Kawasaki vn800 startproblem.
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2020, 09:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f
Kawasaki vn800 startproblem.
Hei.
Har en kawasaki vn800 som ikke vil starte. Har bra innslag på starteren, har gnist på pluggene men syns muligens gnisten virker noe svak. Målte/ohm coilene og fikk da følgende resultat. +/- på coil 03,0 og fra + på coil og til plugghette 18,3. Er usikker på om dette er innafor?
Har også prøvd med startgass uten hell.
Batteriet er nytt.
Noen som kan ha noen hjelpende forslag på hvor jeg kan fortsette å feilsøke?
Har en kawasaki vn800 som ikke vil starte. Har bra innslag på starteren, har gnist på pluggene men syns muligens gnisten virker noe svak. Målte/ohm coilene og fikk da følgende resultat. +/- på coil 03,0 og fra + på coil og til plugghette 18,3. Er usikker på om dette er innafor?
Har også prøvd med startgass uten hell.
Batteriet er nytt.
Noen som kan ha noen hjelpende forslag på hvor jeg kan fortsette å feilsøke?
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Sykkel var kjørt med i hele fjorsessongen uten problemer, starter ikke etter vinterlagring... Tok du noen grep før, evt under lagring ...
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Heisan Luckyme666. Velkommen her på MCsiden.no
Kanskje bensinen er "gått ut på dato"?
Som regel aldri noe problem med vårstart med full tank 98 oktan som det siste man gjør når sykkelen vinterlagres.
95 tåler ikke lagring like godt.
Bensin er ferskvare...
Kanskje bensinen er "gått ut på dato"?
Som regel aldri noe problem med vårstart med full tank 98 oktan som det siste man gjør når sykkelen vinterlagres.
95 tåler ikke lagring like godt.
Bensin er ferskvare...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Bensin går ikke ut på dato, ikke over vinteren. Etter min erfaring ikke etter 10år heller. Som tidligere nevnt her på forumet har jeg personlig aldri opplevd tull med lagret bensin i småmotorer, mopeder, motorsykler og biler som har stått. Med mindre bensinen er full av vann.
Den tenner ikke på startgass?
Den tenner ikke på startgass?
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Bensin av i dag er ikke som bensin for 10 år siden. AJ kan absolutt ha et meget godt poeng.FredrikE24 skrev: ↑13 apr 2020, 11:22 Bensin går ikke ut på dato, ikke over vinteren. Etter min erfaring ikke etter 10år heller. Som tidligere nevnt her på forumet har jeg personlig aldri opplevd tull med lagret bensin i småmotorer, mopeder, motorsykler og biler som har stått. Med mindre bensinen er full av vann.
Den tenner ikke på startgass?
At du personlig ikke har registrert problemer knyttet til lagring av bensin beviser 0 og niks.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Vel...
Delte meninger om hvor godt 95 oktan bensin holder seg over tid i en bensintank over vinteren.
Jeg ville uansett tappet av den gamle og fylt på ny bensin
Starter sykkelen da så kan man anta at man har funnet årsaken til problemene.
Starter den ikke så får man fortsette feilsøkingen.
Delte meninger om hvor godt 95 oktan bensin holder seg over tid i en bensintank over vinteren.
Jeg ville uansett tappet av den gamle og fylt på ny bensin
Starter sykkelen da så kan man anta at man har funnet årsaken til problemene.
Starter den ikke så får man fortsette feilsøkingen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Ja, de fleste tema er det delte meninger om. Skaper trafikk på slike forum, i det minste..AJ skrev: ↑13 apr 2020, 11:39 Vel...
Delte meninger om hvor godt 95 oktan bensin holder seg over tid i en bensintank over vinteren.
Jeg ville uansett tappet av den gamle og fylt på ny bensin
Starter sykkelen da så kan man anta at man har funnet årsaken til problemene.
Starter den ikke så får man fortsette feilsøkingen.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2020, 09:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Nei den tenner heller ikke på startgass.
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Bensin som står, særlig i forgassere kan skape problemer som geleaktig masse som tetter dyser o.l. 95 oktan inneholder opptil 10 % etanol som enhver annen alkohol så tiltrekker det seg vann som også kan skape problemer. Andre problemer kan være kondens på en delvis fylt tank spesielt.
Kondens og littegranne vann i bensinen burde ikke føre til en situasjon der sykkel ikke går i det hele tatt som i OP sin post, men kan føre til røff gange og andre problemer.
Når sykkel ikke starter med startgass engang er det tydelig at det er andre problemer, som for eksempel gnist som han er inne på. Hvis Op har forgasser ville jeg kanskje vurdert å sjekket den og eventuelt renset den, da må du ta den helt ifra hverandre og rense hver minste del.
Du kan også prøve å trillstarte sykkel i 2. Giret, få fart på sykkel, clutch hurtig ut i 2. Gir og se om sykkel starter da.
Hvis du kan finne en servicemanual burde Ohm verdiene for coil stå i den, eventuelt finne dem på nettet for din sykkel.
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Kondens og littegranne vann i bensinen burde ikke føre til en situasjon der sykkel ikke går i det hele tatt som i OP sin post, men kan føre til røff gange og andre problemer.
Når sykkel ikke starter med startgass engang er det tydelig at det er andre problemer, som for eksempel gnist som han er inne på. Hvis Op har forgasser ville jeg kanskje vurdert å sjekket den og eventuelt renset den, da må du ta den helt ifra hverandre og rense hver minste del.
Du kan også prøve å trillstarte sykkel i 2. Giret, få fart på sykkel, clutch hurtig ut i 2. Gir og se om sykkel starter da.
Hvis du kan finne en servicemanual burde Ohm verdiene for coil stå i den, eventuelt finne dem på nettet for din sykkel.
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Gressklipperen min startet heller ikke på startgass da pluggen kortsluttet av alt vannet som lå i forgasseren etter den flotte E10 bensina(95oktan) hadde faseseparert.
Tømte tanken fersk bensin, drenerte gasseren, tørket pluggen og startet tvært.
Bensina har gradvis blitt værre og værre de siste åra med økende innblanding.
Tømte tanken fersk bensin, drenerte gasseren, tørket pluggen og startet tvært.
Bensina har gradvis blitt værre og værre de siste åra med økende innblanding.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Fint hvis du beskriver hendelsesforløpet som jeg forsøkte å lede deg inn på i mitt første innlegg. Blir litt lettere å gi noen råd!
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Hmmm...
Så du har gnist, men den tenner ikke på startgass?
- kanskje du har byttet om på tennpluggkablene?
Så du har gnist, men den tenner ikke på startgass?
- kanskje du har byttet om på tennpluggkablene?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2020, 09:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Nei det er jeg sikker på at jeg ikke har. Skal prøve med nye plugger i dag.
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2020, 09:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Jeg målte spenningen på batteriet (det er nytt) og det var 12,6. Da jeg kjørte den på starteren så datt det ned til 9,4. Er det normalt?
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
"You can perform a test with the battery under load (working) to get an idea of the current flowing through it. Note that this isn’t the “right” way to do this, but it’s another clue to help you confirm or deny your battery’s health. Hook up your DVOM in the same manner you did for the standing voltage test, and have an assistant thumb the starter. While the starter is spinning, observe the voltage. The starter should be running at normal speed. A good battery should not drop below 9.6 volts over 10 seconds or so"
https://www.revzilla.com/common-tread/h ... le-battery
https://www.revzilla.com/common-tread/h ... le-battery