AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Guzzi geek week fortsetter .
Varer fram til fredag, pluss jobb på lørdag med en dose Guzzi da også .
Her et par-tre nye bilder:
Fra restauranten "Made in Italy" på Roa. All grunn til å anbefale å besøke dette spisestedet
Varer fram til fredag, pluss jobb på lørdag med en dose Guzzi da også .
Her et par-tre nye bilder:
Fra restauranten "Made in Italy" på Roa. All grunn til å anbefale å besøke dette spisestedet
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7000
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Mange fine detaljer på "beistet", altså sykkeln.
Hvordan er den å kjøre ?
Hvordan er den å kjøre ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Det vil jeg komme tilbake til så snart geek week'en er over...Jompa skrev:Mange fine detaljer på "beistet", altså sykkeln.
Hvordan er den å kjøre ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Hansien
- Innlegg: 190
- Registrert: 10 jun 2015, 07:28
- Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
- Sted: Der øst møter vest.
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Makan til flott sykkel. Tror jeg kunne funnet meg godt til rette med en slik en i garasjen.
Spent på tilbakemeldinger om hvordan den er å kjøre!
Spent på tilbakemeldinger om hvordan den er å kjøre!
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6975
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Vi får vel nøye oss med små lekkasjer en stund..
Slik er vel medieverden, vi må nok kjøpe avisa hvis vi er utålmodige.
Slik er vel medieverden, vi må nok kjøpe avisa hvis vi er utålmodige.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Nærmer seg slutten på Guzzi geek week...
Ble en tur til Hamremoen i Krødsherad hvor første bilde nedenfor er tatt, før turen gikk mot Vikersund, videre mot Tyristrand ved Hønefoss og hjem.
På vei mot Krøderen møtte jeg denne gjengen, er jeg ganske sikker på :), i fint driv mot Hamremoen.
Selv holdt jeg turtallet godt i gang på V9 Bobberen og slo følge med en Triumph 800, tror jeg det var, før jeg fant det for godt å slenge meg forbi og øke tempoet noe... .
Vel hjemme ble det en hjemmelaget lunsj med stekt egg og burger, en liten kjørepause for deretter å stikke nedom Bendix-treffet en tur hvor jeg traff flere kjente. Ikke så rart siden jeg har dekket dette treffet i flere år for avisen. Men altså ikke i år.
Videre opp til Lygnasæter Kro en tur og hvor jeg "lekte" meg med et H-D følge og noen am-car biler på vei oppover... .
Alt i alt en strålende dag med en V9 Bobber som overrasker stadig jo mer man kjører den. Hvordan Guzzi får til det det gjør med disse nye syklene er nesten ikke til å forstå .
En oppsummering av kjøreopplevelsene med begge modellene kommer senere i helga... .
Fotostopp på Hamremoen
Å kjøre Guzzi er som nesten som å anse som en religiøs opplevelse. Her illustrert med en fotostopp ved Norderhov kirke.
Kort tur innom Bendix-treffet
Arne Petter Morstad, tidligere mangeårig Husaberg importør, med egenbygd Yamaha caféracer
Og til slutt et bilde fra tidligere i uka, Moto Guzzi 1400 Audace - skikkelig kraftfulle saker - Made in Italy !
Ble en tur til Hamremoen i Krødsherad hvor første bilde nedenfor er tatt, før turen gikk mot Vikersund, videre mot Tyristrand ved Hønefoss og hjem.
På vei mot Krøderen møtte jeg denne gjengen, er jeg ganske sikker på :), i fint driv mot Hamremoen.
Selv holdt jeg turtallet godt i gang på V9 Bobberen og slo følge med en Triumph 800, tror jeg det var, før jeg fant det for godt å slenge meg forbi og øke tempoet noe... .
Vel hjemme ble det en hjemmelaget lunsj med stekt egg og burger, en liten kjørepause for deretter å stikke nedom Bendix-treffet en tur hvor jeg traff flere kjente. Ikke så rart siden jeg har dekket dette treffet i flere år for avisen. Men altså ikke i år.
Videre opp til Lygnasæter Kro en tur og hvor jeg "lekte" meg med et H-D følge og noen am-car biler på vei oppover... .
Alt i alt en strålende dag med en V9 Bobber som overrasker stadig jo mer man kjører den. Hvordan Guzzi får til det det gjør med disse nye syklene er nesten ikke til å forstå .
