? Det er jo alltid litt ekstra stas og kjøre når ny sykkel står i garasjen. Men det kan så klart også være at du nå har funnet en sykkel som passer deg og ditt behov bedre.
Man MÅ jo ikke ha det beste Lordy. Det viktigste er at DU er fornøyd. Du må ikke være flau for å kjøre traktor (bare en intern humor jeg har med en annen forumist her inne som jeg håper Lordy ser ironien av...)
Det som er så synd er at man i utgangspunktet ikke får velge hvilken motor man vil ha på båten når man kjøper ny båt. Vertfall ikke uten at man må betale ekstra for det, da motorprodusentene har avtaler med de forskjellige båtprodusentene. Kjøper du Yamarin eller Ibiza så får du vertfall Yamaha på hekken. Kjøper du Askeladden så får du Mercury og AMT blir levert med Honda. Det er jo slik at det ikke lenger bare er å klipse fast en motor på hekken og kjøre av gårde. Instrumenteringen etc. blir også levert av motorprosusentene og skal man bytte ut disse fordi man vil ha en annen motor så blir det en del dyrere.
Vertfall var det slik for 5-6 år siden når jeg kjøpte båt.
___________
Kan noe av grunnen til økningen med tanke på kjøregleden være at du rett og slett har en ny sykkel å leke med Lordy? Det er jo alltid litt ekstra stas og kjøre når ny sykkel står i garasjen. Men det kan så klart også være at du nå har funnet en sykkel som passer deg og ditt behov bedre.
Man MÅ jo ikke ha det beste Lordy. Det viktigste er at DU er fornøyd. Du må ikke være flau for å kjøre traktor (bare en intern humor jeg har med en annen forumist her inne som jeg håper Lordy ser ironien av...)
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Uten at jeg skal si noe om hvilket merke, så sto følgende å lese som en innledning til en av mange ADV reveiws...Bjerknez skrev:
___________
Kan noe av grunnen til økningen med tanke på kjøregleden være at du rett og slett har en ny sykkel å leke med Lordy? Det er jo alltid litt ekstra stas og kjøre når ny sykkel står i garasjen. Men det kan så klart også være at du nå har funnet en sykkel som passer deg og ditt behov bedre.
Man MÅ jo ikke ha det beste Lordy. Det viktigste er at DU er fornøyd. Du må ikke være flau for å kjøre traktor (bare en intern humor jeg har med en annen forumist her inne som jeg håper Lordy ser ironien av...)
"THERE comes a time in some road riders’ lives when they wake up one morning feeling unfulfilled. They’ve done the track day thing, done the long hauls into Europe, ridden most of the roads everyone says you should ride, and done them on every type of road bike. Sportsbike, naked, tourer... they’ve even tried an adventure sport (but only for touring). Well into their forties, something is missing. They need a new direction; a new challenge. Some buy a bike from their youth, start restoring it, disappear into a shed and never reappear. A few go racing or turn pro track day rider. Some give up altogether.
And some get into off road.
Which is where outfits like the new ......."
om ikke helt Offroad, så kansje det likevell ligger noe i nettop dette......
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
LordShaft skrev:Grus er vel lettest å definere som en pulevenn!
Ja, sant det er litt surt å ikke komme helt inn når du har en pulevenn?LordShaft skrev: Det var litt forbannet at jeg ikke kom meg helt opp/inn...
Dette var herlig lesing Lorden, virkelig bra! At du har hatt en herlig dag er det iallfall ingen tvil om. Du skriver bra, og bildene er helt supre! Tusen takk for at du deler!
Hvilket kamera har du? Mener å huske at du diskuterte kameratype for en stund siden, men husker ikke hva du endte opp med...LordShaft skrev:En liten notis, alle bildene som er tatt fra denne turen er jpeg rett fra kamera. Ingen redigering. Jeg er faktisk overrasket over hvor godt resultat det blir
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
bra skrevet og flott turefereat , magiske bilder i starten der på morgenen og oppe på fjellet
men de blir noe lange disse referatene dine så jeg bruker å dele de inn i 2 puljer , men gjør ikke noe det da blir det jo bare dobbelt opp med koselesing og bilder
men de blir noe lange disse referatene dine så jeg bruker å dele de inn i 2 puljer , men gjør ikke noe det da blir det jo bare dobbelt opp med koselesing og bilder
- Olav K
- Innlegg: 2660
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Deilige bilder... herlig tekst. INGEN tvil om at jeg skal ha meg en tur oppover der til neste år- vet ikke om jeg rekker det i høst, men det kommer heldigvis år etter dette
Man trenger ikke dra til kontinentet for å finne de gode veiene.. det er helt tydelig
Man trenger ikke dra til kontinentet for å finne de gode veiene.. det er helt tydelig
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Det er stort sett 10år gamle Yamaha modeller bygget på lisens i Italia med deretter materialkvalitet. Inkludert i kjøpet får du problemene Yamaha har rettet opp i
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Bildene med hoyspenten og dampbåten er knallbra, brubildene er mere bob-bob, men du leder uten tvil.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Jeg landet til slutt på et Fujifilm X-T1 moffa
Kjekt å høre at folket tar seg tid til å lese disse skribleriene mine og syns de er underholdene
Denne helgen er jeg på jobb, har vært en veldig hektisk dag så langt. Flere oppdrag, et par øvelser og gjennomgang av nytt utstyr. Håper vi får en rolig natt om ikke annet
Note4
Kjekt å høre at folket tar seg tid til å lese disse skribleriene mine og syns de er underholdene
Denne helgen er jeg på jobb, har vært en veldig hektisk dag så langt. Flere oppdrag, et par øvelser og gjennomgang av nytt utstyr. Håper vi får en rolig natt om ikke annet
Note4
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Virkelig flott lesing. Igjen imponert over at folk skjenker av sin egen tid for å levere flotte rapporter til andre avhengige
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
Da var altså dagen kommet.
I kjølevannet av utkastelsen av jhn og annonseringen av at en del medlemmer ikke vil bruke tid her inne lengre pakker også jeg sammen snakketøyet mitt.
Jeg vil benytte anledningen til å takke for alle gode og mindre gode diskusjoner. Jeg vil takke for alle poster i bloggen min, å at dere har tatt dere tid til å lese, samt like tur rapportene mine.
Vi sees nok på veien godtfolk.
Mvh
Thomas S. Hansen
Note4
I kjølevannet av utkastelsen av jhn og annonseringen av at en del medlemmer ikke vil bruke tid her inne lengre pakker også jeg sammen snakketøyet mitt.
Jeg vil benytte anledningen til å takke for alle gode og mindre gode diskusjoner. Jeg vil takke for alle poster i bloggen min, å at dere har tatt dere tid til å lese, samt like tur rapportene mine.
Vi sees nok på veien godtfolk.
Mvh
Thomas S. Hansen
Note4