Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev:
Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev: Det negative med det er at det det hadde generert enda mer trafikk hvis du IKKE linket til siden din.
Sorry men jeg ser ikke logikken. Hvordan kan innlegg som ikke blir skrevet generere mer trafikk enn innlegg som blir linket til? De innleggene hadde som sagt ikke blitt laget hvis det ikke hadde vært for at jeg laget meg en egen side.
Jeg mente så klart hvis du skrev blogginnlegget i bloggen din her på mcsiden i stede for på din egen side for så og bare linke.

Vi ser jo så klart helst at blogginnleggene blir postet direkte i forumet i stede for på egen side. Eller enda bedre, på begge steder samtidig. Linken til bloggen din har du jo i signaturen helt lovlig...
Ja, men så skrev du også "Jeg er fullt klar over at slike innlegg tar tid og lage. Men nå er dte vel ikek slik at man gjør dette for å fore andre med hyggelig lesning. Man gjør det like mye for sin egen del...tror jeg...". Og det er selvfølgelig helt riktig. Jeg gjør jo dette for min egen del, på samme måte som du har valgt å bruke bloggen din her for din egen del. Det aller meste man gjør er jo for egen del.

Og i og med at jeg gjør dette for min egen del på siden min, så hadde ikke artiklene blitt laget hvis jeg bare skulle poste de her inne. Logisk nok, så vil de da være med på å generere mer trafikk her da, selv om de bare linkes til, enn om de ikke ble laget.....
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Som tenkt, så gjort. Stakk innom Snikkerens blogg og klikket meg inn på LINKER hvor jeg fant tre relevante forum under nettopp "FORUM". Ikke veldig overraskende fant jeg at MCsiden.no ikke var oppført... :knegg

Hyggelig derimot å registrere at interesseorganisasjonen NMCU, som Snikkeren også linker til, har oss på sin lenkeside:

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev:
Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev: Det negative med det er at det det hadde generert enda mer trafikk hvis du IKKE linket til siden din.
Sorry men jeg ser ikke logikken. Hvordan kan innlegg som ikke blir skrevet generere mer trafikk enn innlegg som blir linket til? De innleggene hadde som sagt ikke blitt laget hvis det ikke hadde vært for at jeg laget meg en egen side.
Jeg mente så klart hvis du skrev blogginnlegget i bloggen din her på mcsiden i stede for på din egen side for så og bare linke.

Vi ser jo så klart helst at blogginnleggene blir postet direkte i forumet i stede for på egen side. Eller enda bedre, på begge steder samtidig. Linken til bloggen din har du jo i signaturen helt lovlig...
Ja, men så skrev du også "Jeg er fullt klar over at slike innlegg tar tid og lage. Men nå er dte vel ikek slik at man gjør dette for å fore andre med hyggelig lesning. Man gjør det like mye for sin egen del...tror jeg...". Og det er selvfølgelig helt riktig. Jeg gjør jo dette for min egen del, på samme måte som du har valgt å bruke bloggen din her for din egen del. Det aller meste man gjør er jo for egen del.

Og i og med at jeg gjør dette for min egen del på siden min, så hadde ikke artiklene blitt laget hvis jeg bare skulle poste de her inne. Logisk nok, så vil de da være med på å generere mer trafikk her da, selv om de bare linkes til, enn om de ikke ble laget.....
La oss si vi tillot dette fra nå av og flere og flere brukere valgte å lage egen blogg for så og bruke mcsiden som promotor ved kun og poste linker.... Ser du ikke problemet som kan oppstå på sikt?

EDIT:
Blir jo som å sette inn en gratis kaffemaskin hos konkurrenten med reklame som viser tilbud i din egen butikk tvers over veien. Når konkurrenten merker dette så hiver han ut kaffemaskinen hvor du da i etterkant påpeker at det må jo være bedre at den står der da butikken din drar litt mer folk til butikken hans... Er jo ingen som gjør slikt... Sikkert dårlig eksempel, men jeg er ganske overbevist om at du forstår poenget... ?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Flanker »

Herregud... Så smålig at jeg blir helt matt :eh

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev: La oss si vi tillot dette fra nå av og flere og flere brukere valgte å lage egen blogg for så og bruke mcsiden som promotor ved kun og poste linker.... Ser du ikke problemet som kan oppstå på sikt?
Helt ærlig nei. Dere kan jo se at jeg ikke sluttet å være aktiv i andre tråder på MCsiden selv om jeg hadde opprettet egen side. Og hvis noen linker til bloggen sin på et forum, så kommenterer jeg gjerne på forumet. Og forventer da svar på forumet igjen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Nei, her dere redd for at hvis om atte kanskje... Derfor velger vi heller å forby ting som er med på å øke aktiviteten her. Dere er rett og slett for paranoide...
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev: La oss si vi tillot dette fra nå av og flere og flere brukere valgte å lage egen blogg for så og bruke mcsiden som promotor ved kun og poste linker.... Ser du ikke problemet som kan oppstå på sikt?
Helt ærlig nei. Dere kan jo se at jeg ikke sluttet å være aktiv i andre tråder på MCsiden selv om jeg hadde opprettet egen side. Og hvis noen linker til bloggen sin på et forum, så kommenterer jeg gjerne på forumet. Og forventer da svar på forumet igjen.
Ja, men selve innholdet vedrørende bilder og tekst etc. befinner seg jo ikke her inne... Det er jo innholdet vi vil ha og dte er innholdet som skaper snakkis og evt. folk som linker videre etc.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:Som tenkt, så gjort. Stakk innom Snikkerens blogg og klikket meg inn på LINKER hvor jeg fant tre relevante forum under nettopp "FORUM". Ikke veldig overraskende fant jeg at MCsiden.no ikke var oppført... :knegg
Og du lurer kanskje på hvorfor???