En oppsummering av kjøreopplevelsene med begge modellene kommer senere i helga... .
Fotostopp på Hamremoen
Å kjøre Guzzi er som nesten som å anse som en religiøs opplevelse. Her illustrert med en fotostopp ved Norderhov kirke.
Kort tur innom Bendix-treffet
Arne Petter Morstad, tidligere mangeårig Husaberg importør, med egenbygd Yamaha caféracer
Og til slutt et bilde fra tidligere i uka, Moto Guzzi 1400 Audace - skikkelig kraftfulle saker - Made in Italy !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Du har så rett AJ, så deg jeg :) hilset ogsåAJ skrev: På vei mot Krøderen møtte jeg denne gjengen, er jeg ganske sikker på :), i fint driv mot Hamremoen.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
La merke til den sorte ZZR'en ja :) .EasyRider skrev:Du har så rett AJ, så deg jeg :) hilset ogsåAJ skrev: På vei mot Krøderen møtte jeg denne gjengen, er jeg ganske sikker på :), i fint driv mot Hamremoen.
Mener jeg hilste jeg også...
Det ble en bra tur, eller?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Da er man tilbake i salen på en Super Adventure sykkelen. Kjennes ikke så verst ut det heller .
Samme kan sies om de nye Bridgestone dekkene etter noen få mils forsiktig kjøring.
Til en super adventure sykkel er det vel strengt tatt bare skikkelige Adventure dekk som duger
Samme kan sies om de nye Bridgestone dekkene etter noen få mils forsiktig kjøring.
Til en super adventure sykkel er det vel strengt tatt bare skikkelige Adventure dekk som duger
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Måtte jo bare ut i finværet i dag. Helgejobben ble unnagjort i går så da var det en dag med blanke ark .
Ingen spektakulær tur selv om artige Minneåsenveien lå i løypa. Men det ble heller en liten tur bortom her i Hurdal:
før ferden gikk videre til Eidsvoll:
og videre mot Årnes, Sørumsand, Fetsund og Gamleveien i Nittedal og hjem:
Var ikke alene som motorsyklist på veien i dag, nei...
Deilig å være fri til å gjøre nettopp slike ting på Frigjøringsdagen.
Og for å være litt alvorlig, takk til de som kjempet og alle andre gode krefter som gjør dette mulig .
Ingen spektakulær tur selv om artige Minneåsenveien lå i løypa. Men det ble heller en liten tur bortom her i Hurdal:
før ferden gikk videre til Eidsvoll:
og videre mot Årnes, Sørumsand, Fetsund og Gamleveien i Nittedal og hjem:
Var ikke alene som motorsyklist på veien i dag, nei...
Deilig å være fri til å gjøre nettopp slike ting på Frigjøringsdagen.
Og for å være litt alvorlig, takk til de som kjempet og alle andre gode krefter som gjør dette mulig .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Kort oppsummering av min Guzzi geek week, generøst tilbudt av Hadeland MC og Fritid, som i fjor ble Norges største Guzzi-forhandler.
2016 tegner ikke til å bli særlig dårligere.
Men til saken, hvilke inntrykk sitter man igjen med etter å ha tilbrakt noen dager i salen på Audace og V9 Bobber modellene?
Audace er en forsåvidt strippet versjon, en slags Dark Knight utgave av Moto Guzzi California/Eldorado.
Jeg må si jeg falt pladask umiddelbart for utseendet med det brede flatbarstyret og detaljene på sal og spesielt sylindrene. Fantastisk flott i mine øyne.
At sykkelen er utstyrt med fotpinner og ikke fotbrett er et stort pluss i min bok. Kunne nok ønsket forhvilerne litt lenger bak og bittelitt høyere opp, men det funker bra slik de er plassert også.
Sittekomforten på denne sykkelen er meget god, ingen tvil om det. Salen har god stopping og har god myk form som passet i hvert fall meg helt perfekt.
Instrumenteringen med et enkelt klokkehus inneholder alt man strengt tatt trenger av info. Endelig har Moto Guzzi også fått på plass girindikator .
Sykkelen har også tre motormappinger å by på. Alle ble prøvd, men Veloce (Sport) ble valgt under alle forhold. Funket helt fint i bykjøring også. Audace går jevnt og fint selv på lave turtall uten nevneverdig og plagsom nykking.
