Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Jeg sitter litt på gjerdet og sonderer terrenget litt med tanke på min neste motorsykkel. Jeg liker naken sykkel segmentet og "råskapen" med tanke på utseendet, så jeg tror fortsatt at jeg kommer til å holde meg der en stund til. Jeg har jo også rundet 40 år så jeg må jo ha noe som får meg til å se litt yngre ut, og ikke omvendt
Jeg har skrytt mye av BMW'en og strengt tatt er BMW'en så perfekt at den nesten blir kjedelig. Det er rett og slett en skalpell av et maskineri. MEN... jeg forelsket meg litt i utseendet til den nye 2017mod. KTM Super Duke 1290R som nå har ankommet. Jeg har også prøvekjørt den "gamle" modellen og jeg må si jeg likte sittestillingen.
Sittestillingen er litt mer oppreist og salen er mer behagelig å sitte på merket jeg etter en prøvekjøring av en slik for ikke så alt for lenge siden. Jeg har også sansen for V-Twin kombinert med de kreftene den sykkelen leverer. Å ikke minst LYDEN!
Men det jeg lurer på er om noen kan gi meg noen headups med denne sykkelen.
1. Hva er Service intervallene?
2. Hvor ofte er det hovedservice inkludert ventiljustering?
3. Noen svakheter jeg bør være oppmerksom på?
4. Er det noe som bør tenkes på av ekstrautstyr som er must have?
5. Er forsikringen gunstig for en med full bonus, i beste alder med parkering i garasje langt ute på landet?
6. Noen som har erfaring med Spinnin Wheels i Mysen? God service?
Kom gjerne med litt info hvis du eier en slik
Jeg har skrytt mye av BMW'en og strengt tatt er BMW'en så perfekt at den nesten blir kjedelig. Det er rett og slett en skalpell av et maskineri. MEN... jeg forelsket meg litt i utseendet til den nye 2017mod. KTM Super Duke 1290R som nå har ankommet. Jeg har også prøvekjørt den "gamle" modellen og jeg må si jeg likte sittestillingen.
Sittestillingen er litt mer oppreist og salen er mer behagelig å sitte på merket jeg etter en prøvekjøring av en slik for ikke så alt for lenge siden. Jeg har også sansen for V-Twin kombinert med de kreftene den sykkelen leverer. Å ikke minst LYDEN!
Men det jeg lurer på er om noen kan gi meg noen headups med denne sykkelen.
1. Hva er Service intervallene?
2. Hvor ofte er det hovedservice inkludert ventiljustering?
3. Noen svakheter jeg bør være oppmerksom på?
4. Er det noe som bør tenkes på av ekstrautstyr som er must have?
5. Er forsikringen gunstig for en med full bonus, i beste alder med parkering i garasje langt ute på landet?
6. Noen som har erfaring med Spinnin Wheels i Mysen? God service?
Kom gjerne med litt info hvis du eier en slik
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38122
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Mottor'n til disse KTM 1290'ene er det i hvert fall ingenting å si på. Selv om mange mener den kunne låte bedre.
Noen lager litt "eksotisk" lyd etter hvert pga. den automatiske kamkjedestrammeren. Jeg vet at noen har byttet denne til en alternativ type. Men noe mer om dette vet jeg ikke.
Det en del som ikke finner seg helt til rette i salen på KTM'ene. For harde er det mange som mener... Krever nok noe tilvenning.
Ellers er kjørestilling nordisk tilpasset, for å det slik. Man kan altså være storvokst og trives godt i KTM salen.
Utstyrsnivået er bra, byggkvaliten helt på høyde med andre merker.
Og i mitt tilfelle har 1290'en vært en tukamerat som har vært til å stole på. Ittno' tull :) .
Noen småting bare, men ingenting som har gått på driftsikkerhet eller sikkerhet.
Noen lager litt "eksotisk" lyd etter hvert pga. den automatiske kamkjedestrammeren. Jeg vet at noen har byttet denne til en alternativ type. Men noe mer om dette vet jeg ikke.
