Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
På min HJC hjelm har jeg orginalt blått speilvisir og dette er sinnsykt bra gir liksom samme effekten som gul/oransje visir, ting blir altså veldig klart og ikke mørkt.
Men tenkte bytte til en bedre hjelm, er Schubert blåttspeil visir veldig mørkt?
Men tenkte bytte til en bedre hjelm, er Schubert blåttspeil visir veldig mørkt?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Hva som er mørkt er jo relativt. Personlig synes jeg ikke det. Blue Mirror er en anelse lysere enn iridium og det sotede.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Hvor gjorde du det og hvor mye kostet det ? Må gjøre dette selv snartBjerknez skrev:Tok forresten 10.000km. service på den like før jeg stuet den bort og har vel ikke planer om å ta service på den før 20.000km. igjen...
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Den tok jeg på Speed MC og jeg fikk en pris på 3.000,- blank. Noe dem også klarte og holde når oppgjørets time var innemammut89 skrev:Hvor gjorde du det og hvor mye kostet det ? Må gjøre dette selv snartBjerknez skrev:Tok forresten 10.000km. service på den like før jeg stuet den bort og har vel ikke planer om å ta service på den før 20.000km. igjen...
Så langt har jeg god erfaring med Speed MC
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
fikk pris på 3400 på mcoslo i "begynnelsen av juni"
og 4000 på speed i mai gikk for speed men 4000 synes jeg er litt stivt for å bytte olje. oljefilter og bremseveske, de bytter ikke engang luftfilter på 10 000
og 4000 på speed i mai gikk for speed men 4000 synes jeg er litt stivt for å bytte olje. oljefilter og bremseveske, de bytter ikke engang luftfilter på 10 000
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
De bytter ikke bremseveske heller på 10.000. Det gjør dem på 20.000km. fikk jeg beskjed om og da kostet det ca. 500,- mer.mammut89 skrev:fikk pris på 3400 på mcoslo i "begynnelsen av juni"
og 4000 på speed i mai gikk for speed men 4000 synes jeg er litt stivt for å bytte olje. oljefilter og bremseveske, de bytter ikke engang luftfilter på 10 000
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Jo, luftfilter byttes på 10.000. Gorde vertfall det på min. Det har jeg vertfall kvittering på.Bjerknez skrev:De bytter ikke bremseveske heller på 10.000. Det gjør dem på 20.000km. fikk jeg beskjed om og da kostet det ca. 500,- mer.mammut89 skrev:fikk pris på 3400 på mcoslo i "begynnelsen av juni"
og 4000 på speed i mai gikk for speed men 4000 synes jeg er litt stivt for å bytte olje. oljefilter og bremseveske, de bytter ikke engang luftfilter på 10 000
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Blir en tur på Leeres i dag for å kanskje prøvekjøre Suzuki GSX S1000. Må se hva denne har å stille opp med i forhold til S1000R'en
Den koster jo tross alt nesten like mye som S1000R også så forventningene er relativt høye...
Den koster jo tross alt nesten like mye som S1000R også så forventningene er relativt høye...
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Spennende sykkel dette. Vurderte den i fjor, men den kom jo ikke til salgs før godt ut på sommeren.
Den fikk litt tyn for rykkete gass i fjor, blir interessant om de har fikset opp i dette til årets modellen.
Når jeg søkte opp forsikringskostnader på denne sykkelen så havnet jeg godt under S1000r, uten at jeg kan forstå det.
Den fikk litt tyn for rykkete gass i fjor, blir interessant om de har fikset opp i dette til årets modellen.
Når jeg søkte opp forsikringskostnader på denne sykkelen så havnet jeg godt under S1000r, uten at jeg kan forstå det.
