Honda CBX750 1988 Byggtråd
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Ja. Tilgang til maskinering og gode greier. Kult prosjekt.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Flott tråd. Fint at du dokumenterer så mye. Ser ut som det blir en fin sykkel :)
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Ja, jeg er heldig å ha en bror som jobber på riktig plass
Takker for god respons!
Så, over til der jeg håper forumet kan hjelpe meg med noen spørsmål;
1:
Jeg er på utkikk etter et nytt eksosanlegg, å tilgangen på eksosanlegg til CBX'n er liten. Så jeg lurer på om jeg kan bruke et CB750 eksosanlegg. CB750 1991 - 2003 sin motorblokk er i vel i hovedsak lik, så dette burde vel kunne brukes i stedenfor?
CB750 Nighthawk eksosanlegg: Er det andre anlegg som vil passe? Vil et tidligere CB750 1979-1982 anlegg passe?
2:
Jeg ser etter foam til å forme og lage sete, men sliter litt med å finne riktig type. Har noen erfaring med dette? En plass å kjøpe, eller noen som selger på nett?
Eller har dere fått laget et som dere er veldig fornøyd med, å vil anbefale noen?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Sete-skum: Isolasjonsmattene som bl.a. BT selger for støydemping av motorrom i båter vet jeg blir brukt.
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor ... 000017199/
Eksosanlegg: Vet ikke hva som kan passe, men har selv sett på ulike potter på ebay med overganger til forskjellige rør-diametere. Hyggelige priser og en del ulike design. Svart eller krom.
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor ... 000017199/
Eksosanlegg: Vet ikke hva som kan passe, men har selv sett på ulike potter på ebay med overganger til forskjellige rør-diametere. Hyggelige priser og en del ulike design. Svart eller krom.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Til sete-skum ville jeg sjekke Skumtex i Oslo.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
CBX 750 og CB 750-motorene er ganske ulike.
CBX har f eks primærdrev direkte mellom veivaksel og clutch, CB har primær kjede.
Generatoren på CBX sitter bak cylindrene, på CB i enden av veiva.
Hele CBX-motoren er smalere enn CB-motoren, men om avstandene mellom eksosutløpene er like på begge vil jeg tro at det er enkelt å tilpasse et eksosanlegg fra CB 750.
CBX har f eks primærdrev direkte mellom veivaksel og clutch, CB har primær kjede.
Generatoren på CBX sitter bak cylindrene, på CB i enden av veiva.
Hele CBX-motoren er smalere enn CB-motoren, men om avstandene mellom eksosutløpene er like på begge vil jeg tro at det er enkelt å tilpasse et eksosanlegg fra CB 750.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Har noen linker til hvor man kan kjøpe seter til Cafe racere.. dyrt er det, men man kan bruke noen ideer utifra bildene: https://www.dimecitycycles.com/motorcyc ... l?cat=2206 og https://www.louis-moto.co.uk/katalog/su ... rchButton=
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Ja, det var primært avstand mellom eksosutløpene og innfestingen av denne jeg tenkte på. Sekundært må jeg lage et eget.Jompa skrev: ↑12 jan 2018, 17:42 CBX 750 og CB 750-motorene er ganske ulike.
CBX har f eks primærdrev direkte mellom veivaksel og clutch, CB har primær kjede.
Generatoren på CBX sitter bak cylindrene, på CB i enden av veiva.
Hele CBX-motoren er smalere enn CB-motoren, men om avstandene mellom eksosutløpene er like på begge vil jeg tro at det er enkelt å tilpasse et eksosanlegg fra CB 750.
Pros: Jeg kan avslutte det slik jeg vil. Tanken er en "mufflerbox" under sykkelen.
Cons: Tid
Ser de selger skum begge plassene, et ferdig sete blir uaktuelt da de ikke passer bra nok. Takk!MorganX skrev: ↑12 jan 2018, 20:04 Har noen linker til hvor man kan kjøpe seter til Cafe racere.. dyrt er det, men man kan bruke noen ideer utifra bildene: https://www.dimecitycycles.com/motorcyc ... l?cat=2206 og https://www.louis-moto.co.uk/katalog/su ... rchButton=
Skal sjekke det ut når jeg er i Oslo!