Det en del som ikke finner seg helt til rette i salen på KTM'ene. For harde er det mange som mener... Krever nok noe tilvenning.
Ellers er kjørestilling nordisk tilpasset, for å det slik. Man kan altså være storvokst og trives godt i KTM salen.
Utstyrsnivået er bra, byggkvaliten helt på høyde med andre merker.
Og i mitt tilfelle har 1290'en vært en tukamerat som har vært til å stole på. Ittno' tull :) .
Noen småting bare, men ingenting som har gått på driftsikkerhet eller sikkerhet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Jeg har jo prøvekjørt den og motoren bekymrer meg så klart ikke. vertfall ikke i negativ grad. Med skikkelig rørsystem så smeller det jo litt i potta også. :)
Men har dem noen alternative saler og velge mellom? Nå er jo jeg vant til en relativt minimalistisk sal fra før, men hvis en annen sal ikek koster all verden og øker kjøregleden så er det jo en lett avgjørelse.
Den automatiske strammeren hører jeg på BMW'en også. En litt raslete lyd som oppstår ved kaldstart. Dog forsvinner den etter noen få sekunder. :)
Men har dem noen alternative saler og velge mellom? Nå er jo jeg vant til en relativt minimalistisk sal fra før, men hvis en annen sal ikek koster all verden og øker kjøregleden så er det jo en lett avgjørelse.
Den automatiske strammeren hører jeg på BMW'en også. En litt raslete lyd som oppstår ved kaldstart. Dog forsvinner den etter noen få sekunder. :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38122
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Det tilbys i hvert "PowerParts", såkalt komfortsal til 1290 SA'en i hvert fall.
Den er noen millimeter høyere og mange har rapportert at den er langt bedre enn originalsalen.
Mens andre har meldt fra om at forskjellen ikke er så stor.
En saueskinnsfell kan være et godt supplement på lengre turer for økt komfort. Det samme kan ekstra shorts i tillegg til godt undertøy være, noe jeg selv har erfart.
Den er noen millimeter høyere og mange har rapportert at den er langt bedre enn originalsalen.
Mens andre har meldt fra om at forskjellen ikke er så stor.
En saueskinnsfell kan være et godt supplement på lengre turer for økt komfort. Det samme kan ekstra shorts i tillegg til godt undertøy være, noe jeg selv har erfart.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Saueskinnsfell passer seg ikke på en Super Duke 1290R AJ så det blir ikke aktuelt, hehe.
Neida... jeg få se ann litt. Blir nok ikke bytte i år uansett. Sendte mail til Spinnin Wheels tidlig i går og har fortsatt ikke fått noe svar. Jeg håper inderlig dem klarer og lire av seg en epost før dagen omme, hvis ikke så får jeg fort dårlig magefølelse.
Noen som har erfaringer her med Spinnin Wheels forresten?
Neida... jeg få se ann litt. Blir nok ikke bytte i år uansett. Sendte mail til Spinnin Wheels tidlig i går og har fortsatt ikke fått noe svar. Jeg håper inderlig dem klarer og lire av seg en epost før dagen omme, hvis ikke så får jeg fort dårlig magefølelse.
Noen som har erfaringer her med Spinnin Wheels forresten?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38122
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Ok, ikke saueskinn ... Men det finnes andre mindre hårete løsninger, som f.eks. denne:Bjerknez skrev: ↑08 mar 2017, 10:56 Saueskinnsfell passer seg ikke på en Super Duke 1290R AJ så det blir ikke aktuelt, hehe.
Neida... jeg få se ann litt. Blir nok ikke bytte i år uansett. Sendte mail til Spinnin Wheels tidlig i går og har fortsatt ikke fått noe svar. Jeg håper inderlig dem klarer og lire av seg en epost før dagen omme, hvis ikke så får jeg fort dårlig magefølelse.
