Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Verdivurdering på bilen min:
84 600 - 92 600 kr kr


Som antatt, med andre ord.


(Edit: endra på verdien, gjorde en feil)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23094
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ville kvittet meg den bilen fort som f***. Jeg ville også solgt motorsykkelen da sesongen uansett er over. Betal ned så mye du kan av lånene og kontakt banken om et lån som betaler ned resten med lang tilbakebetaling slik at månedlige kostnader blir så lav som mulig.

Så låner du i tillegg penger til en BILLIG men driftsikker bil som tar deg fra A til B som er helt ny og har alt av garanti. Evt. vurder leasing. Du kan lease uten inskudd etc. Brukl vinteren for å få fikset opp i dette så ser du om du har penger til overs til et evt. sykkelkjøp og om du kan betjene noe slikt. Om det er anbefalt tør jeg ikke å mene noe om da jeg ikke vet din fullstendige økonomiske historie og egentlig vil jeg vel egentlig ikke vite dte heller, hehe.

Men igjen... ring en rådgiver i banken din...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Nå er det jo sånn at ingen er interessert i å hjelpe meg økonomisk med å refinansiere, så å selge fungerer særdeles dårlig. Når jeg da atpåtil ikke engang får et ikea-kort så kommer jeg heller ikke til å få lån til å kjøpe en _NY_ bil, og det har jeg heller INGEN intensjoner om å gjøre. Hele poenget med å rette opp i økonomien er at jeg skal kunne slutte i denne jobben så fort som mulig. Ikke binde meg til den i enda flere år.

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Jarodden »

Bjerknez skrev: også mortenolb som er så glad i rosa da... Eller var det illa? :scratch
Sikkert en slik kommentar han trenger i sin - i egne øyne - jævlige situasjon :[-o<

Stå på - det er slike karer Norge vil ha.

Dette tendenserer til mobbing, vet ikke hva forumreglene sier om det - men tror ikke de applauderer det???

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Det er forøvrig tips som det der som gjorde at jeg havna i denne grøten i utgangspunktet.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Boxer skrev:
Bjerknez skrev: også mortenolb som er så glad i rosa da... Eller var det illa? :scratch
Sikkert en slik kommentar han trenger i sin - i egne øyne - jævlige situasjon :[-o<

Stå på - det er slike karer Norge vil ha.

Dette tendenserer til mobbing, vet ikke hva forumreglene sier om det - men tror ikke de applauderer det???
Går bra de kommentarene der :P Er vel litt internhumor på gang, jeg bare gadd ikke respondere til det siden jeg er i dårlig humør om dagen :redface

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23094
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Bjerknez »

Den kommentaren var veldig intern og for dem som har fulgt med litt itråden skjønner også hvorfor jeg skrev det. Mobbing var så absolutt ikke intensjonen her. Se det heller som et bittelite "avbrekk" i en ellers så alvorlig diskusjon.

Mange råd er blitt gitt av meg og andre.

Å låne til bil er noe helt annett en å søke forbrukslån på nett. Låner man til bil så har banken sikkerhet i bilen. Det har dem ikke ved forbrukslån.

Igjen... Løsningen er rett forran øynene på deg. Kontakt banken din og snakk med dem. Det er helt gratis. Klarer du ikke dette av psykiske årsaker så er en psykolog veien å gå tror jeg. Noe mer akter jeg ikke å bidra med her, for det blir bare hakk i plata.

Hvis mortenolb fant inlegget mitt støtende så beklager jeg det så klart.

Stå på mortenolb! Detta blir bra når du først finner mot til å ta kontakt med banken din. Ikke via chat eller mail, men med personlig oppmøte :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Personlig oppmøte skjer enkelt og greit ikke. Det er 2015 og noe annet enn internett skal være høyst unødvendig.

men husk at billån er ene og alene grunnen til at dette er et problem jeg har.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av hakhap »

Men kontakt de som har din sykkel og billån og spørre om lenger nedbetaling og private bilen med det ekstremt du får till å rote med. Er nok bare en liten telefon som skall till :)

Ellers så har nok jeg slutt på forslag men håper på sterkt oppmøte fra deg neste sesong :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Lenger nedbetaling er ikke et alternativ uten at det medfører at det ikke er pant i det, og begge er på maks ift. regelen om alder+nedbetaling skal være max 10 år.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Kawagutten »

Det går også ann å få sette lån på vent en måned eller to tror jeg samtidig som du tar opp med banken at du vil selge bilen og kjøpe en billigere,får da forhåpentligvis en rimeligere forsikring også på neste bil.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev: jeg lurer på hva det egentlig står på den kredittsjekken.
Det får du vite om noen få dager. Du får en haug med brev, ett for hver kredittsjekk. Der står det hvilke opplysninger som er gitt.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Siste svar fra DNB er at de ikke tilbyr lån med lavere rente, og eneste muligheten jeg har for en "refinansiering" er da å ta opp et grisedyrt lån. Hjelpsomme folk der, altså.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av kjellv »

Fort gjort å få slike svar når korrespondansen skal foregå på nett, personlig oppmøte er som regel best.
Men var det rentenivået som var hovedtema i søknaden din?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Først skrev jeg bare hva jeg var ute etter og hvorfor, da fikk jeg generiske "du kan søke forbrukslån i nettbanken"-svaret, og da skrev jeg tilbake en gang til og forklarte på nytt, og forbrukslån med 18-30 % rente ikke var noen mulighet da det vil forverre situasjonen. Men da utgår dnb. Jeg har sendt melding til Gjensidige.

Svar