Råeste gatesykkel ever....
Råeste gatesykkel ever....
https://www.youtube.com/watch?v=jy6tTk48gy0
Hvem og hvordan skal japsene ta igjen forspranget i RR klassen?
Europeere var allerede lysår lenger i utviklingen av syklene, men dette er utklassing.
Nå kan du gå i butikken og kjøpe en sykkel på 188 kg med 226 hk, det er ingen sykler på markedet som kan vise til lignende spesifikasjoner.
Og spekket med ny elektronikk som heller ingen andre er i nærheten av.......
Blir spennende og se hva tester utover våren viser.
Hvem og hvordan skal japsene ta igjen forspranget i RR klassen?
Europeere var allerede lysår lenger i utviklingen av syklene, men dette er utklassing.
Nå kan du gå i butikken og kjøpe en sykkel på 188 kg med 226 hk, det er ingen sykler på markedet som kan vise til lignende spesifikasjoner.
Og spekket med ny elektronikk som heller ingen andre er i nærheten av.......
Blir spennende og se hva tester utover våren viser.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Nesten som en Spark
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: Råeste gatesykkel ever....
Hm... Må visst begynne og levere Lotto !!
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Råeste gatesykkel ever....
Da er det vel ikke en gatesykkel ?ZZR-Erling skrev: ↑28 jan 2018, 13:19 146kg..dog tørr og ikke regbar
HP4 Race
http://m.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/ ... rview.html
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Denne må vel kunne sies å være en verdig kandidat til råeste gatesykkel ever... :
Ikke den letteste med sine drøye 260 kg, men motormessig en versting av de voldsomme med V6'ern på 2500 kubikk og 240 HK.
Ikke den letteste med sine drøye 260 kg, men motormessig en versting av de voldsomme med V6'ern på 2500 kubikk og 240 HK.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Råeste gatesykkel ever....
Her Simpson, les og bli klok;
http://motorcyclespecs.co.za/model/kawa ... _H2_17.htm
Og om ikke denne er rå nok, kan du bare hoppe litt lenger ned på siden så finner du H2R.
http://motorcyclespecs.co.za/model/kawa ... _H2_17.htm
Og om ikke denne er rå nok, kan du bare hoppe litt lenger ned på siden så finner du H2R.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Råeste gatesykkel ever....
Beklager Jompa, dette er for det første noen tunge strykejern sammenlignet med Ducatien, kjøreegenskapene og elektronikken er ikke i nærheten, og som jeg sier dette er det råeste i RR klassen, med det menes vel Superbike.
Og rundetiden på bane vil H2 bli parkert, det er ikke noe som er imponerende med den sykkelen. og H2R er ikke lov på baner pga støy, produsert kun i noen få eksemplarer og er vel ikke en gatesykkel heller?
Og rundetiden på bane vil H2 bli parkert, det er ikke noe som er imponerende med den sykkelen. og H2R er ikke lov på baner pga støy, produsert kun i noen få eksemplarer og er vel ikke en gatesykkel heller?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Vil det si at dem måtte ty til firesylindret for å bryte grenser?
- JanK
- Innlegg: 729
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Madonna har hatt rett i alle år...
Med tanke på Ducati sine resurser sammenlignet med for eksempel Honda blir det enda mer imponerende. Ikke bare på gata, men at de kjemper i toppen av MotoGP er jo utrolig imponerende.
Med tanke på Ducati sine resurser sammenlignet med for eksempel Honda blir det enda mer imponerende. Ikke bare på gata, men at de kjemper i toppen av MotoGP er jo utrolig imponerende.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Plastrakett
- Innlegg: 12
- Registrert: 25 jan 2018, 17:34
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600, 2007
Re: Råeste gatesykkel ever....
Man kan sammenligne rå fart, tall som vekt... men det som kommer frem mest her er vel at sykkelen skal være enkel å kjøre fort, og det er en spennende moderne vri på 'next best thing'
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Råeste gatesykkel ever....
Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
Re: Råeste gatesykkel ever....
Ser du på Speciale versjonen kan du legge på 10-12 hk og ta av noen kg.Greenone skrev: ↑28 jan 2018, 20:01 Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Og de kommer til å komme med en R versjon som er hakke råere enn det igjen.
Vekt har alltid vært en av Ducati sine store fordeler, min 1098, som kom for 11 år siden veide 172 kg.
Forrige Panigale, 166 kg.
Foreløpig er det ingen andre som matcher spec på denne sykkelen.
I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.