Kawasaki vn800 startproblem.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6294
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Luckyme666
Innlegg: 7
Registrert: 13 apr 2020, 09:36
Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av Luckyme666 »

Batteriet er helt nytt.

mekkern
Innlegg: 7812
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av mekkern »

Luckyme666 skrev: 14 apr 2020, 12:16 Batteriet er helt nytt.
spiller ingen rolle.
Hvis det ikke holder spenning ved kjøring av starer er det def-Bytt og få et nytt som de tester i butikken før du tar det med deg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av ejs »

Prøv med startkabler og bilbatteri
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
MaGr
Innlegg: 59
Registrert: 11 feb 2020, 18:19
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke R 1290
Bosted: Buskerud ;)

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av MaGr »

Det høres ut som om batteriet ikke er helt friskt, men for å utelukke det så koble til med startkabler til en bil.
Nye plugger er aldri dumt, skift også ut bensin med ferskvare. Av erfaring veit jeg at dagens bensin kan forringes over tid. Hjelper ikke dette så er vel en grundige forgasser-rens neste steg.
Lykke til 😊
Min MC historikk:
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290

Luckyme666
Innlegg: 7
Registrert: 13 apr 2020, 09:36
Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av Luckyme666 »

Har også prøvd med startkabler uten hell...

Luckyme666
Innlegg: 7
Registrert: 13 apr 2020, 09:36
Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av Luckyme666 »

Pluggene lukter bensin etter at jeg har prøvd og starte den..

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av BlåBil »

Er sykkelen original eller har det blitt gjort noe med den?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av gsx750_80 »

mekkern skrev: 14 apr 2020, 13:36
Luckyme666 skrev: 14 apr 2020, 12:16 Batteriet er helt nytt.
spiller ingen rolle.
Hvis det ikke holder spenning ved kjøring av starer er det def-Bytt og få et nytt som de tester i butikken før du tar det med deg.
Har hatt en Oxford "intelligent" lader koplet til batteriet til en MC i 2-3 dager. I følge laderen er batteriet
"charging", og "strong" (eller hva nå betegnelsene er).
Lader indikerer at batteriet er tipp topp. Når jeg forsøker å starte sykkelen skjer det likevel "ingen ting", annet enn at lampene på dashbordet dimmes, og batterispenningen synker med noen volt.
Kun det å vri om tenningsnøkkel, noe som tenner baklys og evt parklys, gjør at spenningen synker med flere V. Antar det bare er å kassere batteriet.
Tviler på at denne batteriladeren min er noe særlig å stole på når den signaliserer at batteriet er friskt.

Jeg har benyttet Biltema-batterier på denne CB 1100 F (som det er snakk om i dette tilfellet).
De har sjelden eller aldri fungert godt med slike sykler, selv når de var nye. Har ikke grunn til å tro at
det er noe galt med de.
Men: De passer muligens ikke særlig godt til denne 4 sylindrede klumpen fra 80-tallet.
Noen som vet om det finnes sterkere batterier som kan levere høyere effekt i startøyeblikket?
Er det noen vesentlige forskjeller ute og går på batterier, sånn sett?
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1611
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Kawasaki vn800 startproblem.

Legg inn av Kjellrf »

Når batteriet detter under 10 V når du prøver å starte, høres det dårlig ut.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar