Kawasaki vn800 startproblem.
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2020, 09:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Batteriet er helt nytt.
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
spiller ingen rolle.
Hvis det ikke holder spenning ved kjøring av starer er det def-Bytt og få et nytt som de tester i butikken før du tar det med deg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Prøv med startkabler og bilbatteri
If it ain't broke, I'll break it.
- MaGr
- Innlegg: 59
- Registrert: 11 feb 2020, 18:19
- Motorsykkelen din: KTM SuperDuke R 1290
- Bosted: Buskerud ;)
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Det høres ut som om batteriet ikke er helt friskt, men for å utelukke det så koble til med startkabler til en bil.
Nye plugger er aldri dumt, skift også ut bensin med ferskvare. Av erfaring veit jeg at dagens bensin kan forringes over tid. Hjelper ikke dette så er vel en grundige forgasser-rens neste steg.
Lykke til
Nye plugger er aldri dumt, skift også ut bensin med ferskvare. Av erfaring veit jeg at dagens bensin kan forringes over tid. Hjelper ikke dette så er vel en grundige forgasser-rens neste steg.
Lykke til
Min MC historikk:
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2020, 09:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Har også prøvd med startkabler uten hell...
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2020, 09:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki vn800. Kawasaki kx250f
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Pluggene lukter bensin etter at jeg har prøvd og starte den..
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Er sykkelen original eller har det blitt gjort noe med den?
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Har hatt en Oxford "intelligent" lader koplet til batteriet til en MC i 2-3 dager. I følge laderen er batteriet
"charging", og "strong" (eller hva nå betegnelsene er).
Lader indikerer at batteriet er tipp topp. Når jeg forsøker å starte sykkelen skjer det likevel "ingen ting", annet enn at lampene på dashbordet dimmes, og batterispenningen synker med noen volt.
Kun det å vri om tenningsnøkkel, noe som tenner baklys og evt parklys, gjør at spenningen synker med flere V. Antar det bare er å kassere batteriet.
Tviler på at denne batteriladeren min er noe særlig å stole på når den signaliserer at batteriet er friskt.
Jeg har benyttet Biltema-batterier på denne CB 1100 F (som det er snakk om i dette tilfellet).
De har sjelden eller aldri fungert godt med slike sykler, selv når de var nye. Har ikke grunn til å tro at
det er noe galt med de.
Men: De passer muligens ikke særlig godt til denne 4 sylindrede klumpen fra 80-tallet.
Noen som vet om det finnes sterkere batterier som kan levere høyere effekt i startøyeblikket?
Er det noen vesentlige forskjeller ute og går på batterier, sånn sett?
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Kawasaki vn800 startproblem.
Når batteriet detter under 10 V når du prøver å starte, høres det dårlig ut.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.