Men la du merke til at jeg har linket til et par andre blogger der? Ånei så skummelt. De er jo "konkurrentene" mine.... :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev: Ja, men selve innholdet vedrørende bilder og tekst etc. befinner seg jo ikke her inne... Det er jo innholdet vi vil ha og dte er innholdet som skaper snakkis og evt. folk som linker videre etc.
Ja, nettopp. Dere vil ha innholdet..... Jeg har ikke ord....
Sist redigert av Snikkeren den 09 okt 2015, 20:25, redigert 1 gang totalt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:
AJ skrev:Som tenkt, så gjort. Stakk innom Snikkerens blogg og klikket meg inn på LINKER hvor jeg fant tre relevante forum under nettopp "FORUM". Ikke veldig overraskende fant jeg at MCsiden.no ikke var oppført... :knegg
Og du lurer kanskje på hvorfor???

Men la du merke til at jeg har linket til et par andre blogger der? Ånei så skummelt. De er jo "konkurrentene" mine.... :knegg
Du verden... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev: Ja, men selve innholdet vedrørende bilder og tekst etc. befinner seg jo ikke her inne... Det er jo innholdet vi vil ha og dte er innholdet som skaper snakkis og evt. folk som linker videre etc.
Ja, nettopp. Dere vil ha innholdet..... Jeg har ikke ord....
Så klart vil vi aller helst at innholdet postes her... ?? Missforsto jeg noe?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev:
Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev: Ja, men selve innholdet vedrørende bilder og tekst etc. befinner seg jo ikke her inne... Det er jo innholdet vi vil ha og dte er innholdet som skaper snakkis og evt. folk som linker videre etc.
Ja, nettopp. Dere vil ha innholdet..... Jeg har ikke ord....
Så klart vil vi aller helst at innholdet postes her... ?? Missforsto jeg noe?
Men siden innholdet ikke blir laget utenom en blogg, så er det bedre å forby hele innlegget??? Logikk er ikke din sterkeste side ser jeg.

Edit: Nei, nå har jeg generert nok trafikk her. Jeg orker ikke diskutere mer. Dere skjønner ikke hva som gjør at folk flykter fra forumet uansett.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev:
Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev: Ja, men selve innholdet vedrørende bilder og tekst etc. befinner seg jo ikke her inne... Det er jo innholdet vi vil ha og dte er innholdet som skaper snakkis og evt. folk som linker videre etc.
Ja, nettopp. Dere vil ha innholdet..... Jeg har ikke ord....
Så klart vil vi aller helst at innholdet postes her... ?? Missforsto jeg noe?
Men siden innholdet ikke blir laget utenom en blogg, så er det bedre å forby hele innlegget??? Logikk er ikke din sterkeste side ser jeg.
Du kan gjerne belære meg om logikk Snikkeren, men det du sier er at du mener du skal kunne få lov til å bryte reglene siden du mener at innholdet uansett vil generere fler klikk?
Hva skjer når leserne her på siden finner ut at du aldri poster innleggene rett i bloggen her på mcsiden og bestemmer seg heller for å ebonnere direkte på din private blogg uten å komme innom forumet?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Tommas »

Ikke et innlegg for eller i mot noen her inne, men fra uminnelige tider ( :lol ) så har det faktisk vært sett på som dårlig folkeskikk å promotere sin egen blogg/hjemmeside/forum på andres blogg/hjemmeside/forum utover en enkel link i feks signatur.

Finnes sikkert en uendelig mengde argumenter for og imot, men jeg synes rett og slett det er litt uhøflig :-k

Med ønske om en fortsatt fredfull fredag i heimen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Ikke et innlegg for eller i mot noen her inne, men fra uminnelige tider ( :lol ) så har det faktisk vært sett på som dårlig folkeskikk å promotere sin egen blogg/hjemmeside/forum på andres blogg/hjemmeside/forum utover en enkel link i feks signatur.

Finnes sikkert en uendelig mengde argumenter for og imot, men jeg synes rett og slett det er litt uhøflig :-k

Med ønske om en fortsatt fredfull fredag i heimen :thumleft
Er jo det som er hele poenget med denne regelen i utgangspunktet.

Her er det fred i heimen Tommas. Pizzaen står i ovnen, bikkja har driti og kjærringa er snart hjemme. Nå er det freddan! :lol

Låst