GSXR1000 K5 Tuning. Forslag, tips, ideer?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

GSXR1000 K5 Tuning. Forslag, tips, ideer?

Legg inn av SimonK6 »

Hei.

Har fått kjøpt meg en 2005 gsxr1000 for 2 uker siden. Veldig fornøyd med den og var på dyno med den dagen etter jeg hentet den og fikk 162hk på hjulet.

Km stand: 23 000.

Etter montert:
Yoshimura fullt eksos anlegg
Powercomander.

Den er VELDIG pen til og ver 11 år gammel, finner ikke en skramme på den og den er penere i virkeligheten en på bildene.

Litt historie om den: Første eier som kjøpte den ny i Norge reiste rett til havnen pro-tuning med den og fikk montert fullt yoshimura eksos anlegg og powercomander på den. Han eide den til 2014 da en fra lillehammer kjøpte den, han fikk krystallsyken i 2014 og fikk nesten ikke kjørt den (23 mil i 2015) pga det. Så la han den ut for salg og jeg var første så ringte han (2min etter han la den ut) og betalte depositum for og sikre meg den. Reiste fra Stavanger til Lillehammer og hentet den med bil 2 uker etterpå.

Har eid en K4 600 og K6 600 fra før av og dette er min 3 sykkel. Syns K6 600'en var mye mer leken og morsommere og kjøre om den hadde mindre krefter. ( K6 600'en hadde 126hk på hjulet) K5 1000 har en tørrvekt på 166kg mens K6 600 har tørrvekt på 173kg og syns K6'en var mer lettkjørt.

Skal da nevnes at K6 600 hadde fått montert:

Fullt yoshimura carbon eksos anlegg.
Powercomander
15-47 dreving (org 16-43)
Cordona quickshifter

Har lyst og ta -1 +2 på drevinga på K5 1000 for og se om den blir kjekkere da og kanskje quickshifter.

Kom gjerne med tips/forslag/ideer om hva jeg burde gjør og evt forandre. :)

Sammenlignet en org K5 1000 og org 2015 S1000RR, og K5 1000 har mer nm og hk opp til 8000 omd men da drar S1000RR ifra, så er rart jeg ble litt skuffa syns jeg.





Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sist redigert av AJ den 15 mai 2016, 20:07, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La til litt mer i trådtittelen sånn at brukere her inne får mer peil på hva du er ute etter...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GSXR1000 K5 Tuning.

Legg inn av AJ »

Gratulerer :twothumbs:

:mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: GSXR1000 K5 Tuning.

Legg inn av SimonK6 »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: GSXR1000 K5 Tuning.

Legg inn av SimonK6 »

Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: GSXR1000 K5 Tuning.

Legg inn av EasyRider »

SimonK6 skrev:Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Skal du sammenligne sykler så bør begge ha blitt kjørt på samme dyno på samme dag.
Da får du et riktig sammenligningsgrunnlag.

K5 er jo kjent for å ha godt bunn og mellomregister. Noe du kan se her.
Men mangler nok litt på topp i forhold til de beste R syklene du får ny i butikk i dag.
Skulle jeg ha kjøpt brukt GSXR 1000 i dag, hadde det blitt k5 eller k6 :D Dem har jo rukket å bli kult sykler alt :D
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: GSXR1000 K5 Tuning. Forslag, tips, ideer?

Legg inn av SimonK6 »

Ja, helt enig der :) Fant 2 dyno papirer fra orginale k5 1000 og 2015 s1000rr og sammenlignet dem.

Ja det er absolutt en kjekk sykkel men syns den mangler en del topp effekt desverre..

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: GSXR1000 K5 Tuning. Forslag, tips, ideer?

Legg inn av EasyRider »

SimonK6 skrev:Ja, helt enig der :) Fant 2 dyno papirer fra orginale k5 1000 og 2015 s1000rr og sammenlignet dem.

Ja det er absolutt en kjekk sykkel men syns den mangler en del topp effekt desverre..

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Hmm mulig den mangler litt, men for meg hadde det ikke gjort noe.
Hadde tatt den for det jeg. :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: GSXR1000 K5 Tuning. Forslag, tips, ideer?

Legg inn av SimonK6 »

Får prøve en tann mindre forran og 2 tenner opp bak i første omgang :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: GSXR1000 K5 Tuning. Forslag, tips, ideer?

Legg inn av SimonK6 »

Var på en 4 timers tur med noen venner på onsdag :) Veldig kjekt og få kjørt en grei tur med den og blitt litt mer kjent med sykkelen, samt fått presset den "litt" og funnet ut hvor grensene går. :) For de som bor i rogaland så kjørte vi fra: Bryne - Vigeså - over Byrkjedal - Sirdalen - Oltedal - Ålgård - Bryne.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svar