Synes det vore fint hvis du skrev de faktiske dekkene her i tråden så en kan se det so m ett svar til spørsmålet
Spørsmål til meg?
Til det kan jeg i så fall svare at jeg kun la merke til at det sto Trelleborg på dekksidene og at Arne Petter Morstad opplyste at de var pigget med vanlig korte "husmorpigg" og ikke disse lange crosspiggene.
Typebetegnelsen har jeg med andre ord ingen peiling på.
Den er greit, lest eikke linkene så tenkte det kanskje stod i dem
Eller trist at trelleborg ikke lager dekkene lenger men det er vel som mye annet, det selges for det ikke betaler seg lenger
Synes det vore fint hvis du skrev de faktiske dekkene her i tråden så en kan se det so m ett svar til spørsmålet
Spørsmål til meg?
Til det kan jeg i så fall svare at jeg kun la merke til at det sto Trelleborg på dekksidene og at Arne Petter Morstad opplyste at de var pigget med vanlig korte "husmorpigg" og ikke disse lange crosspiggene.
Typebetegnelsen har jeg med andre ord ingen peiling på.
Den er greit, lest eikke linkene så tenkte det kanskje stod i dem
Eller trist at trelleborg ikke lager dekkene lenger men det er vel som mye annet, det selges for det ikke betaler seg lenger
Jeg byttet til Metzeler Tourance NEXT på 1290'en i fjor, men kommer i år neppe til å putte på et nytt sett.
Syns disse slites fort. Conti dekkene som sykkelen ble levert ser ut til å holde lenger.
Nå er riktignok ikke Metzeler dekkene helt nede på slitemerkene enda, men det blir neppe mer enn toppen et par tusen km. kjøring før de må byttes.
Og da lurer jeg faktisk på om jeg skal gå tilbake til Bridgestone Battlax, som jeg hadde på Stelvio'en og vsar strålende fornøyd med - både på vått føre og ikke minst ved kjøring i varmere strøk siden det var med disse dekkene vi dro til Italia. Jevn slitasje og lang levetid tross en del motorveietapper der nede. Levetiden imponerte siden Stelvio i seg selv ikke er noen lettvekter. Og særlig bedre blir det jo ikke med passajer og bagasje.
Metzeler har ikke samme jevne slitasjesyklus, virker det som... Levetiden imponerer heller ikke.
Så jeg tenker å prøve disse ved neste dekkbytte, en annen variant (nyere?) av Battlax enn de Stelvio'en var utstyrt med:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har fått noen etterlysninger på litt info vedrørende mine nye Continental TKC-70, og jeg kommer til å si litt mer detaljert når jeg har fått kjørt litt mer aktivt med de. Har nå ca 15 mil på de på svært sleipe og våte veier, og har også fått testet evt. vibrasjoner osv i høyere hastigheter på motorveien uten å kjenne antydninger til det. Rock Solid! Førsteinntrykket mitt er enormt bra. De er svært lettstyrte ift Battlewingsdekken jeg hadde på, og de føles veldig trygge på dette føret. Støynivået er noe høyere enn på Battlewingsdekkene, men ikke like høyt som på Anakee 3, litt støy må man forvente med grovere mønster. Føler absolutt ingen ting til den litt ufølsomme, svevende følelsen man får fra framdekket med skikkelige knaster, og det føles 100% som et reint gatedekk på asfalt. Har ikke kjørt noe grus enda, og ikke snø. Alt i alt VELDIG imponert og førnøyd. Grepet helt fra første kjørte meter er knall, og føles like trygt på vått føre som Pilot Road 4 som er min benchmark på våt og kald asfalt.....
Har tenkt å sko Tracer'n med nye dekk så snart vi starter sesongen, men er litt usikker på hvilke dekk jeg burde gå for.
Det er flere dekk som kanskje er veldig like, og de får gode anmeldelser. Hvis man betaler mer for et dekk bare fordi det har slik og sånn logo på siden, er jo det strengt talt litt unødvendig? Jeg har satt opp ønskeliste i denne rekkefølgen, pris pr. par:
1. Pirelli Angel GT (NOK 2.882,-)
2. Michelin Pilot Road 3 (NOK 2.627,-)
3. Bridgestone Battlax T30 EVO (Litt usikker på hvilken modell de har i nettbutikken, men ca. NOK 2.508,-)
Kom gjerne med innspill :) så kanskje jeg greier å bestemme meg.. Takk :)