Hadde oppkjøring 30/4 og det gikk rett til helv*te i kjøregården. Feilet big time på samtlige øvelser. Fullstendig nervesammenbrudd og prestasjonsangst av en annen verden.
Greit nok, men surt som f... Surmula tre dager til ende og forbannet kjørelærer og alle andre som krysset min sti opp og ned.
Snakket med kjørelærer’n noen dager senere og vi snakket om hvorfor i alle dager man må igjennom disse øvelsene. Jeg kan forstå det dersom sensor skulle sittet på samme sykkelen som meg, men alle sensorene kjører jo egen sykkel nå for tiden.
Er det noen her inne som vet hvorfor man fortsatt har kjøregårdsøvelser før man skal ut på veien med tung sykkel? Burde vel holdt at kjøreskolen terpet på det noen timer inntil man var trygg på det for så å gi beskjed til biltilsynet. Noe ala når de gir beskjed om at de forskjellige delmålene er nådd?
Det er da ingen andre kjøretøy hvor man må vise at man behersker det før man skal vise at man behersker det i trafikken?
Nå skal ikke jeg påstå jeg er hverken erfaren eller spesielt dyktig når det kommer til å kjøre sykkel i trafikken, men jeg er 90% sikker på at jeg ville bestått dersom jeg hadde fått kjørt i trafikk med sensoren.
Er det bare jeg som er såra og vonbråten og på jakt etter en syndebukk (annet enn meg selv, så klart)?
Det har - merkelig nok - blitt noen mil på sykkel allerede: to dager før oppkjøringen så ble det en «roadtrip» på 280 km. Endte opp med vond nakke og støl kropp etter den turen, men du og du for en deilig tur det var allikevel
Så da sitter jeg her da og tvinner tommeltotter og lurer på når i alle dager jeg skal få kjørt i kjøregård til krampa tar meg (hint, hint *host*).