Har en 1.5 år gammel BMW, og etter vinteren har bakbremsen på denne hengt seg slik at bakbremsen "henger på" ved kjøring. Dermed er ikke egentlig sykkelen kjørbar uten at det blir varmgang.
Normalt sett ville jeg tatt dette på egen kappe, men da sykkelen er såpass ny så stusser jeg på om dette ville falle innenfor garanti siden den har gått ganske lite og er godt vedlikeholdt. Selv om jeg også vet at dette kan potensielt falle inn under slitedeler.
Det er utsendt en "recall" på disse syklene som er relatert til akkurat dette også, både for sverige, danmark og finland, så jeg stusser litt på om det potensielt vil være noe BMW vil stille seg på bakbeina for å hjelpe meg med på garanti.
http://www.fema-online.eu/website/index ... m-recalls/
Jeg er relativt ny innenfor motorsykler, så dette er ukjent territorie for meg, men burde jeg belage meg på å betale eller er det slik at det åpenlyst er noe som BMW burde ta kostnaden for selv?Week 39 – BMW – G 310 GS, G 310 R, C 400 GT, C 400 X. The affected vehicles were manufactured between 21 April 2016 and 08 August 2019. Surface corrosion could occur within the non-anodised calliper piston bore. Corrosion on the surface of the calliper could impair the piston’s clearance within the bore, affect brake performance and increase the risk of an accident. Click here for the original listing.