Sesongen har startet...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Duville »

holder til???

- 4 - 5 mil fra Kvinesdal dersom man kjører mcveier som østerdalen til Haddelandsheia og deretter nedover dalen igjen :-)
- eller gamle E39 til avkjøringen mot Kvås og ned dalen til sentrum som bare er 3-4 mil :D
- eller litt lenger - veien forbi ungdomsskolen i Kvinesdal opp mot nye E39 videre mot listeid Lista via Farsund og deretter inn til sentrum

Kortest er vel E39 til Lyngdal men på MC kjøres det alltid litt lenger av mange gode grunner :janikk ?

det skal bli fint med varmere vær ja........

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Duville »

Globe skrev :
nei nei...Godtvoksen..nå må du være litt solidarisk her.....vi her på mcsiden.no avtaler når vi skal kjøre...Som du nevnte i en annen tråd er vi medlemmer i en nettbasert MC-Klubb, og vi kjører ikke nødvendigvis sammen...men vi kjører til samme tid...noen klubbregler må man ha....så du må nok pent vente til alle sier at de kan kjøre før du begynner å sluke mil!!


--i likhet med fartsgrensene er det veldig greit med regler ---- noen ganger blir de brutt :lol skal på en svært forsiktig og vennlig måte si fra når sykkelen kommer ut på tur....... ;-) ;)

Godtvoksen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
:[-X nei nei...Godtvoksen..nå må du være litt solidarisk her.....vi her på mcsiden.no avtaler når vi skal kjøre...Som du nevnte i en annen tråd er vi medlemmer i en nettbasert MC-Klubb, og vi kjører ikke nødvendigvis sammen...men vi kjører til samme tid...noen klubbregler må man ha....så du må nok pent vente til alle sier at de kan kjøre før du begynner å sluke mil!! :[-( ;e
hmmm...se her hvordan vinden fra nord drar med seg kulde og hindrer oss i å kjøre denne uka..:-)


Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

Duville skrev:Globe skrev :
nei nei...Godtvoksen..nå må du være litt solidarisk her.....vi her på mcsiden.no avtaler når vi skal kjøre...Som du nevnte i en annen tråd er vi medlemmer i en nettbasert MC-Klubb, og vi kjører ikke nødvendigvis sammen...men vi kjører til samme tid...noen klubbregler må man ha....så du må nok pent vente til alle sier at de kan kjøre før du begynner å sluke mil!!


--i likhet med fartsgrensene er det veldig greit med regler ---- noen ganger blir de brutt :lol skal på en svært forsiktig og vennlig måte si fra når sykkelen kommer ut på tur....... ;-) ;)
:lol :thumleft ...da sitter jeg her og venter...."tidelibom".....
Sist redigert av Globe den 07 feb 2010, 21:28, redigert 1 gang totalt.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Duville »

jeg vet ikke helt hvorfor bildene dine kommer frem som en X men jeg har en mistanke om at de er viktige for ditt budskap :mk



ville bare si at jeg er på kartet ditt også nå - liksom bare for å vise at det ikke kommer så mange medlemmer lenger sør uten at de blir bløte på beina eller i ett annet land :-J
Sist redigert av Duville den 07 feb 2010, 21:46, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

He he he..sikkert linken til bildene som "døde", slikt skjer når man henter bilder fra nett :) Fjernet dem!

Egentlig så synes jeg tida har gått relativt fort, vi er tross alt godt etablert i årets korteste måned, så man må jo si at det går riktig vei her nå!

Så lenge Godtvoksen fortsatt holder oss oppdatert med lengden på dagene og solas mulighet til å skape litt varme her nå...så hjelper det...dag for dag :) :thumleft

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av tagesk »

Bilde

Vi fant sne på 850 meters høyde.

Bilde

Men nede i dalen, der spiste vi lunch ute i solskinnet.
En herlig lunch, if I may say so.

[img]http://sitoscana.com/girotoscana/upload ... 00x254.jpg[/img]

225 km på en herlig søndag. Klikk på kartet for alle detaljene.

Og tro det eller ei, men jeg kan med hånden på hjertet si: Another day at the office.
Min jobb er (blant annet) å være guide, og denne søndagen var jeg på jobb.
Jeg elsker denne jobben.

Nevnte jeg at jeg elsker dnne jobben?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Duville »

Ikke så gøy med sånne venner (sa en nedsnødd, stivfrossen misunnelig stakkar)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

tagesk skrev:
Og tro det eller ei, men jeg kan med hånden på hjertet si: Another day at the office.
Min jobb er (blant annet) å være guide, og denne søndagen var jeg på jobb.
Jeg elsker denne jobben.

Nevnte jeg at jeg elsker dnne jobben?

[TaSK]
Du TageSK, du tenker kanskje ikke over det selv, så jeg våger meg å spørre....du må da virkelig ELSKE den jobben du har?? :) ;e

Takk for at du deler...det varmer :thumleft

Godtvoksen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:holder til???

- 4 - 5 mil fra Kvinesdal dersom man kjører mcveier som østerdalen til Haddelandsheia og deretter nedover dalen igjen :-)
- eller gamle E39 til avkjøringen mot Kvås og ned dalen til sentrum som bare er 3-4 mil :D
- eller litt lenger - veien forbi ungdomsskolen i Kvinesdal opp mot nye E39 videre mot listeid Lista via Farsund og deretter inn til sentrum

Kortest er vel E39 til Lyngdal men på MC kjøres det alltid litt lenger av mange gode grunner :janikk ?

det skal bli fint med varmere vær ja........
Se det...en fra Lister området..:-) Det var hyggelig. Jeg ser du registrerte deg på forumet i går. Rettelse: For en måned siden... Velkommen hit...:-)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Duville »

- er vel kanskje meg som skal si velkommen etter siden jeg var en dag FØR deg. Greit å ha noe å drive med mens vi venter på sesongen...

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av mekkern »

tempen er ikke prob... sykkelen har frostveske og jeg har klær men snø/is hindrer meg å komme av flekken... de moderne dekkene har IKKE mønster som gir fremdrift på nevnte føre men heller i sirkel... :( men når det blir bart ut til hovedveien blir det en tur...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:- er vel kanskje meg som skal si velkommen etter siden jeg var en dag FØR deg. Greit å ha noe å drive med mens vi venter på sesongen...
Du har helt rett - dette ble dumt/flaut :redface Jeg blingset på måneden og trodde du registrerte deg 6. feb. og så har jeg ingen knapp som gjør at jeg kan slette innlegget. :-)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Dexter »

Dæsken døtte! I dag har vi hatt 2 plussgrader! Kan det være et tegn på at våren har tenkt å komme?? :scratch
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det går mot sesongen..

Legg inn av Globe »

SNØSMELTING her i Trøndelag også!! :bananas Det drypper fra taket her :thumleft

Svar