MCnyheter vi har ventet på...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Aggressivt, massivt og noe helt nytt. Veldig spennende!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Vi får se om jeg ikke kan få deg til å endre mening om utseende på den over et par halvlitere i morra kveldBjerknez skrev:Hvis vi snakker elektroniske dempere og det faktum at denne faktisk er påkostet i forhold til lillebroren så ser jeg at prisen jeg gjettet kanskje var noe lav. Da blir vel dette en sykkel som går rett i strupen på S1000R da?kjellv skrev:Vil nok tro den blir en god del dyrere enn denne. Kikka litt på den, men specs på MTn gjør at disse ikke er veldig sammenlignbare.Bjerknez skrev:Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.
Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.
165hk har jeg sett et sted (med forbehold), mot Suzukiens 147. Motoren er tunet på en helt annen måte enn i R1, og gir et høyt og lineært dreiemoment. I tillegg har den mye av den nye R1s meget avanserte elektronikk, bl.a. de elektroniske demperne foran og bak, 3 motormodus, 3 modus i traction control, cruisekontroll. Den har også fått det nye og svært avanserte instrumentet fra R1, der du selv kan sette opp hvilken informasjon du ønsker å ha der.
Mye av sykkelen er hentet fra nye R1, og denne koster i år 243900,- Den blir billigere enn R1, men nok en god del dyrere enn Suzukien!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=_fDBMnZEvIk[/video]
Men... Utseendet er jeg uansett ikke tilfreds med.... Desverre...
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Endelig en pen sykkel.Toven skrev:Klarer ikke utseende på'n gitt
Men Suzuki lanserer SV650 igjen som er artig, de kutter ut Gladius. Ikke like kul som 2.gen (som jeg har) imo men
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Haha, jeg er så absolutt interresert i å høre litt mer im sykkelen kjellvkjellv skrev:Vi får se om jeg ikke kan få deg til å endre mening om utseende på den over et par halvlitere i morra kveldBjerknez skrev:Hvis vi snakker elektroniske dempere og det faktum at denne faktisk er påkostet i forhold til lillebroren så ser jeg at prisen jeg gjettet kanskje var noe lav. Da blir vel dette en sykkel som går rett i strupen på S1000R da?kjellv skrev:Vil nok tro den blir en god del dyrere enn denne. Kikka litt på den, men specs på MTn gjør at disse ikke er veldig sammenlignbare.Bjerknez skrev:Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.
Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.
165hk har jeg sett et sted (med forbehold), mot Suzukiens 147. Motoren er tunet på en helt annen måte enn i R1, og gir et høyt og lineært dreiemoment. I tillegg har den mye av den nye R1s meget avanserte elektronikk, bl.a. de elektroniske demperne foran og bak, 3 motormodus, 3 modus i traction control, cruisekontroll. Den har også fått det nye og svært avanserte instrumentet fra R1, der du selv kan sette opp hvilken informasjon du ønsker å ha der.
Mye av sykkelen er hentet fra nye R1, og denne koster i år 243900,- Den blir billigere enn R1, men nok en god del dyrere enn Suzukien!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=_fDBMnZEvIk[/video]
Men... Utseendet er jeg uansett ikke tilfreds med.... Desverre...
Det høres i utgangspunktet ut eom en spennende sykkel, men jeg kommer aldri til å forstå dem grelle fargene, samt det voldsomme transformers utseende, selv om jeg ser argumentene dine.
Blir nok en lang prat om dette i morgen ja
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Skulle gjerne slått følge, folkens, men har dessverre ikke mulighet denne gangen... .Bjerknez skrev: Blir nok en lang prat om dette i morgen ja
Satser på at vi treffes minst én og helst flere ganger neste sesong. Alt bør ligge til rette for det, i hvertfall fra min side :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
DET skal vi få til jaAJ skrev:Skulle gjerne slått følge, folkens, men har dessverre ikke mulighet denne gangen... .Bjerknez skrev: Blir nok en lang prat om dette i morgen ja
Satser på at vi treffes minst én og helst flere ganger neste sesong. Alt bør ligge til rette for det, i hvertfall fra min side :-)
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Synes utseendet på nye mt-10 er rå jeg, men så er jeg i en annen generasjon som liker litt mer aggressivt utseendet. Den bryter opp en trend med mer retro-lignende sykler.
