Trist slutt på sesongen for min del idag, grus på feil plass til feil tid endte med sykkel i grøfta. Lav fart heldigvis så blei berre ei lita lårhøne på meg. Værre med sykkelen som tok seg eit par runder rundt.
Blir levert på verksted på mandag så blir spennende å høyre taksten.
Quattrokim's eventyr
- quattrokim
- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2015, 21:12
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
- Bosted: Frekhaug, Hordaland
Re: Quattrokim's eventyr
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Quattrokim's eventyr
Uffda!quattrokim skrev:Trist slutt på sesongen for min del idag, grus på feil plass til feil tid endte med sykkel i grøfta. Lav fart heldigvis så blei berre ei lita lårhøne på meg. Værre med sykkelen som tok seg eit par runder rundt.
Blir levert på verksted på mandag så blir spennende å høyre taksten.
Bra det gikk såpass godt med deg som det tross alt gjorde.
Mest kosmetiske skader på sykkelen, vil jeg tro?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- quattrokim
- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2015, 21:12
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
- Bosted: Frekhaug, Hordaland
Re: Quattrokim's eventyr
Knuste kåpedeler, bøyd bagasjebærer, bøyde fotkvilere, vindskjerm og lykt er knust. Styret er bøyd og skade på det meste som er montert på. Den landet på hode så olje i sylindrene også, rant olje ut fra toppen når den blei rettet opp på hjula igjen.
Skal få tatt takst og så ser vi om det blir oppussing sjølv gjennom vinteren eller forsikringa tar alt.
Skal få tatt takst og så ser vi om det blir oppussing sjølv gjennom vinteren eller forsikringa tar alt.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Quattrokim's eventyr
Blir vel en grei forsikringssak dette vil jeg tro.quattrokim skrev:Knuste kåpedeler, bøyd bagasjebærer, bøyde fotkvilere, vindskjerm og lykt er knust. Styret er bøyd og skade på det meste som er montert på. Den landet på hode så olje i sylindrene også, rant olje ut fra toppen når den blei rettet opp på hjula igjen.
Skal få tatt takst og så ser vi om det blir oppussing sjølv gjennom vinteren eller forsikringa tar alt.
Surt at sånne ting skjer på tampen av sesongen...
Bonustap og egenandel (forutsatt kasko selvfølgelig) er også en greie som ikke akkurat er det hyggeligste å forholde seg til i slike saker. Dessverre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- quattrokim
- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2015, 21:12
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
- Bosted: Frekhaug, Hordaland
Re: Quattrokim's eventyr
Enda surere at eg nettopp hadde montert ny eksos og andre deler til over 15k. Føles litt bortkastet.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
Re: Quattrokim's eventyr
Jeg vil nå si at det er viktigere at det gikk så pass bra med deg. Det materielle er kjedelig nok, men det kan alltids erstattes. Var selv i bakken i fjor sommer, og det kosta meg 7 brukne ribbein og brudd i skulderbladet på venstre side. Og da syns jeg jeg hadde vært heldig!
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- quattrokim
- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2015, 21:12
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
- Bosted: Frekhaug, Hordaland
Re: Quattrokim's eventyr
Jepp, skal ikkje klage. No får eg ein unnskyldning for å bytte hjelm, den er heile 4 år men var litt for dyr til å bytte ut uten grunn.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
- quattrokim
- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2015, 21:12
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
- Bosted: Frekhaug, Hordaland
Re: Quattrokim's eventyr
Dagens ironi; fekk eit kinderegg av sambuaren min i kveld. Og leiken som var med der var såklart ein motorsykkel...
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Quattrokim's eventyr
quattrokim skrev:Dagens ironi; fekk eit kinderegg av sambuaren min i kveld. Og leiken som var med der var såklart ein motorsykkel...
Ta det som et godt tegn!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Quattrokim's eventyr
@quattrokim - Oi, ikke godt når sånt skjer!
Men bra det gikk godt med deg. Hadde selv en liten "asfaltsurf" ifjor - på grus velvillig spandert av lappebil, og det satte vel sparingen på neste MC tilbake sånn ca 20K. Lappebilens lapping av småsprekker var forøvrig helt unødvendig da samme vei i år har vært stengt for total rehabilitering fra fundament og oppover.
Men bra det gikk godt med deg. Hadde selv en liten "asfaltsurf" ifjor - på grus velvillig spandert av lappebil, og det satte vel sparingen på neste MC tilbake sånn ca 20K. Lappebilens lapping av småsprekker var forøvrig helt unødvendig da samme vei i år har vært stengt for total rehabilitering fra fundament og oppover.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Bosted: Bergen
Re: Quattrokim's eventyr
Hehe, se det positive: du kunne ikke valgt beste tidspunkt, les: høsten er her
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av
- quattrokim
- Innlegg: 65
- Registrert: 17 aug 2015, 21:12
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
- Bosted: Frekhaug, Hordaland
Re: Quattrokim's eventyr
Hadde vært surere om det var i mai, skal ikkje nekte for det. Fått klarsignal frå forsikringsselskapet om at det bare er å sette sykkelen hos Ride Bergen så iløpet av veka håper eg å få ein dom over skjebnen til sykkelen.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)