Noen som har erfaringer her med Spinnin Wheels forresten?
http://www.ebay.com/itm/Mesh-seat-cover ... SwARZXitgz
Ang. Spinnin' Wheel: de er vel ikke akkurat kjent for å være noen storselger av KTM'er utover 690'en... .
Har alltid satset crossere og denslags.
Men de er gode på service når det gjelder de store KTM'ene også. Jeg skal ha min inn der til min andre service i slutten av mai.
Veldig greie folk å ha med å gjøre og svarer vanligvis kjapt på mail. I hvert har de gjort det i de tilfellene jeg har tatt kontakt.
En kjapp og effektiv nettbutikk har de også .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Men hvordan er service interavellene på sykker'n?AJ skrev: ↑08 mar 2017, 11:06Ok, ikke saueskinn ... Men det finnes andre mindre hårete løsninger, som f.eks. denne:Bjerknez skrev: ↑08 mar 2017, 10:56 Saueskinnsfell passer seg ikke på en Super Duke 1290R AJ så det blir ikke aktuelt, hehe.
Neida... jeg få se ann litt. Blir nok ikke bytte i år uansett. Sendte mail til Spinnin Wheels tidlig i går og har fortsatt ikke fått noe svar. Jeg håper inderlig dem klarer og lire av seg en epost før dagen omme, hvis ikke så får jeg fort dårlig magefølelse.
Noen som har erfaringer her med Spinnin Wheels forresten?
http://www.ebay.com/itm/Mesh-seat-cover ... SwARZXitgz
Ang. Spinnin' Wheel: de er vel ikke akkurat kjent for å være noen storselger av KTM'er utover 690'en... .
Har alltid satset crossere og denslags.
Men de er gode på service når det gjelder de store KTM'ene også. Jeg skal ha min inn der til min andre service i slutten av mai.
Veldig greie folk å ha med å gjøre og svarer vanligvis kjapt på mail. I hvert har de gjort det i de tilfellene jeg har tatt kontakt.
En kjapp og effektiv nettbutikk har de også .
Å hva betaler man for disse sånn ca.?
Prøver og danne meg et kostnadsbilde seru. Liker å ha ting litt på stell
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Hmm har du noen salgs tall her AJ?
I fjor jobbet jeg i nabo MC sjappa til Spinning Wheel. Og etter det jeg forstod så var det ingen Norske KTM leverandører som hadde levert flere sykler en dem. Men jeg har ikke noen tall :) Har kun muntlige informasjon og dette var litt utpå våren etter vår rushet.
Så ta det med en klype salt :)
Jeg vil si at servicen hos Spinning wheel er bra. Men de har ofte stor trøkk på salgsavdelingen så vil tro epost kan ta noe tid.
Mitt inntrykk er at de har serviceinnstilte og kompetente medarbeidere.
@Bjerknes
Service intervall ja :)
Første Service er 1000km (100mil)
Etter det er det 15 000km også 30 000km osv.
Ventiler er jeg litt usikker på. Men normalt sett så er det jo ikke på første storservice men på neste dvs. 30 000km.
Du finner info her :)
[url] http://www.ktm.com/globalassets/service ... en.pdf/url]
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38122
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Ingen tall, bare info fra samtaler jeg hadde med ansatte da jeg haddesykkelen min til service der sommeren 2015.
Kan godt hende de har satset mer på tyngre KTM, som 1050, 1190 og 1290 modellene etter dette. I 2015 fikk i hvert fall jeg et bestemt inntrykk av at de vegret seg en del i forhold til salg av disse.
Luftfilterutfordringene, som en del 1190 eiere har opplevd, var etter hva jeg forstod en grunn til at Spinnin Wheel reserverte seg en del ang. salg av de største modellene.
Så vidt jeg husker sto det heller ingen nye Adventure og Super Duke modeller i butikken...
Mens derimot mange "småkubikker" KTM'er.
Kan godt hende de har satset mer på tyngre KTM, som 1050, 1190 og 1290 modellene etter dette. I 2015 fikk i hvert fall jeg et bestemt inntrykk av at de vegret seg en del i forhold til salg av disse.