Gleder meg til å se en live, ikke det at en er aktuell før om 10 år for min del...
Gleder meg til å se en live, ikke det at en er aktuell før om 10 år for min del...
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Var spent på Panigale 959, men den ser mest ut som en 899 med 2 meter ekstra eksosrør!
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg hadde besøk fra Yamaha i går, og gjorde hva jeg kunne for å pumpe mest mulig opplysninger om MT-10 ut av han. Men det var ikke all verden som er kjent ennå.jongsanim skrev:Kjellv: rop gjerne ut når du får veiledende pris på MT-10
Han sa at de håper den skal smyge seg under 200k, men dette er høyst uklart ennå. Likeså er antall spreke hester fortsatt ikke oppgitt. Han mente også å ha hørt om 160-165, men dette er ikke dokumentert noe sted.
Det som er sikkert er at dette blir rått! Motor, instrument og veldig mye av den avanserte elektronikken fra R1 2015.Men et annet motoroppsett som gir noe mer moment lavere i registeret. Antakelig også noe lavere giret, denne har jo ikke behov for å dras ut til 130 på første gir og 350 i toppfart... Den blir nok mer byvennlig ved å gires ned litt.
Den er ellers ventet leveringsklar til Norske kunder i månedsskiftet Mai/Juni.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
AJ skrev:Aggressivt, massivt og noe helt nytt. Veldig spennende!
Enig i at den har både mye og tøff design, men hva er hensikten med denne sykkelen?
Og hvorfor i all verden har den sidestøtte?
Tipper at dette er en prøveballong som i beste fall kan bli ei døgnflue.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Sidestøtte må den ha, for den står ikke av seg selv. Den krenger i svinger på akkurat samme måte som to hjuls motorsykler, føles sikkert omtrent akkurat likedan å kjøre også.Jompa skrev: Enig i at den har både mye og tøff design, men hva er hensikten med denne sykkelen?
Og hvorfor i all verden har den sidestøtte?
Tipper at dette er en prøveballong som i beste fall kan bli ei døgnflue.
Den største fordelen med to framhjul vil jeg tro man har i storbymiljø, med brostein og langsgående trikkeskinner og andre utfordringer med ujevn veibane. Det er nok også langt mer gummikontakt med veibanen og antakelig mindre utsatt for forhjulsslipp.
Studer denne filmen, du ser tydelig at den har en forhjulspendel omtrent som du finner på en traktor, der det ene hjulet med dempere går opp mens det andre går ned.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=n42uagcjBzg[/video]
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ok, skjønner sånn omtrent hvordan det fungerer.
Det finnes allerede trehuulsscootere med lignende, om ganske mye enklere opplegg.
Tviler uansett på at denne har noen fremtid, alt for komplisert, tungt og mange deler som slites gjør at denne må bli dyr.
Men, utviklinga går selvfølgelig ikke videre hvis ingen prøver noe nytt.
Det finnes allerede trehuulsscootere med lignende, om ganske mye enklere opplegg.
Tviler uansett på at denne har noen fremtid, alt for komplisert, tungt og mange deler som slites gjør at denne må bli dyr.
Men, utviklinga går selvfølgelig ikke videre hvis ingen prøver noe nytt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg er helt enig Jompa, har liten tro på at jeg noensinne kommer til å ha en slik i butikken. Men at den enkelte steder i verden kan slå an, det tror jeg nok.
Men det er en konseptsykkel, og kreative konstruktører har hatt det morsomt på jobb. Bra det
Men det er en konseptsykkel, og kreative konstruktører har hatt det morsomt på jobb. Bra det
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hadde dem laget en som var klin lik, MEN med to hjul bak også, samt satt den opp for litt mer offroad kjøring så kanskje... Den er jo i utgangspunktet tøff og se på, men klarer liksom ikke helt å se kundegruppen...
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
...men hvorfor har den sidestøtte?AJ skrev:Aggressivt, massivt og noe helt nytt. Veldig spennende!
...holdes den vertikalt statisk - er det en fysisk lås som holder den vertikalt når parkert?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html