GSXR svingarm del 2:
1: Fjerning av tidligere arbeid
2: Alle spor borte
3: GSXR sin demper er offset
4: 30mm Firkantstål
Det å få offset demperinnfestningen til å se bra ut er nok det største problemet. Med nok vinkler og konturer, ser det bra ut.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Sevenfifty (CB750 type "moderne" )skal være samme motor som CBX750. Mulig du skal se etter anlegg til CB700 Nighthawk fra 80-tallet fra USA, det er samme motor.
Gamle CB 750 er helt ulik.
Gamle CB 750 er helt ulik.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Det positive med å ikke være hjemme, er jo hvor fort deler plutselig kommer! Plugger Skiltlys: Enda litt i tvil hvordan jeg vil montere skiltet... Voltmeter : Greit å vite spenninga så man ikke ødelegger Lithiumsbatteriet Speedometer
On another note;
Noen som er interresert i noen CBX deler?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Selv om man ikke er hjemme, så er ikke det en grunn til å ikke få utrettet noe! Takker så mye for tipset McHans, var innom der idag å fikk super hjelp med valg av skum å praktiske tips! :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Håper å få utrettet litt på sykkelen i vinterferien, det blir bare små drypp som blir gjort når en kun er hjemme en helg.
Jeg holder på med å utarbeide en liten liste på ting som står igjen, for å lettere kunne systematisere det.
Jeg er litt frem og tilbake på hvordan jeg vil lakke sykkelen. Jeg har lyst å holde den stilren, å muligens lakkere tank/kuppel i en perlemorshvit tone... dette med brunt skinn tror jeg vil skape en pen kontrast....
Så;
Montere speedometeret flush med tripletree, eller i vinkel mot føreren
Alt 1: Ser veldig fint ut, virker ikke ruvende å stjeler lite oppmerksomhet. Men innsynsvinkelen er nok litt vond, mulig at med sol vil man ikke kunne lese displayet så godt. Her er det mye lettere for føreren å se displayet, men synest den bryter linjen mye.
Orginalt har deluxe-tanken et stort å heller styggt påfyllingslokk. Tenker å bytte ut denne med en Monza-fuelcap. Denne har en flens som kan sveises inn, å lokket skrus på.
Jeg holder på med å utarbeide en liten liste på ting som står igjen, for å lettere kunne systematisere det.
- Eksosanlegg
- Skiltoppheng (Noen idèer, men er frem å tilbake, noen som har bilde av noen som ser bra ut?)
- Seatpan
- Sete
- Nye brems/clutch reservoir.
Rearsets/fothvilere. Lage egne, eller muligens bestille å tilpasse.
- Clipons
- Rewire frontlykt/Blinklys/speedo
- Lakk (Klassisk 1-farge eller muligens en mer moderne paint scheme)
- Bulkfiks og mod av bensintank
Jeg er litt frem og tilbake på hvordan jeg vil lakke sykkelen. Jeg har lyst å holde den stilren, å muligens lakkere tank/kuppel i en perlemorshvit tone... dette med brunt skinn tror jeg vil skape en pen kontrast....
Så;
Montere speedometeret flush med tripletree, eller i vinkel mot føreren
Alt 1: Ser veldig fint ut, virker ikke ruvende å stjeler lite oppmerksomhet. Men innsynsvinkelen er nok litt vond, mulig at med sol vil man ikke kunne lese displayet så godt. Her er det mye lettere for føreren å se displayet, men synest den bryter linjen mye.
Orginalt har deluxe-tanken et stort å heller styggt påfyllingslokk. Tenker å bytte ut denne med en Monza-fuelcap. Denne har en flens som kan sveises inn, å lokket skrus på.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
La kveldens eventyr begynne
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk