Forslag til rute for tredagers tur til Sverige

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Forslag til rute for tredagers tur til Sverige

Legg inn av Dansekris »

Hei.

Da var det tid for å planlegge neste tur. Vi har lyst å kjøre til Sverige, men der jeg er overhodet ikke kjent. Avreise fra Osloområdet og vi planlegger to overnattinger. Gjerne svingete og morsom vei. Hørt noen rykter om at det er kjedelig å kjøre sykkel over grensa, men det må da finnes noen mc-vennlige ruter også?

Noen som har noen tips og erfaringer? :vs
Sist redigert av Dansekris den 12 aug 2016, 02:33, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Re: Forslag til rute for todagers tur til Sverige

Legg inn av ZZR-Erling »

Hat kjørt ca 50 mil gra Oslo på Sveriges Mc Vegar.. Eget kart..kjeeeeedelig! Kjører heller Norge, om så i dårligere vær!

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Forslag til rute for todagers tur til Sverige

Legg inn av Anaxim »

Ta en tur til Dalsland, Håverud. Kjør indre veier (ikke E6)via Halden. Morsomme og til dels vingete og småbratte veier. Overnatt på http://thevisitor.se/, billig og bra. Dette er ca. 25 mil èn vei fra Porsgrunn. Blir vel omtrent det samme fra Oslo. Om du bruker Garmin kan jeg sende deg ei rute. (Men da må jeg ha epostadressa di).

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Forslag til rute for todagers tur til Sverige

Legg inn av Dansekris »

Anaxim skrev:Ta en tur til Dalsland, Håverud. Kjør indre veier (ikke E6)via Halden. Morsomme og til dels vingete og småbratte veier. Overnatt på http://thevisitor.se/, billig og bra. Dette er ca. 25 mil èn vei fra Porsgrunn. Blir vel omtrent det samme fra Oslo. Om du bruker Garmin kan jeg sende deg ei rute. (Men da må jeg ha epostadressa di).
Takk for svar!

Har du forslag til overnatting nr to?

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Forslag til rute for todagers tur til Sverige

Legg inn av Anaxim »

Jeg trodde det bare var aktuelt med èn overnatting, men prøv også hotell Dalsland http://www.hotelldalsland.se/se, som ligger ved Dals Ed. På Ed er det også et ganske rikholdig MC-museum. Men eg. blir det jo en litt kort kjøretur mellom Håverud og Dals Ed. Da bør dere kanskje legge ruta nord-nordøstover lands Vänern, og ta en overnatting der.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Forslag til rute for tredagers tur til Sverige

Legg inn av Dansekris »

Jeg ser nå at jeg var litt upresis i emnefeltet. Det er altså snakk om to overnattinger og tre dagers kjøring.

Jeg takker for tips. Skal sjekke ut den ruta!

Grunnen til at jeg har lyst å kjøre i Sverige er fordi det er et annet land. Gøy med noe annet enn Norge når man ikke har vært på ferie i sommer. Jeg har en alternativ tur over Harangervidda i bakhodet om det ikke frister med Sverige likevel.

Svar