Rar clutch
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 28 aug 2019, 16:43
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX R125 125cc 2018
Rar clutch
Hei, jeg har en suzuki gsx r125 og i det siste har jeg merket at clutchen er litt rar, til vanlig så er den grei, men hvis jeg prøver å dra på bakhjulet ved å gi høyt turtall og slippe clutchen så føles det på en måte som om hjulet spinner (selv om det ikke gjør det) og den vil ikke gå opp, den mister på en måte all kraften ut. Litt vanskelig å forklare problemet med ord men ja, den pleier å gå på bakhjulet hvis den har stått stille en stund og jeg prøver helt i starten da jeg kjører. Noen som vet hva problemet kan være? Kan ha noe å gjøre med at jeg i starten da jeg hadde fått lappen prøvde å ta en burnout og presset clutchen ganske hardt, så ble vaieren litt strekt ut virket det som så jeg måtte stille den inn og da virket den grei igjen. Uansett, takk på forhånd for alle svar.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Rar clutch
Du må skifte kløtsj. Og du sliter den fort ut igjen med den sluringa du beskriver.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Rar clutch
Sjekk om clutchhendelen har litt frigang, det må den ha. Du skal kunne dra den inn minst en cm før wiren begynner å strammes, altså før du begynner å merke motstand i hendelen.
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 28 aug 2019, 16:43
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX R125 125cc 2018
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 28 aug 2019, 16:43
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX R125 125cc 2018
Re: Rar clutch
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 28 aug 2019, 16:43
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX R125 125cc 2018
Re: Rar clutch
Ser veldig enkelt ut på videoen men tror ikke det er like enkelt i virkeligheten hehe, eller er det det?
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Rar clutch
Bruker du bilolje istedenfor mc-olje, kan clutsjen slure mye fortere.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Rar clutch
Akkurat det å bytte clutch er ikke spesielt krevende - husk å olje lamellene godt før montering så de ikke brenner fast ved første oppstart. Her har du en deletegning som gir deg en idé om hva du finner når du skrur av dekselet:Thomas1523 skrev: ↑23 sep 2020, 15:55Ser veldig enkelt ut på videoen men tror ikke det er like enkelt i virkeligheten hehe, eller er det det?
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... les/clutch
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html