AJ Arena...
- Stensi
- Innlegg: 24
- Registrert: 25 mar 2016, 05:13
- Motorsykkelen din: Honda VFR800X Crossrunner
- Bosted: Strömstad
Re: AJ Arena...
Spennende tur du skal på. Kunne godt tenkt meg en tur ned til områdene selv. Det blir Ihvertfall ikke i år. Kanskje en kan plukke opp litt tips etter du har vært der. :)
Fin sykkel kjører du også. Er selv meget glad i adventure touring sykler som den du har og multistrada, GS osv.
Fin sykkel kjører du også. Er selv meget glad i adventure touring sykler som den du har og multistrada, GS osv.
Motorsykler : Yamaha Rs100 78' , Suzuki Dr350 95' , Honda Xl700 Transalp 08', Honda XL1000 Varadero 08', Honda VFR800X Crossrunner 11'
Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege
Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
De fire syklene jeg har hatt siden MC reddet meg fra å involvere meg i mye annet meningsløst for 10 år siden... , er på sett og vis adventure – eller "traktor" sykler, som noen ynder å kalle dem.Stensi skrev: Fin sykkel kjører du også. Er selv meget glad i adventure touring sykler som den du har og multistrada, GS osv.
TDM 900 i noe mindre skala enn forgjengeren 850, men Triumph Tiger 1050 var mer asfaltorientert.
De to siste, Moto Guzzi Stelvio og KTM 1290 SA er mer typiske for segmentet, ikke minst med tanke på konfigurasjonen med 19" hjul foran og 17" bak. At begge også har tosylindrede motorer understreker og forsterker at de er store reiseenduroer eller adventuresykler.
Av disse to egner nok for øvrig KTM'en ser best for grus, for de som liker slik 'eventyr'kjøring.
Honda Varadero plasseres seg også naturlig i samme kategori, tør jeg påstå. Har selv aldri kjørt denne. Transalp eller Africa Twin, som jo også er en flott eventyrsykkel med bredt bruksområde.
Den nye Africa Twin'en skal visstnok være bortimot eksepsjonell på grus og er allerede blitt en suksess i mange markeder. Tror også en kommer til å selge bra her i landet.
De andre fra Honda, Crossrunner og Crosstourer, har vel strengt tatt aldri slått særlig godt an her i landet blant adventure-folket... De har heller aldri hatt noen påtrengende appell hos meg.
Større suksess i så måte for Yamaha med Super Ténéré 1200, selv om heller ikke den har greid å ta opp kampen med markedsledende BMW R1200 GS/A, som faktisk også er en sykkel jeg har tilgode å kjøre. Samme med Super Ténéré'en, som jeg likevel kan mene litt om siden motorkarakteristikken på denne har mye til felles med den flott twinmotoren i TDM 900.
Hva gjelder BMW GS/A så mener jeg ikke så mye om denne annet enn at jeg ikke blir helt fortrolig med utseendet...
En annen interessant sykkel i reiseendurosegmentet er Aprilia 1200 Caponord Rally. En sykkel jeg vurderte da jeg ga slipp på Stelvio'en til fordel for 1290 SA'en i fjor vår.
Stelvio'en hadde jeg nok beholdt om jeg ikke hadde gitt etter for fristelsen til å dra fordel av den reduserte engangsavgiften i 2015.
En sykkel jeg for øvrig valgte handsdown, som det heter, etter å ha tilbrakt like lang tid på en annen som jeg seriøst vurderte da Tiger 1050'en skulle byttes inn.
Først to dager med Triumph Tiger Explorer 1200, deretter to dager med Moto Guzzi Stelvio.
Kjøreopplevelsen med Exploreren, som slett ikke var så verst, var som dugg for solen etter kun noen få hundre meter med Stelvio'en! En utrolig deilig sykkel å kjøre! Og overraskende kvikk og lettkjørt, tross specs som høy vekt og lav effekt. Fungerte utmerket på lang Europatur gjorde den også.
