Erfaring med Svartpilen.
Erfaring med Svartpilen.
Noen her som har erfaring med Husqvarna Svartpilen? Var innom Snellingen å kikket på både Svartpilen og Vitpilen. Fant fort ut at Svartpilen passet mine ønsker og behov best. Det jeg lurer på er hvordan denne sykkelen er å kjøre med tanke på at det er en ensylindret motor, er det mye vibrasjoner? Er det noe særlig med moment eller blir det mye giring? Når det gjelder utseende syns jeg sykkelen er kjempe tøff. Sittestilling passer meg bra og sykkelen virket lett å håndtere
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Erfaring med Svartpilen.
Snakker du om Svartpilen 701 eller 401?
701 er basert på KTM sin 690-motor. Her er det masse "oomph" og moment, basert på min erfaring med tidligere Duke 690. Litt giring er det selvfølgelig på en ensylinder, men ikke noe mer enn at det fremdeles er gøy på litt dynamiske veier.
Veldig kule, men selv liker jeg stilen på Vitpilen bedre, med clipons på styret. Den er visst også desto mer aggressiv i sittestillingen og får kanskje ikke den "oppreiste" bøllestilen som Svartpilen får.
Ikke at dette svarte så mye på spørsmålet ditt...
701 er basert på KTM sin 690-motor. Her er det masse "oomph" og moment, basert på min erfaring med tidligere Duke 690. Litt giring er det selvfølgelig på en ensylinder, men ikke noe mer enn at det fremdeles er gøy på litt dynamiske veier.
Veldig kule, men selv liker jeg stilen på Vitpilen bedre, med clipons på styret. Den er visst også desto mer aggressiv i sittestillingen og får kanskje ikke den "oppreiste" bøllestilen som Svartpilen får.
Ikke at dette svarte så mye på spørsmålet ditt...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Erfaring med Svartpilen.
Er 701 som er interessant, er sittestilling som gjør at jeg vurderer svartpilen og ikke Vitpilen, da jeg syns Vitpilen ble litt for fremoverlent.
Re: Erfaring med Svartpilen.
Selv kjøpte jeg Svartpilen 701 i sommer som min første MC og personlig er jeg storfornøyd, det er noe bibrasjoner men de merker du stortsett når du står og venter på grøntlys eller hvis du blir ståendes i et kryss litt, så fort du er oppi kommer oppi fart merker du det ikke lenger (kanskje noe på speilene).
Det er en ekstremt morsom sykkel og jeg angrer selv ikke et sekund på kjøpet.
11 Juni til September-oktober kjørte jeg 6000km på den.
Det er en ekstremt morsom sykkel og jeg angrer selv ikke et sekund på kjøpet.
11 Juni til September-oktober kjørte jeg 6000km på den.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Erfaring med Svartpilen.
Skjønner den beslutningen :)
Vedrørende vibrasjoner er garantert mer vibrasjoner enn f.eks. MT-07 som du har (på profilen i hvert fall), men jeg var aldri plaget noe særlig av dette på min gamle Duke 690, selv på lange turer. Her må du nok bare prøvekjøre og gjøre opp en mening selv.
Motoren fra KTM-verdenen er ganske oljetørst. Om du bryr deg om dette ville jeg sjekket om det fremdeles er et problem på Husqvarna sin versjon fra andre eiere med litt erfaring på sykkelen. Forhandler vil nok alltid pynte litt på dette.
Vedrørende vibrasjoner er garantert mer vibrasjoner enn f.eks. MT-07 som du har (på profilen i hvert fall), men jeg var aldri plaget noe særlig av dette på min gamle Duke 690, selv på lange turer. Her må du nok bare prøvekjøre og gjøre opp en mening selv.
Motoren fra KTM-verdenen er ganske oljetørst. Om du bryr deg om dette ville jeg sjekket om det fremdeles er et problem på Husqvarna sin versjon fra andre eiere med litt erfaring på sykkelen. Forhandler vil nok alltid pynte litt på dette.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Erfaring med Svartpilen.
Profilen er ikke helt oppdatert MT'n ble solgt i desember 2018 og en DRZ ble kjøpt i juni 2019. Er sistnevnte som nå vurderes byttet ut da jeg vil ha noe med innsprøyting og ikke forgasser. MT07 hadde ikke noe nevneverdig vibrasjoner, mens DRZ'n vibrerer en del, men ikke verre enn at det er til å leve medSnikendeugle skrev: ↑09 feb 2020, 19:04 Skjønner den beslutningen :)
Vedrørende vibrasjoner er garantert mer vibrasjoner enn f.eks. MT-07 som du har (på profilen i hvert fall), men jeg var aldri plaget noe særlig av dette på min gamle Duke 690, selv på lange turer. Her må du nok bare prøvekjøre og gjøre opp en mening selv.
Motoren fra KTM-verdenen er ganske oljetørst. Om du bryr deg om dette ville jeg sjekket om det fremdeles er et problem på Husqvarna sin versjon fra andre eiere med litt erfaring på sykkelen. Forhandler vil nok alltid pynte litt på dette.