lasse_hansen skrev: ↑26 mar 2017, 16:02
WikingTnT skrev: ↑26 mar 2017, 15:38
lasse_hansen skrev: ↑26 mar 2017, 14:24
Fikk nå svar når jeg sendte til akrapovic, en norsk autorisert forhandler. Dem nevnte at dem har levert sykler med slipon og linkpipe, men dem har da også montert på Rapidbike. Noen som har noe erfaring med dette?
Er dette kanskje løsningen for meg, altså oppsettet:
Slipon + linkpipe
Og Rapidbike?
Nei , har ikke erfaring med Rapidbike men i prinsippet virker det akkurat som Power Commander. Altså en ekstra-hjerne som lagrer info istedenfor å flashe ecu.
Spiller egentlig ingen rolle hvilken du velger men PC har vært i gamet lengre og det er flere forhandlere som har erhvervet erfaring med og har utstyr for PCommander.
Hmm, etter hva jeg skjønte så justerer Rapidbike seg selv mens men kjører, altså ikke noe programmering/mapping nødvendig? Men med PCV må vel sykkel benkes og legge inn mapp?
Hvis du har en PCV med autotune så er det den samme funksjonen som Rapidbike-Evo. Ville uansett kjørt den i benk for å sette en base-map , etter det så ligger Rapidbike/PcV m autotune og sniffer for å optimalisere AFR ift din kjøring og høyde over havet etc etc..
Så kan du enkelt lese av å se hva lamda-sonden har funnet ut for ev å legge den inn i map. Annen fordel med PcV er at du kan skifte mellom flere map ( mulig Rapidbike har det også ) , som når jeg kjører øko-map opp til ACR for å skifte til Race-map på banekjøring og øko-map hjem igjen.
Flasher du Ecu så har du ikke mulighet til det , samt at du kan enkelt fjerne PcV/Rapidbike og da har du den originale ecu. Hvis du flasher ecu og vil tilbake til standard så må du re-flashe tilbake til original hvis mulig. Det er avhengig av hvorden ecu er mottakelig for justering.
Annen ting er at v flashing så er det EN map som ikke justerer seg real-time som PcV/Rapidbike. Som når jeg er i Alpene opp til 3300 moh så hadde blitt mismatch i AFR pga tynn luft. Autotune fikser den biten.