Savner Stelvio'en av og til fortsatt og ser ikke bort fra at det blir Guzzi igjen senere.
Så joda, jeg trives godt med adventure touring sykler jeg også.
Har også prøvd Triumph 800, men ikke andre adventuresykler i 650/700 og 800 klassen, men ser helt klart fordelen med disse når det gjelder vekt.
Flere av modellene i 1200 klassen er i overkant overvektige... Til å være en 1300 kubikker er 1290 SA overraskende lett i forhold til disse. En sykkel jeg har vært strålende fornøyd med så langt etter en sesong.
I løpet av den siste halvdelen av påsken eller rett etter er sesongen med den i gang på nytt.
Det gleder jeg meg stort til!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Blaamand skrev:Har sesongen kommet i gang oppi fjellet?
Første tur i ettermiddag, kanskje... .
Siste rest av islagt vei er smeltet bort og oppholdsværet i dag har hjulpet på ganske mye. Veibanen er tørr, men fortsatt ikke helt fro for grus enda. Men de feltene skal man nok greie å styre unna...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena...
Skal ta første turen til søndag , den står på Kongsberg og der har vinteren slippet taket turen går hjem til
Sandefjord hvor det er vår . Ser det kommer forandringer på 1290 sa for 2017.
Sandefjord hvor det er vår . Ser det kommer forandringer på 1290 sa for 2017.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Visstnok, ja.vidar skrev:Ser det kommer forandringer på 1290 sa for 2017.
Men fortsatt litt usikkert hvilke forandringer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Da er sesong 2016 i gang her også
Starteren på sykkelen har ikke vært rørt siden i fjor høst. Var litt spent... Men ingenting å frykte; startet på sekundet!
Og den gode kjørefølelsen var på plass et de første meterne .
Turen gikk til Lygna og på tur opp dit slo frostvarsleren seg på. Ikke rart med bare 1 grad i lufta.
Kun 3-4 mil i kveld, men du verden hvor godt det gjorde !
Velkommen sesong 2016 - den skal vi sørge for blir vår beste så langt
Starteren på sykkelen har ikke vært rørt siden i fjor høst. Var litt spent... Men ingenting å frykte; startet på sekundet!
Og den gode kjørefølelsen var på plass et de første meterne .
Turen gikk til Lygna og på tur opp dit slo frostvarsleren seg på. Ikke rart med bare 1 grad i lufta.
Kun 3-4 mil i kveld, men du verden hvor godt det gjorde !
Velkommen sesong 2016 - den skal vi sørge for blir vår beste så langt
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Re: AJ Arena...
Litt kjølig her hos meg i dag også (-5 på morran), men du verden nå går det bare en vei.
Baffin
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Jobben sendte meg ut på biltestjobb i dag. Ikke jeg som testpilot, men jeg ble med han som skal teste den for oss, en tidligere rallycrossføreren, på en liten runde og fikk virkelig kjenne på følelsen av hva som bor i nye Honda Civic Type R - verdens kraftigste forhjulstrekker, påstås det.
Jeg kan love at det sparket fra no' sinnsykt skikkelig ! Også låter det rå racing både foran og bak ved pådrag !
Flott bil, ingen tvil om det:
Jeg kan love at det sparket fra no' sinnsykt skikkelig ! Også låter det rå racing både foran og bak ved pådrag !
Flott bil, ingen tvil om det:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena...
Skulle ønske jeg hadde en far som dette.. Tidlig ute, liker motorsykler, og ingen problemer med kropp..