Luftfilterutfordringene, som en del 1190 eiere har opplevd, var etter hva jeg forstod en grunn til at Spinnin Wheel reserverte seg en del ang. salg av de største modellene.
Så vidt jeg husker sto det heller ingen nye Adventure og Super Duke modeller i butikken...
Mens derimot mange "småkubikker" KTM'er.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Ja riktig. Kan sikkert stemme dette altså.
Men bak på lageret i fjor vår stod det rekke og rad med 1290r og 1290GT´r osv. Men disse var alt solgt.
Etter det jeg forstod så var det så pågang i fjor at de ikke fikk flere sykler av de populære modellene fra fabrikken. Mens 690 duke osv. fantes i bøtter og spann hos fabrikken..derfor du så mye av dem tenker jeg.
Uansett så vil jeg si at Spinning wheel er en grei MC butikk. Jeg vet om dårligere butikker :)
Men du har rett i at dem sater en del på cross og enduro samt motard. Eieren a sjappa kjører jo semi aktiv selv i flere grener.
Så jeg tror det blir litt naturlig å satse der siden interessen også er der :)
Men bak på lageret i fjor vår stod det rekke og rad med 1290r og 1290GT´r osv. Men disse var alt solgt.
Etter det jeg forstod så var det så pågang i fjor at de ikke fikk flere sykler av de populære modellene fra fabrikken. Mens 690 duke osv. fantes i bøtter og spann hos fabrikken..derfor du så mye av dem tenker jeg.
Uansett så vil jeg si at Spinning wheel er en grei MC butikk. Jeg vet om dårligere butikker :)
Men du har rett i at dem sater en del på cross og enduro samt motard. Eieren a sjappa kjører jo semi aktiv selv i flere grener.
Så jeg tror det blir litt naturlig å satse der siden interessen også er der :)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Bjerknez
- Innlegg: 23254
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Er litt betenkt... Jeg liker dårlig at nærmeste KTM sjappe er over fem mil unna. Blir et sabla styr de dagene jeg skal ha den på storservice. Venter fortsatt svar på mailen også...
Men... vi får se...
Men... vi får se...
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Men bjerknez da, det er jo bare en liten luftetur for deg det. Du får gi beskjed om at du vil prøve kjøre en sykkel mens du venter og kaffe og mc blader har dem der. Så skulle ikke være så mye værre det en å kjøre 10 mil for å bytte dekk som du har gjort flere ganger :)
Men jeg ser poenget ved å ha en leverandør rett nede i gata :)
Valges kval.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Bortskjemt på distanser ?
Ikke unormalt med litt distanser da får man seg en tur i livet som man mister ellers å får andre opplevelser- Sjøl måtte jeg til Skien da jeg skulle ha 15 ooo km servicen bare 12 mil - hadde en hel kose dag i den byen så og opplevde ting som var berikende
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38122
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Dette må jeg si meg enig i.kvase. skrev: ↑08 mar 2017, 14:56Bortskjemt på distanser ?
Ikke unormalt med litt distanser da får man seg en tur i livet som man mister ellers å får andre opplevelser- Sjøl måtte jeg til Skien da jeg skulle ha 15 ooo km servicen bare 12 mil - hadde en hel kose dag i den byen så og opplevde ting som var berikende
Skulle jeg valgt MC etter nærmeste sjappe/merkeforhandler etter fem-mils kriteriet så ville utvalget begrenset seg til Moto Guzzi og Honda og med velvilje som jeg vet er der, også Aprilia .
Ikke dårlig det i og hver seg, men mange andre interessante MC-merker ville blitt automatisk utelukket.
Fra meg er det sånn ca. halvannet times kjøring til Spinnin Wheel for service. Omtrent det samme til KTM-forhandler/verksted i Lillehammer.
Kortere, men fortsatt lenger enn fem mil til AMD i Oslo hvor jeg neppe kommer til å levere sykkelen til service igjen, av ulike årsaker...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Ca 190 mil til mitt verksted
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.