Dagstur-retur Veggeli-Oslo
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Dagstur-retur Veggeli-Oslo
Dagstur-retur Oslo Veggli
Tenker å kjøre ned til Sande, ta Hanekleiva, langs Eikeren, Kongsberg, over Bolkesjø OG SÅ KOMMER SPØRSMÅLENE:
Hvilken side av Tinnsjøen nordover (forutsatt at vi kan krysse over fra Austbygda til Veggli)?
Er det i så fall kjørbart fra Austbygde til Veggli? Med kjørbart mener jeg asfalt
Tenkte Numedal hjemover igjen.
Alternativt får vi holde oss på Numedals-sida. Vi har hele dagen, men må være i Veggli kl. 16. Blir glad for gode tips
Tenker å kjøre ned til Sande, ta Hanekleiva, langs Eikeren, Kongsberg, over Bolkesjø OG SÅ KOMMER SPØRSMÅLENE:
Hvilken side av Tinnsjøen nordover (forutsatt at vi kan krysse over fra Austbygda til Veggli)?
Er det i så fall kjørbart fra Austbygde til Veggli? Med kjørbart mener jeg asfalt
Tenkte Numedal hjemover igjen.
Alternativt får vi holde oss på Numedals-sida. Vi har hele dagen, men må være i Veggli kl. 16. Blir glad for gode tips
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Dagstur-retur Veggeli-Oslo
Har kjørt flere ganger austbygd/Veggli på r-sykkel. Går helt fint. Tror det var litt grus på toppen.
Fin runde du planlegger. Anbefaler for hjemvei: ta t.v i Flesberg, mot Dåsettunet. Deretter kan du velge å havne ved tyrifjorden/Åmot eller i Hokksund.
Fin runde du planlegger. Anbefaler for hjemvei: ta t.v i Flesberg, mot Dåsettunet. Deretter kan du velge å havne ved tyrifjorden/Åmot eller i Hokksund.
- niko
Takker! Hvilken side av Tinnsjøen hadde du valgt?
- oivindg
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Et tips i Numedalen er å ta FV98 på vestsida av elva ned til Svene og eventuelt FV96 fra Svene gjennom Lurdalen. Småsvingete veier med stort sett bra asfalt (da jeg kjørte der i fjor, i alle fall). Lite trafikk vanligvis, men vær obs på folk som kutter svingene.
Vestsida av Tinnsjøen er ny vei bygget for å få folk fortest og tryggest mulig fram til Rjukan, så her er det lange, slake svinger som ikke er veldig utfordrende på motorsykkel. På østsida er det svingete vei av god, gammel type. Det vil si morsommere på motorsykkel. Her er det med noen års mellomrom mye telehiv og huller i asfalten. Noen som vet hvordan det ser ut der nå?
Vestsida av Tinnsjøen er ny vei bygget for å få folk fortest og tryggest mulig fram til Rjukan, så her er det lange, slake svinger som ikke er veldig utfordrende på motorsykkel. På østsida er det svingete vei av god, gammel type. Det vil si morsommere på motorsykkel. Her er det med noen års mellomrom mye telehiv og huller i asfalten. Noen som vet hvordan det ser ut der nå?
Sist redigert av oivindg den 08 jul 2020, 15:32, redigert 1 gang totalt.
- niko
OJ! Takk for denpekle skrev: ↑08 jul 2020, 15:06 Vestsida er vel stengt til 10 august.
https://www.vegvesen.no/trafikkbeta?lat ... View=false
- niko
Takker Jeg kjørte vestsida sørover tidligere i år og hadde det forbausende gøy. Antagelig mye fordi jeg kjørte relativt fort. Da var de lange slanke riktig morsomme :-). Men i 80 tipper jeg de er sovemedisin ja.oivindg skrev: ↑08 jul 2020, 15:27 Et tips i Numedalen er å ta FV98 på vestsida av elva ned til Svene og eventuelt FV96 fra Svene gjennom Lurdalen. Småsvingete veier med stort sett bra asfalt (da jeg kjørte der i fjor, i alle fall). Lite trafikk vanligvis, men vær obs på folk som kutter svingene.
- niko
Etter alle gode innspill tror jeg det kan bli slik:
Snur om litt, og tar en god sving om Sylling og Vikersund på vei opp.
Jeg holder meg i Numedalen. Tenker at siden vestsida av Tinnsjøen er stengt, går all trafikk øst.
Følger Øyvinds råd på vei hjem, men tar av ved Lampeland og brekker østover der. Så Hokksund og melkeruta hjem.
Veldig OK å "prøvekjøre" på forumet.
Nå gjenstår det bare å høre om reisefølget godkjenner
Snur om litt, og tar en god sving om Sylling og Vikersund på vei opp.
Jeg holder meg i Numedalen. Tenker at siden vestsida av Tinnsjøen er stengt, går all trafikk øst.
Følger Øyvinds råd på vei hjem, men tar av ved Lampeland og brekker østover der. Så Hokksund og melkeruta hjem.
Veldig OK å "prøvekjøre" på forumet.
Nå gjenstår det bare å høre om reisefølget godkjenner
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- oivindg
Tror veien fra Lampeland til Bingen er grusvei, men det har du kanskje kontroll på?
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Da er fortsatt Flesberg-Dåsettundet et godt alternativ. Masse masse svinger.
- niko
- oivindg
Til hjemturen. Disse veiene er asfalt, og stort sett lite trafikk og mye svinger.
- niko
Snadder! Sa ja til å bli med en kamerat til Veggli. Noe greier han måtte fikse med hytta si. I utgangspunktet en kjapp tur opp og ned. Dette blir jo en fest!