Faren min elsket å kjøre motorsykler før, men det snudde når han fikk store smerter i ryggen! Litt rart.. Dette skjekådde for kanskje 15 år siden, og enda vet de ikke hva som er gale med ryggen hans? Han var på rønken igår, og i dag ligger han på sengen og ikke klarer å bevege seg i det hele tatt i rommet ved siden av.. Men men, får håpe det er bra til sommeren sånn at jeg og kommer meg på ferie
Når jeg er 16 og kjøper sykkel skal jeg reise til Sverige osv::) Deeet blir gøyt det
Sent from my iPad using Tapatalk
Faren min elsket å kjøre motorsykler før, men det snudde når han fikk store smerter i ryggen! Litt rart.. Dette skjekådde for kanskje 15 år siden, og enda vet de ikke hva som er gale med ryggen hans? Han var på rønken igår, og i dag ligger han på sengen og ikke klarer å bevege seg i det hele tatt i rommet ved siden av.. Men men, får håpe det er bra til sommeren sånn at jeg og kommer meg på ferie
Når jeg er 16 og kjøper sykkel skal jeg reise til Sverige osv::) Deeet blir gøyt det
Sent from my iPad using Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Jeg hadde store ryggproblemer for en god del år siden. Dette fordi jeg var gjennom en hard fødsel som førte til skjevhet i korsryggen - er jeg blitt fortalt.
Plagene forsterket seg i årene hvor jobben krevde at jeg kjørte mye bil. Til slutt sa det stopp og jeg ble sengeliggende en periode med mye smerter. Kom meg på beina igjen og etter noen år bestemte jeg meg for å oppfylle "guttedrømmen" og kjøpte min første helt nye MC. Hadde fra før hatt en brukt i én sesong fjorten år tidligere.
Etter kjøpet av MC'en høsten 2006 har jeg ikke hatt noen form for ryggproblemer!
Om det er motorsykkelkjøringen som er grunnen eller om jeg har "vokst av meg" ryggproblemene vet jeg ikke. Men såpass vet jeg at de forsvant etter at jeg gjenopptok MC-kjøringen for 10 år siden.
Ingenting er bedre enn det. Ryggpproblemer er en sann pest og en plage og jeg er veldig glad for at jeg ikke lenger er plaget med dette.
Håper og tror at den situasjonen vil vedvare :) .
Så er det bare å håpe at også din far får bukt med problemene. Kanskje MC-kjøring er rette kuren ?
Plagene forsterket seg i årene hvor jobben krevde at jeg kjørte mye bil. Til slutt sa det stopp og jeg ble sengeliggende en periode med mye smerter. Kom meg på beina igjen og etter noen år bestemte jeg meg for å oppfylle "guttedrømmen" og kjøpte min første helt nye MC. Hadde fra før hatt en brukt i én sesong fjorten år tidligere.
Etter kjøpet av MC'en høsten 2006 har jeg ikke hatt noen form for ryggproblemer!
Om det er motorsykkelkjøringen som er grunnen eller om jeg har "vokst av meg" ryggproblemene vet jeg ikke. Men såpass vet jeg at de forsvant etter at jeg gjenopptok MC-kjøringen for 10 år siden.
Ingenting er bedre enn det. Ryggpproblemer er en sann pest og en plage og jeg er veldig glad for at jeg ikke lenger er plaget med dette.
Håper og tror at den situasjonen vil vedvare :) .
Så er det bare å håpe at også din far får bukt med problemene. Kanskje MC-kjøring er rette kuren ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena...
Haha! Tvilte ikke på at det var andre som hadde ryggproblemer her når det er 60-80% av Norges befolkning som går i gjennom det en dag i livetAJ skrev:Jeg hadde store ryggproblemer for en god del år siden. Dette fordi jeg var gjennom en hard fødsel som førte til skjevhet i korsryggen - er jeg blitt fortalt.
Plagene forsterket seg i årene hvor jobben krevde at jeg kjørte mye bil. Til slutt sa det stopp og jeg ble sengeliggende en periode med mye smerter. Kom meg på beina igjen og etter noen år bestemte jeg meg for å oppfylle "guttedrømmen" og kjøpte min første helt nye MC. Hadde fra før hatt en brukt i én sesong fjorten år tidligere.
Etter kjøpet av MC'en høsten 2006 har jeg ikke hatt noen form for ryggproblemer!
Om det er motorsykkelkjøringen som er grunnen eller om jeg har "vokst av meg" ryggproblemene vet jeg ikke. Men såpass vet jeg at de forsvant etter at jeg gjenopptok MC-kjøringen for 10 år siden.
