Trenger noen tips BMW K75
Trenger noen tips BMW K75
Har en BMW K75RT 1995 mod, som starter lett, men kveler seg / stopper så snart jeg prøver å vri på gassen. Hva kan dette være, den fungerte fint når jeg satt den bort i fjor.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Trenger noen tips BMW K75
Hei Eysteinh.
Velkommen til MCsiden.no !
Kant det være bensinen? Bensin er ferskvare og spesielt 95 oktan forringes gjennom vinteren.
Tapp av den gamle bensinen og hell på ny og se om dette gjør noen forskjell.
Ellers skal det sies at du har en artig og spesiell sykkel, som vi gjerne ser noen bilder av hedr inne .
Velkommen til MCsiden.no !
Kant det være bensinen? Bensin er ferskvare og spesielt 95 oktan forringes gjennom vinteren.
Tapp av den gamle bensinen og hell på ny og se om dette gjør noen forskjell.
Ellers skal det sies at du har en artig og spesiell sykkel, som vi gjerne ser noen bilder av hedr inne .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Trenger noen tips BMW K75
Tja kan jo prøve dette, driver å bygger den om til naken type. Tatt av kåpe og div deler, mulig jeg har kommet bort i noen ledninger?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Trenger noen tips BMW K75
Et byggprosjekt på gang? Noe for dette underforumet her inne ?Eysteinh skrev:Tja kan jo prøve dette, driver å bygger den om til naken type. Tatt av kåpe og div deler, mulig jeg har kommet bort i noen ledninger?
http://mcsiden.no/viewforum.php?f=54
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Trenger noen tips BMW K75
Du har ikke glemt noe som ligger ved luftinntaket å blokkerer?
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Re: Trenger noen tips BMW K75
Jeg opplevde det samme med en båtmotor den starta lett, men stoppa straks jeg ga litt gass.Eysteinh skrev:Har en BMW K75RT 1995 mod, som starter lett, men kveler seg / stopper så snart jeg prøver å vri på gassen. Hva kan dette være, den fungerte fint når jeg satt den bort i fjor.
Og grunnen var et lite rusk som lå i forgasser'n og stengte slik at den ikke fikk nok bensin ved pådrag.
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Trenger noen tips BMW K75
God gammaldags rusk-i-forgasseren, altså .Baffin skrev:Jeg opplevde det samme med en båtmotor den starta lett, men stoppa straks jeg ga litt gass.Eysteinh skrev:Har en BMW K75RT 1995 mod, som starter lett, men kveler seg / stopper så snart jeg prøver å vri på gassen. Hva kan dette være, den fungerte fint når jeg satt den bort i fjor.
Og grunnen var et lite rusk som lå i forgasser'n og stengte slik at den ikke fikk nok bensin ved pådrag.
Baffin
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: Trenger noen tips BMW K75
Nei, det er neppe forgasser på din sykkel, men insprøytning. Tror det kan være "noe elektronisk" i veien, men det kan du kanskje bare finne ut av ved at sykkelen koples opp mot elektronisk diagnoseutstyr? Evt. prøve med ny bensin og "injection-trim" på tanken...eller kople fra hovedkontakt for motorstyring, rense/spraye med elektronikksparay, osv. (Tennplugger?). Har du startet den og latt den bli gjennomvarm, dvs. ca. 20min.?
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Trenger noen tips BMW K75
Tenk etter, hva galt kan skje med en sykkel som står i ro.
Lite. Bensin ødelegges ikke i løpet av en vinter, plugger som ikke er i bruk blir ikke dårlige av seg selv.
Og bensinfilteret gror høyst sansynligvis ikke igjen av rust eller dritt, selv om det kan skje....
Sykkelen din har sensorer for motortemp, lufttemp, posisjon på gasspjeldene (TPS), og muligens også lambdasonde i eksosen.
Det kan bli irr i kontaktene sånn at styringsenheten får feil signal eller ingen signal fra en av sensorene.
Ta og beveg litt på alle kontaktene som hører til insprøytinga, på alle sensorer og i alle skjøter.
Ellers finnes det tusenvis av tips på nett, bare å søke.
Du finner også koblingsskjema på nettet hvis du ikke allerede har fra før.
Lite. Bensin ødelegges ikke i løpet av en vinter, plugger som ikke er i bruk blir ikke dårlige av seg selv.
Og bensinfilteret gror høyst sansynligvis ikke igjen av rust eller dritt, selv om det kan skje....
Sykkelen din har sensorer for motortemp, lufttemp, posisjon på gasspjeldene (TPS), og muligens også lambdasonde i eksosen.
Det kan bli irr i kontaktene sånn at styringsenheten får feil signal eller ingen signal fra en av sensorene.
Ta og beveg litt på alle kontaktene som hører til insprøytinga, på alle sensorer og i alle skjøter.
Ellers finnes det tusenvis av tips på nett, bare å søke.
Du finner også koblingsskjema på nettet hvis du ikke allerede har fra før.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Trenger noen tips BMW K75
Takk for tips, jeg skal sjekke alle kontakter etc i morgen. Info kommer. :-)
Re: Trenger noen tips BMW K75
Har byttet bensin, sjekket kabler etc. Den starter lett, men dør så snart jeg vrir på gassen. Flere forslag eller noen som kjenner noen som er gode på BMW K75 ?
Re: Trenger noen tips BMW K75
Ingen som er gode på BMW K75 her inne?
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: Trenger noen tips BMW K75
Hadde en K75, men det var en -86-modell. På denne var den en svær, mangepins kontakt. Mener den satt over motoren på venstre side. Hadde i blant trøbbel etter regnværskjøring. Eller at starter ikke slo inn. Tok ut denne svære kontakten, fønet den og brukte elektronikkspray. Da gikk det fint en stund. Men vet ikke om det er slik på din. (Har du forsøkt å la den gå lenge på tomgang, dvs. til kjølevifta slår inn, kanskje 30 min?) Uansett, ut fra symtptomene du beskriver, høres det ut som om det "er noe med motorstyring/tenning".
Re: Trenger noen tips BMW K75
Takk for tips Anaxim, sykkel starter svært lett, men når jeg vrir på gassen så dør den brått. Skal vurdere å bytte motorstyring. Ser dette ligger på ebay.com
- haakeik
- Innlegg: 731
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Trenger noen tips BMW K75
Er ikke noen BMW eier selv, men etter et raskt søk på google, kom jeg over dette:
http://www.largiader.com/k75/:
In early 2000 I had a problem where the bike would hardly run except at idle or wide-open throttle. Turned out to be a loose hose clamp causing an air leak between the air filter housing and the airbox.
Eller kan du lese denne tråden, kanskje løsningen ligger her:
http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=16109
Lykke til
http://www.largiader.com/k75/:
In early 2000 I had a problem where the bike would hardly run except at idle or wide-open throttle. Turned out to be a loose hose clamp causing an air leak between the air filter housing and the airbox.
Eller kan du lese denne tråden, kanskje løsningen ligger her:
http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=16109
Lykke til