Så den er en fornøyelse å kjøre i by'n.
Men det er på åpen vei med stigninger og ikke altfor skarpe svinger sykkelen kommer til sin rett.
Denne 1400 kubikkeren med 96 HK er utrolig frisk til å være en cruiser. Det er krefter overalt i turtallsregisteret og sykkelen skyter fart så det holder så snart man er oppe i vanlig kjørefart.
Og sjettegiret er hoderystende overraskende! Her er det bare å gi gassrull fra 2000 rpm og gi på til Audace'en begynner å bli tungpustet. Og dit turde vi ikke å bevege oss mens testen varte.
Konklusjon: en fantastisk sykkel med særdeles godt detaljarbeid og enorme krefter og fartsressurser. Nesten ikke til å tro...
Man sitter igjen med spørsmålet: hvordan i all verden får Moto Guzzi det til?
Mitt viktigste ankepunkt med Audace er at den fortsatt har for dårlig nedleggsvinkel. Sykkelen tåler avgjort å bli kjørt aktivt som det holder i kurver, men jeg er av de som vegrer meg for å gjøre det etter å ha fått den ganske så høylydrte skrapevarslingen på øret. Såpass kraftig at jeg faktisk mistet mye av fokuset på å gjøre en trygg sving...
Men utover det, en fabelaktig sykkel som imponerer stort!
Men ingen tur sykkel siden bagasjeløsninger ikke er mulig, ser det ut til.
De som velger Guzzi cruiser for langturen vil uansett gå for klassiske California, evt. Eldorado.
De som cafécruiser i og mellom byer her i landet velger Audace !
Må bare nevne at jeg hadde det ganske artig med noen H-D folk de dagene jeg testet ut Audace'en. Tror ikke jeg skal si mer om det...
Her en kar fra Eidsvoll traktene som prøvde sykkelen på Motorsykkelens Dag på Harestua i går, 7. mai:
Kommer mer om V9 Bobber i eget innlegg senere.
2016 tegner ikke til å bli særlig dårligere.
Men til saken, hvilke inntrykk sitter man igjen med etter å ha tilbrakt noen dager i salen på Audace og V9 Bobber modellene?
Audace er en forsåvidt strippet versjon, en slags Dark Knight utgave av Moto Guzzi California/Eldorado.
Jeg må si jeg falt pladask umiddelbart for utseendet med det brede flatbarstyret og detaljene på sal og spesielt sylindrene. Fantastisk flott i mine øyne.
At sykkelen er utstyrt med fotpinner og ikke fotbrett er et stort pluss i min bok. Kunne nok ønsket forhvilerne litt lenger bak og bittelitt høyere opp, men det funker bra slik de er plassert også.
Sittekomforten på denne sykkelen er meget god, ingen tvil om det. Salen har god stopping og har god myk form som passet i hvert fall meg helt perfekt.
Instrumenteringen med et enkelt klokkehus inneholder alt man strengt tatt trenger av info. Endelig har Moto Guzzi også fått på plass girindikator .
Sykkelen har også tre motormappinger å by på. Alle ble prøvd, men Veloce (Sport) ble valgt under alle forhold. Funket helt fint i bykjøring også. Audace går jevnt og fint selv på lave turtall uten nevneverdig og plagsom nykking.
Så den er en fornøyelse å kjøre i by'n.
Men det er på åpen vei med stigninger og ikke altfor skarpe svinger sykkelen kommer til sin rett.
Denne 1400 kubikkeren med 96 HK er utrolig frisk til å være en cruiser. Det er krefter overalt i turtallsregisteret og sykkelen skyter fart så det holder så snart man er oppe i vanlig kjørefart.
Og sjettegiret er hoderystende overraskende! Her er det bare å gi gassrull fra 2000 rpm og gi på til Audace'en begynner å bli tungpustet. Og dit turde vi ikke å bevege oss mens testen varte.
Konklusjon: en fantastisk sykkel med særdeles godt detaljarbeid og enorme krefter og fartsressurser. Nesten ikke til å tro...
Man sitter igjen med spørsmålet: hvordan i all verden får Moto Guzzi det til?
Mitt viktigste ankepunkt med Audace er at den fortsatt har for dårlig nedleggsvinkel. Sykkelen tåler avgjort å bli kjørt aktivt som det holder i kurver, men jeg er av de som vegrer meg for å gjøre det etter å ha fått den ganske så høylydrte skrapevarslingen på øret. Såpass kraftig at jeg faktisk mistet mye av fokuset på å gjøre en trygg sving...
Men utover det, en fabelaktig sykkel som imponerer stort!
Men ingen tur sykkel siden bagasjeløsninger ikke er mulig, ser det ut til.
De som velger Guzzi cruiser for langturen vil uansett gå for klassiske California, evt. Eldorado.
De som cafécruiser i og mellom byer her i landet velger Audace !
Må bare nevne at jeg hadde det ganske artig med noen H-D folk de dagene jeg testet ut Audace'en. Tror ikke jeg skal si mer om det...
Her en kar fra Eidsvoll traktene som prøvde sykkelen på Motorsykkelens Dag på Harestua i går, 7. mai:
Kommer mer om V9 Bobber i eget innlegg senere.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Kort oppsummering av V9 Bobber:
Utrolig morsom sykkel !
Herjesykkel med motardgener - og overraskende sprek med sine beskjedne 55 HK. Fikk veldig mye oppmerksomhet de dagene jeg hadde denne til låns . Men så la jeg heller ikke skjul på å vise hva den lekne sykkelen var god for... .
Tynt stoppet sal, men likevel med overraskende god komfort.
Nedleggsvinkelen kunne vært bedre og utfordringen med å få sykkelen i fri/N mens motoren går er irriterende. Ingen problemer med motor avslått... .
Lar det bli med dette.
Anbefaler alle å prøve sykkelen om muligheten byr seg .
Den jeg kjørte var for øvrig den første og så langt den eneste demosykkelen her i landet.
Skikkelig artig sykkel! Utrolig hva Moto Guzzi får til... Rett og slett fantastisk !!
Utrolig morsom sykkel !
Herjesykkel med motardgener - og overraskende sprek med sine beskjedne 55 HK. Fikk veldig mye oppmerksomhet de dagene jeg hadde denne til låns . Men så la jeg heller ikke skjul på å vise hva den lekne sykkelen var god for... .
Tynt stoppet sal, men likevel med overraskende god komfort.
Nedleggsvinkelen kunne vært bedre og utfordringen med å få sykkelen i fri/N mens motoren går er irriterende. Ingen problemer med motor avslått... .
Lar det bli med dette.
Anbefaler alle å prøve sykkelen om muligheten byr seg .
Den jeg kjørte var for øvrig den første og så langt den eneste demosykkelen her i landet.
Skikkelig artig sykkel! Utrolig hva Moto Guzzi får til... Rett og slett fantastisk !!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 249
- Registrert: 10 jan 2015, 22:17
- Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
- Sted: Hamar
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Må si dette var tøffe sykler! Likte da spesielt stilen over V9 Bobber, da den andre virker litt stor! Moro å lese om ihvertfall.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... kjølig mai
Ble en tur til Hønefoss i dag. Egentlig uten mål og mening, noe som ofte skjer når man har dagen til fri disp og man er litt kjøresugen.
En helt grei runde på passe svingete veier.
Kort fotostopp utenfor Hadeland Glassverk hvor flere MCister enn de med syklene på bildet, befant seg. Sto en del parkert i bilrekkene ellers på park.plassen.
Det var beskjeden vårtemp. i dag som ikke fristet til noen lengre tur i dag...
En helt grei runde på passe svingete veier.
Kort fotostopp utenfor Hadeland Glassverk hvor flere MCister enn de med syklene på bildet, befant seg. Sto en del parkert i bilrekkene ellers på park.plassen.
Det var beskjeden vårtemp. i dag som ikke fristet til noen lengre tur i dag...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi geek week!
Kan du skrive litt mer om A40-dekkene?AJ skrev:...Samme kan sies om de nye Bridgestone dekkene etter noen få mils forsiktig kjøring.
Til en super adventure sykkel er det vel strengt tatt bare skikkelige Adventure dekk som duger ...
- Strom'en begynner å bli ferdig med sine OEM Battlewings, og jeg har begynt planlegging av neste dekkjøp
Battlax A40, Metzeler Tourance, Michelin Anakee III, Pirelli Scorpion Trail II osv...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html