Ingenting er bedre enn det. Ryggpproblemer er en sann pest og en plage og jeg er veldig glad for at jeg ikke lenger er plaget med dette.
Håper og tror at den situasjonen vil vedvare :) .
Så er det bare å håpe at også din far får bukt med problemene. Kanskje MC-kjøring er rette kuren ?
Motorsykkel kurer nok mye skal jeg tenke meg Men å sitt han på en Yzf r125 med ekstrem sittestilling tror jeg nok han hadde lagt der pladde flat Men vi får se! En dag i framtiden kanskje jeg har nok penger til å kjøpe en motorsykkel til han og sånn at han kan oppleve det han alltid har drømt om
Håper for all del du ikke får de problemene igjen, og håper jeg er myk nok i ryggen når jeg bli 60 sånn at jeg fortsatt kan kjøre i en så ekstrem sittestilling
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
10 mil så langt i dag.
Innom Hønefoss en tur og er straks på tur til Brandbu for et intervju med ei dreven MC-dame .
Fint vårvær på siste halvdel av turen tidligere i dag.
Her et par bilder fra fotostoppen ved Glassverket i Verkevika, Jevnaker.
Masse grus i veien mange steder fortsatt, så det er all grunn til å ta det ekstra med ro i kryss og svinger. I hvert fall her jeg bor...
Innom Hønefoss en tur og er straks på tur til Brandbu for et intervju med ei dreven MC-dame .
Fint vårvær på siste halvdel av turen tidligere i dag.
Her et par bilder fra fotostoppen ved Glassverket i Verkevika, Jevnaker.
Masse grus i veien mange steder fortsatt, så det er all grunn til å ta det ekstra med ro i kryss og svinger. I hvert fall her jeg bor...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena...
Ser at det begynner å våres på Østlandet også. :)
Våren er nok kommet litt lenger på sørvestlandet. Ikke så mye grus i veien heller, etter en snefattig vinter.
MC-parkeringen på jobb begynner å fylles opp, to-tre BMWer og en Ducati er godt igang med sesongen.
Våren er nok kommet litt lenger på sørvestlandet. Ikke så mye grus i veien heller, etter en snefattig vinter.
MC-parkeringen på jobb begynner å fylles opp, to-tre BMWer og en Ducati er godt igang med sesongen.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Lite MC-kjøring i helga siden kjerringa og jeg var på hotelltur til Oslo i helga i forb. med årsmøtet til en forening vi er med i.
Var noen får sykler å se på Karl Johan og ellers i sentrum.
Men den artigste observasjonen var denne Packard'en, som sto i samme parkeringshus hvor vi satte fra oss bilen.
Er ikke spesielt bevandret i Packard hostorien annet enn at den amerikanske bilprodusenten startet opp så lang tilbake som 1899 og kastet inn håndkleet i 1958, samme året jeg selv ble født...
Hvilken modell og årsmodell denne er vet jeg ikke, men vil anta den er fra 40-årene. Så helt strøken ut, selv med det tynne støvlaget den hadde fått etter åpenbart lang lagringstid...:
Edit:
En 1947 modell, viser det seg, ifølg. kjøretøyopplysninger linken på nettsidene til Statens Vegvesen.
Var noen får sykler å se på Karl Johan og ellers i sentrum.
Men den artigste observasjonen var denne Packard'en, som sto i samme parkeringshus hvor vi satte fra oss bilen.
Er ikke spesielt bevandret i Packard hostorien annet enn at den amerikanske bilprodusenten startet opp så lang tilbake som 1899 og kastet inn håndkleet i 1958, samme året jeg selv ble født...
Hvilken modell og årsmodell denne er vet jeg ikke, men vil anta den er fra 40-årene. Så helt strøken ut, selv med det tynne støvlaget den hadde fått etter åpenbart lang lagringstid...:
Edit:
En 1947 modell, viser det seg, ifølg. kjøretøyopplysninger linken på nettsidene til Statens Vegvesen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering