Idag storkoste jeg meg på motorsykkelen tross kjølig kjørevær. KTM'en kjennes nå ut som at den er i ferd med å endelig bli innkjørt.
Går så jevnt og fint. Gjelder ikke minst drivlinja, kjede og drev som nærmer seg 37K.
Virker slett ikke som at det er på tide å bytte.
Men en liten praktisk ting utover selve kjøringa ble gjort i dag. Dysa til Tutoro oljesmøreren til kjede og drev, ligger an mot bakdrevet og det betyr at denne plastdelen slites og må bytte ut innimellom.
Så i dag ble det ny dyse.
Og den lager jeg sjøl fra et passende plastrør jeg har for hånden, i dag fra denne, som passer helt perfekt:
Oljedyse 2.JPG
Kappe av i passe lengde, gjøre rein for avfettingsvæske for deretter å varme opp den ene enden med en fyrstikk et par-tre sekunder for så å presse enden forsiktig ned mot f.eks. fyrstikkesen slik at den myke oppvarmede plastrørenden former en låsering.
Deretter er det bare å finne fram et plastbeger med glohett vann før man tar bort den gamle dysen, putter enden på oljeslangen til oljesmøreren i det glohete vannet noen sekunder før den nye dysen med låseringenden på plass i slangen.
Dermed har man fått på plass en ny påføringsdyse, som sitter som et skudd:
Oljedyse.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)