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Skal jeg være ærlig så synes jeg dette var en liten nedtur og faktisk litt skuffende hvis jeg sammenligner den med BMW'en. Jeg synes den var veldig nykkete. Gassen var enten av eller på. Bremsene var definitivt dårligere på denne enn på BMW'en, sykkelen virket litt "kort" da jeg følte styret var alt for nærme. Jeg fikk liksom ikke slengt ræva lenger bakover og lagt meg over tanken da salen er formet slik at dette ikke er mulig. Demperene var helt OK, men ikke i nærheten av BMW sine. Motormessig var det ingen enorm forskjell, men BMW'en er hakket vassere enn denne følte jeg.
S1000R er rett og slett en bedre sykkel på alle områder og ser man på fra prisen så er faktisk BMW'en rimeligere. Legger man på de to pakkene på BMW'en så koster den ca. 12-13.000,- mer enn Suzukien og da gruser man denne Suzukien på specs og elektronikk.
Hvis jeg MÅTTE kjøpe en sykkel i denne klassen og IKKE hadde de 12-13.000,- ekstra så ville jeg nok heller sett på Z1000 eller kanskje Yamaha MT-10 hvis du takler utseende på den. Men ingen av de sistnevnte har jeg kjørt.
Suzukien var rett og slett litt skuffende....
EDIT:
Glemte jo helt og nevne Aprilia Tuono! Har ikke kjørt denne heller, men jeg er ganske overbevist om at denne er den argeste konkurenten til S1000R. Absolutt den jeg hadde valgt hvis BMW'en hadde blitt borte fra markedet.
S1000R er rett og slett en bedre sykkel på alle områder og ser man på fra prisen så er faktisk BMW'en rimeligere. Legger man på de to pakkene på BMW'en så koster den ca. 12-13.000,- mer enn Suzukien og da gruser man denne Suzukien på specs og elektronikk.
Hvis jeg MÅTTE kjøpe en sykkel i denne klassen og IKKE hadde de 12-13.000,- ekstra så ville jeg nok heller sett på Z1000 eller kanskje Yamaha MT-10 hvis du takler utseende på den. Men ingen av de sistnevnte har jeg kjørt.
Suzukien var rett og slett litt skuffende....
EDIT:
Glemte jo helt og nevne Aprilia Tuono! Har ikke kjørt denne heller, men jeg er ganske overbevist om at denne er den argeste konkurenten til S1000R. Absolutt den jeg hadde valgt hvis BMW'en hadde blitt borte fra markedet.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
I morgen blir det til at jeg og xyvind tar turen til Pitlane for bytte av gummi på syklene. Pitlane stiller jo alltid med kaffe og da hadde det kanskje vert artig om flere hadde blitt med?
Jeg skal være hois Pitlane kl. 12:00 så kjører fra Fredrikstad i 09:00 tiden siden jeg skal treffe Xyvind på veien og det blir sikkert litt dekksparking også.
Jeg slenger opp en LocaToWeb sporing når jeg kjører slik at de som vil henge seg på sånn i ste liten kan finne meg
Jeg skal være hois Pitlane kl. 12:00 så kjører fra Fredrikstad i 09:00 tiden siden jeg skal treffe Xyvind på veien og det blir sikkert litt dekksparking også.
Jeg slenger opp en LocaToWeb sporing når jeg kjører slik at de som vil henge seg på sånn i ste liten kan finne meg
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Du får hive deg over til rette siden i dag? Blir mye mc på brygga i Tønsberg fra kl 13 og utover.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Kom nettopp hjem nå etter en kjøretur. Var å besøkte Cutless i Ås. Ble vel i underkant av 20 mil i dag. En fin liten runde.Kawagutten skrev:Du får hive deg over til rette siden i dag? Blir mye mc på brygga i Tønsberg fra kl 13 og utover.
I morgen skal jeg til Pitlanes hule og legge på ny gummi så jeg er klar til Lindesnesturen neste helg
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Ble kaldt i dag og skal vist bli kaldere i morgen så kle dere godt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Ja jeg ser det skal bli temmelig kaldt. Typisk :-) men det gjør ikke noe!