Suzuki GSX600 skjært seg..?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Alex-68 »

Hadde denne episoden skjedd meg, så kan jeg garantere deg at jeg hadde tatt med de kjipeste kompisene jeg har, og tredd sykkelen ned over hue på han. Og hadde ikke gått derifra før pengene var returnert. Pga du kan være fae.... Så sikker på at denne selgeren har jugd deg mitt i trynet! Og det er noe som heter kjøpslov, og den garantien overgår kontrakt uansett hva som står i kontrakten. Og når feilen er såpass stor, så kan du igjen være skråsikker på at selger har vært bevist på div mangler. Pga skader som er store, lager visitkort og en hver mekaniker som hadde sagt de lydene, skadene kan påvises før havari. Så har selger tapt, og du har all rett på retur.
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av supersic »

Alex-68 skrev:Hadde denne episoden skjedd meg, så kan jeg garantere deg at jeg hadde tatt med de kjipeste kompisene jeg har, og tredd sykkelen ned over hue på han. Og hadde ikke gått derifra før pengene var returnert. Pga du kan være fae.... Så sikker på at denne selgeren har jugd deg mitt i trynet! Og det er noe som heter kjøpslov, og den garantien overgår kontrakt uansett hva som står i kontrakten. Og når feilen er såpass stor, så kan du igjen være skråsikker på at selger har vært bevist på div mangler. Pga skader som er store, lager visitkort og en hver mekaniker som hadde sagt de lydene, skadene kan påvises før havari. Så har selger tapt, og du har all rett på retur.
Jada alle skal gjøre sånn og sånn hvis det hadde skjedd med dem selv, men det er internet toughguy snikk snakk, og de fleste ting fungerer til de slutter å fungere sånn er det bare, at tidligere eier fikk bensin i oljen er vel drøyt å kunne "vite"

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Alex-68 »

Tro meg, jeg er typen som fullfører det jeg sier...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av simpson »

Teletubbies? :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Bjerknez »

Såså gutter. La oss nå holde oss for god til "jeg er tøffere enn deg" og "jeg blir tarzan når kompisene mine blir med"-snakk. Det blir litt flau lesning.

Gå den riktige veien. Først så kontakter man fyren, prøv og få til en dialog på en hyggelig måte. Er han vanskelig så må man vel ikke være noen rakettforsker for å forstå at å oppsøke fyren samens med alle kompisene sine blir feil. Da får man plutselig en dårlig sak. Man kan gjerne mene hva man vil, men hvis det er slik gutta i "Safe Security" jobber så er det jaggu meg ikke mye seriøst spør du meg.

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av mekkern »

Bensinkranen på disse har 3 posisjoner ON-PRI-RES
hvis den står på PRI er krana hele tiden.
da er det stor mulighet for at slikt kan skje.

selv om krana står på ON og skal være styrt av vakum-Kun bensin når motor går.Så er det en "vanlig" feil at membranen i pumpa sprekker og da kan det renne det bensin rett inn i innsuget.
dette er en 18 år gammel membran så det er ikke usannsynelig at den har sviktet.

har opplevd 2 tilfeller av "full motor" allerede i år.
suzuki gr650-kran på pri -full opp til innsugshøyde....
og honda cbr 600-kran ON og 10 dager i ro.-8.5 liter i motor

de eldre syklene er også utsatt for forringning fra etanolen i bensinen (nå er det E-10)
https://lovdata.no/dokument/LTI/forskri ... 11-02-1261

tror nok ikke reklamasjon vil føre frem dessverre,
har membranen revnet?-shit happens.
sto kranen på PRI? -brukerfeil.(eventuelt kan tidligere eier hevde dette)


om noen vil pådra seg en dom for trusler/vold pga en gammel motorsykkel?? :bl3
ja merkeligere ting har jo skjedd.... :doh
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev:Såså gutter. La oss nå holde oss for god til "jeg er tøffere enn deg" og "jeg blir tarzan når kompisene mine blir med"-snakk. Det blir litt flau lesning.

Gå den riktige veien. Først så kontakter man fyren, prøv og få til en dialog på en hyggelig måte. Er han vanskelig så må man vel ikke være noen rakettforsker for å forstå at å oppsøke fyren samens med alle kompisene sine blir feil. Da får man plutselig en dårlig sak. Man kan gjerne mene hva man vil, men hvis det er slik gutta i "Safe Security" jobber så er det jaggu meg ikke mye seriøst spør du meg.
Så så Bjerknez....
Hvis ikke SSA hjelper, kan du jo sende disse karene, og de mener alvor
[video]https://www.youtube.com/watch?v=0NlDlhLJdmc[/video]

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av supersic »

simpson skrev:
Bjerknez skrev:Såså gutter. La oss nå holde oss for god til "jeg er tøffere enn deg" og "jeg blir tarzan når kompisene mine blir med"-snakk. Det blir litt flau lesning.

Gå den riktige veien. Først så kontakter man fyren, prøv og få til en dialog på en hyggelig måte. Er han vanskelig så må man vel ikke være noen rakettforsker for å forstå at å oppsøke fyren samens med alle kompisene sine blir feil. Da får man plutselig en dårlig sak. Man kan gjerne mene hva man vil, men hvis det er slik gutta i "Safe Security" jobber så er det jaggu meg ikke mye seriøst spør du meg.
Så så Bjerknez....
Hvis ikke SSA hjelper, kan du jo sende disse karene, og de mener alvor
[video]https://www.youtube.com/watch?v=0NlDlhLJdmc[/video]
Bilde

Lindberg
Innlegg: 16
Registrert: 26 mai 2016, 23:02
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5 '97
Sted: Oslo

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Lindberg »

Jeg har gitt opp å få noe ut av selger, det er som en tidligere post i denne tråden sa; bevisbyrden er på meg. Jeg har snakket med ham en gang etter dette skjedde, men det var null forståelse der. Prøvekjørt, "kjøpt som den står" osv.

Jeg fokuserer heller energien min på å redde det som reddes kan, og kanskje tilslutt få den på veien igjen. Om ikke annet lærer jeg hvordan alt er satt sammen, tror ikke jeg kan hærpe noe mere inni der.

Nå har jeg tømt både boksen rundt luftfilteret for "bensinoljesuppe", likeledes tatt ut bånnpluggen og tømt der. Tatt ut tennpluggene, de er svarte av sot, men ser ellers ok ut. Helt litt motorolje ned der pluggene satt. Tatt ut batteriet, det står på til lading nå.

Satte den i tredje eller fjerde gir, og prøvde å dra rundt bakhjulet mens sykkelen står på midtstøtta. Fikk det til da jeg tok i litt! Nå ser jeg litt mer positivt på veien videre. Kanskje ikke alt håp er ute for denne motoren..? Eller?

Men hvordan går jeg frem for å tømme forgasserne?

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Alex-68 »

Er ikke noe som heter, kjøpt som den står... For at den regelen skal gjelde så må det stå: Dele Sykkel. Og selv om du har prøvekjørt, og den har brent seg alt, og møter null forståelse, så er dette en luring. Jeg har selv solgt en haug med biler/båter/mc og hadde ikke kommet en meter i rettsystemet med kjøpt som den står. Pga dette har jeg nevnt, dette er en tulling som har lurt deg og solgt deg noe gammelt søppel som du må betale dyrt for. Ps, to av de på bilde jobbet i Safe, meg og min andre kollega jobbet ikke der. Og når du blir pult så jævlig som du blir nå, så hadde jeg fremdeles tatt med kompiser og løst dette fort..
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Bjerknez »

Alex-68 skrev:Og når du blir pult så jævlig som du blir nå, så hadde jeg fremdeles tatt med kompiser og løst dette fort..
Flaut.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Alex-68 »

Bjerkepollen, godt folk er forskjellig! Og drit i og bland deg i hva jeg sier kjærring.. Og istendenfor og angripe personligheter, så kan du vel heller komme med noen kreative løsninger, om du har? Som jeg forstår det, så er ikke selger mottakelig for løsninger, og da har kjøper to valg. Enten krype til korset og betale tusen av kroner på verksted, byttemotor mm. Eller, bruke rettsystemet og betale advokater for og møte i retten som kun drar ut på tid.. Da er det vel litt enklere og stille opp på døra og vise at dette finner du deg ikke i!? Hva mener du? :twisted
Sist redigert av Alex-68 den 28 mai 2016, 23:02, redigert 2 ganger totalt.
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av vim »

Men i jøssenavn...
Nå ble jeg plutselig litt mindre lei for at jeg ikke rakk å møte deg (Alex) ved Rådhuset sist onsdag gitt. Ser ut som et bekjentskap det går greit uten.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Alex-68 »

:lol
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Suzuki GSX600 skjært seg..?

Legg inn av Baffin »

Solgt "som den er" eller med lignende forbehold

De fleste har hørt om den, men ikke alle er klar over hva det innebærer. I denne artikkelen ser vi nærmere på det såkalte "som den er" - forbeholdet. Uansett om man kjøper bil, båt, traktor, bobil eller andre gjenstander kommer vi ofte bort i "som den er" - frasen. Spesielt aktuelt er dette i bruktmarkedet blant private. Mange tror at dette forbeholdet fritar dem for det meste av ansvar, men det er ikke helt korrekt.
http://advokatveiledning.no/artikler/bi ... forbehold/

Bilen selges «som den er»

I mange salgskontrakter tar selgeren forbehold om at bilen selges «slik den står» el. Det betyr at bilen selges med de feil og mangler den måtte ha. Da kan det bli vanskeligere å klage.

Men – selgeren er ikke fritatt for ethvert ansvar. Hvis selgeren har gitt:

Feil opplysninger og disse kan antas å ha innvirket på kjøpet
Tilbakeholdt opplysninger og disse opplysningene ville ha hatt betydning for deg, eller,
Bilen er i vesentlig dårligere stand enn du kan forvente bla. ut fra kjøpesummens størrelse, alder og kjørte kilometer, kan feilene defineres som en mangel.
Er det en slik mangel på bilen slik du vurderer det, bør du reklamere til selger.
https://www.naf.no/kjop-og-salg/etter-k ... op-av-bil/

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Svar