MCnyheter vi har ventet på...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Nye Yamaha Tracer 9, 2021 - spennende oppgradering!
Kan vel si for egen del at jeg har ventet på en oppmaskinering av nåværende Tracer 900, som strengt tatt er en 850 kubikker.
Nå er altså motoren oppgradert til 890 kubikk og dermed passer 9(00) betegnelsen bedre.
Jeg synes den nye versjonen ser bra ut, men lysbildet virker noe snodig... .
Er det ikke slik at disse lyktene i kåpa er krengningslys slik KTM'en min har, bortsett fra at de er integrert i hovedlykta på 1290'en?
På Tracer ser derimot disse ut til å være vanlige kjørelys som gir et assymetrisk lysbilde... :
Nå er altså motoren oppgradert til 890 kubikk og dermed passer 9(00) betegnelsen bedre.
Jeg synes den nye versjonen ser bra ut, men lysbildet virker noe snodig... .
Er det ikke slik at disse lyktene i kåpa er krengningslys slik KTM'en min har, bortsett fra at de er integrert i hovedlykta på 1290'en?
På Tracer ser derimot disse ut til å være vanlige kjørelys som gir et assymetrisk lysbilde... :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- biker7
- Innlegg: 1308
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Nye Tracern ja.. Må vel si at jeg er litt usikker på hva jeg synes om utseendet..
Eller er vel egentlig ikke usikker, for akkurat NÅ synes jeg gamle versjonen ser betraktelig bedre ut.
Frontlys-arrangement ("1 stk. defekt ekstralys-look" på blend eller ?? ) , eksos, kåper, etc. falt ikke helt i smak for å si det sånn...
Men kan godt være at utseendet kan vokse på meg etterhvert. Er jo ofte sånn etter litt tilvenning :)
Ellers synes jeg den nye også ser mere "klumpete" ut (og tyngre..) utseendemessig, selv om reklamen blant annet sier : "...lettere,sterkere" osv....Og med større motor, mere elektronikk, ++ tviler jeg nesten på at den er noe særlig lettere
Men har tatt feil før jeg, så "time will show"
Eller er vel egentlig ikke usikker, for akkurat NÅ synes jeg gamle versjonen ser betraktelig bedre ut.
Frontlys-arrangement ("1 stk. defekt ekstralys-look" på blend eller ?? ) , eksos, kåper, etc. falt ikke helt i smak for å si det sånn...
Men kan godt være at utseendet kan vokse på meg etterhvert. Er jo ofte sånn etter litt tilvenning :)
Ellers synes jeg den nye også ser mere "klumpete" ut (og tyngre..) utseendemessig, selv om reklamen blant annet sier : "...lettere,sterkere" osv....Og med større motor, mere elektronikk, ++ tviler jeg nesten på at den er noe særlig lettere
Men har tatt feil før jeg, så "time will show"
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Ny Honda Rebel 1100 klar for 2021.
Honda Rebel 500 har vært på markedet en stund og har funnet veien til mange fornøyde eiere her i landet.
Nå er storebroren (eller like gjerne storesøsteren ) her, klar til å bli sluppet løs på MC-folket i 2021:
Dermed er Honda tilbake en ny generasjon cruiser i dnene klassen mange år etter at den kardangdrevne Shadow 1100 ble faset ut.
Så...? Hva tenker MCsiden-folket om denne nye Hondarebellen?
Mer å lese om den her:
https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... 84cc-86hp/
Nå er storebroren (eller like gjerne storesøsteren ) her, klar til å bli sluppet løs på MC-folket i 2021:
Dermed er Honda tilbake en ny generasjon cruiser i dnene klassen mange år etter at den kardangdrevne Shadow 1100 ble faset ut.
Så...? Hva tenker MCsiden-folket om denne nye Hondarebellen?
Mer å lese om den her:
https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... 84cc-86hp/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Tommelen ned fra meg.
Den ser ut som noe som er rasket sammen fra delelageret. Miks av cruiser, streetfighter, og Adv.
Mattsvart er heller ikke min greie.
Den ser ut som noe som er rasket sammen fra delelageret. Miks av cruiser, streetfighter, og Adv.
Mattsvart er heller ikke min greie.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Denne tror jeg blir en morsom og populær cruiser. Bra power sammenlignet med de andre store merkene innenfor sjangeren - sportster 1200, bonneville t120 og scout (sixty?). Prisen blir langt mindre enn konkurrentene også. Ride by wire, ergo den har bra med elektronikk og moderne kjøreassistanse som andre cruisere såvidt ikke har.
Det blir spennende å se hvordan motoren funker og hvordan lyden blir med nye potter, for originalt høres den ikke ut.
Piggyback demperne syns jeg bare er en gimmick og er av typen med uten noe nevneverdig performance.
Det blir spennende å se hvordan motoren funker og hvordan lyden blir med nye potter, for originalt høres den ikke ut.
Bra eller dårlig, vi får bare vente å se.The big Rebel uses “different camshaft profiles and ignition timing for each [cylinder]... One cylinder produces slightly more power below 4,000 rpm, and the other more above 4,000 rpm. Along with the 270-degree crankshaft, the result is a unique power pulse and feel.
Piggyback demperne syns jeg bare er en gimmick og er av typen med uten noe nevneverdig performance.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Nye Monsterfamilien...huff borte er rørrammen på den lille Monsteren og den er blitt til 950:
https://www.motorcyclistonline.com/stor ... k-preview/
Gamle:
https://www.motorcyclistonline.com/stor ... k-preview/
Gamle:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Glem hva jeg skrev. Forhandlere i Norge vil ha 200 000 for denne. Ikke verdt det i mine øyne.BlåBil skrev: ↑26 nov 2020, 11:10 Denne tror jeg blir en morsom og populær cruiser. Bra power sammenlignet med de andre store merkene innenfor sjangeren - sportster 1200, bonneville t120 og scout (sixty?). Prisen blir langt mindre enn konkurrentene også. Ride by wire, ergo den har bra med elektronikk og moderne kjøreassistanse som andre cruisere såvidt ikke har.
Det blir spennende å se hvordan motoren funker og hvordan lyden blir med nye potter, for originalt høres den ikke ut.
Bra eller dårlig, vi får bare vente å se.The big Rebel uses “different camshaft profiles and ignition timing for each [cylinder]... One cylinder produces slightly more power below 4,000 rpm, and the other more above 4,000 rpm. Along with the 270-degree crankshaft, the result is a unique power pulse and feel.
Piggyback demperne syns jeg bare er en gimmick og er av typen med uten noe nevneverdig performance.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Men prislista får kanskje en justering iht det nye statsbudsjettet?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Oisann....ZZR-Erling skrev: ↑05 des 2020, 09:25 Nye Monsterfamilien...huff borte er rørrammen på den lille Monsteren og den er blitt til 950:
https://www.motorcyclistonline.com/stor ... k-preview/
Gamle:
Ser like uinspirerende ut som mange av de nakne japanske syklene nå...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Honda (og suzuki) er for meg like spennede i MC verdenen som en bluse fra Cubus. Er ingenting derfra som får det til å nappe i løkene mine vertfall. Ducati har jo mye spennende designmessig, men stoler ikke helt på dem...
Triumph og er vel det merket som i mitt hode har flest sykler som frister. Yamaha er også med med enkelte av sine modeller, samt BMW.
Rebellen likte jeg ikke designet på, men Ducatien ser jo snasen ut. Dog husker jeg ikke hvordan den gamle modellen så ut som det sammenlignes med her. Mulig denne er enda tøffere.
Skulle MC interessen min skyte i været igjen så skal man ikke se heeeelt bort i fra at jeg ryker på en smell med Triumph Rocket... Men slik det ser ut nå blir det tråsykkel...
Triumph og er vel det merket som i mitt hode har flest sykler som frister. Yamaha er også med med enkelte av sine modeller, samt BMW.
Rebellen likte jeg ikke designet på, men Ducatien ser jo snasen ut. Dog husker jeg ikke hvordan den gamle modellen så ut som det sammenlignes med her. Mulig denne er enda tøffere.
Skulle MC interessen min skyte i været igjen så skal man ikke se heeeelt bort i fra at jeg ryker på en smell med Triumph Rocket... Men slik det ser ut nå blir det tråsykkel...
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Den gamle er jo bilde #2, det som er merket "Gamle"
Ellers, den Rebel-greia ser ut som "jeg syns det er kult å si at jeg har sykkel, men liker egentlig ikke så godt å kjøre". Heldigvis har vi livvstilsfrihet.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ahh...
Enig... den gamle ser best ut synes jeg :) Men ingen av dem er jo direkte stygge :)
Re: Ny Honda Rebel 1100 klar for 2021.
Har sett litt på denne, og trur Honda har truffet blink her. Jeg syns den var meget kul, og med den motoren og nedleggsvinkelen, tror jeg den kommer til å selge godt. Den burde friste en relativt stor gruppe kjøpere.AJ skrev: ↑25 nov 2020, 22:01 Honda Rebel 500 har vært på markedet en stund og har funnet veien til mange fornøyde eiere her i landet.
Nå er storebroren (eller like gjerne storesøsteren ) her, klar til å bli sluppet løs på MC-folket i 2021:
Rebel 1100 2021.jpg
Dermed er Honda tilbake en ny generasjon cruiser i dnene klassen mange år etter at den kardangdrevne Shadow 1100 ble faset ut.
Så...? Hva tenker MCsiden-folket om denne nye Hondarebellen?
Mer å lese om den her:
https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... 84cc-86hp/
Men, for egen del, om jeg først skal bruke fantasipenger, kunne jeg like gjerne kjøpt en viss BMW.
Re: Ny Honda Rebel 1100 klar for 2021.
Jeg var enig med deg. Tror nå den kommer til å floppe i Norge med prisen sin.