Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38143
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av AJ »

Prøvde nettopp å bestille et par bokser Rock Oil, men fikk beskjed om at de ikke kunne sende til Norge... :scratch
Gikk da greit for et år siden :-k

Har kanskje med nye sikkerhetsbestemmelser på fly å gjøre :eh
Prøver igjen senere...
Uansett så vil det være synd hvis man ikke får kjøpt denne kjedesprayen fra Wemoto lenger... :(

Edit:
Ok...
står følgende på bestillingsskjemaet:
"Please note we can only ship tyres,batteries and aerosols to the United Kingdom, Republic of Ireland and France"

Dermed ikke mulig å kjøpte Rock Oil kjedespray fra Wemoto, altså... :(
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av Rottenikken »

OK! :-)
Veien er viktigere enn målet.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av Rottenikken »

tenker å slappe av, men fyyytttirakkern
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av evike »

Som svar til trådstarter:
Noe kjøpes via nettet, som f.eks. dekk, god erfaring med http://www.motorsykkeldekk.com
Noe kjøpes lokalt, særlig av de tingene som jeg overlater til verkstedet å finne ut av som f.eks. clutch-hendel (etter at jeg hang en ekstra i garasjen så har jeg ikke veltet og knekt den noe mer :doh )
Noe kjøpes billig og greit der jeg snubler over; Biltema, Skinnsjappa på Nordby (Svinesund). Klær og hjelmer har jeg oftest kjøpt på messer der det er gode tilbud. Dessuten vil jeg prøve både hjelm, klær og støvler. Støvlene kjøpte jeg forresten på Hof http://www.hof-mc.no.

Hadde jeg hatt en sånn kurant sykkel ville jeg kjøpt "stash-utstyr" på nettet hos f.eks. PitStop. Planlegger å kjøpe pyntedeksel til bremseveskebeholderen, nye speil m.m. derfra når økonomien bedrer seg. http://www.pitstopmcimport.no/shop/
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av Rottenikken »

...vært innom/brukt alle stedene du har nevnt bortsett fra motorsykkeldekk.com av en eller annen grunn.
Mulig fordi jeg en gang kom til et mc verksted med løse dekk og felger, prisen var da ca. 50% høyere enn om jeg hadde handlet dekk hos dem, for omlegg altså.
:thumleft Evike
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av evike »

Rottenikken skrev:...vært innom/brukt alle stedene du har nevnt bortsett fra motorsykkeldekk.com av en eller annen grunn.
Mulig fordi jeg en gang kom til et mc verksted med løse dekk og felger, prisen var da ca. 50% høyere enn om jeg hadde handlet dekk hos dem, for omlegg altså.
:thumleft Evike
Nei, man må finne noen andre gode løsninger. Her i Larvik har vi noen nye landsmenn som driver bilvask og også legger om dekk som ordner det billig. I tillegg til at en av gutta i MC-klubben har utstyr i garasjen og fikser det i bytte mot ei "lita flaske".
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av Duville »

evike skrev:
Rottenikken skrev:...vært innom/brukt alle stedene du har nevnt bortsett fra motorsykkeldekk.com av en eller annen grunn.
Mulig fordi jeg en gang kom til et mc verksted med løse dekk og felger, prisen var da ca. 50% høyere enn om jeg hadde handlet dekk hos dem, for omlegg altså.
:thumleft Evike
Nei, man må finne noen andre gode løsninger. Her i Larvik har vi noen nye landsmenn som driver bilvask og også legger om dekk som ordner det billig. I tillegg til at en av gutta i MC-klubben har utstyr i garasjen og fikser det i bytte mot ei "lita flaske".

HM - Selvfølgelig er ikke dette noe du benytter deg av, :janikk sånn naturalhusholdning er jo litt på kanten sies det ... ...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av RuneMC »

Når det gjelder bekledning har jeg brukt butikker, synes det er greit å prøve at det passer.
TCX støvler har de på Monsterbike i Kobbervikdalen (etter tunellen på E18 v/Drammen, det lange rette strekket på vei sørover mot Kristiansand), sving av og litt tilbake på småvei. De har også endel klær som jeg ikke har studert noe nøyere...

Dainese og Alpine klær samt Yamaha selvfølgelig finnes på Yamaha Vinterbro. De har en andre etasje med stort utvalg i klær og utstyr og i tillegg også en veldig hyggelig betjening. Gjennom Oslofjord-tunnelen og et kort stykke til Vinterbro senteret.

Bullfighter på Liertoppen er også grei (inngangen nærmest Oslo), spesielt hvis man er ute etter budsjett-utstyr, men de har også greit utvalg i hjelmer. Marushin hjelm, samt F16 jakke og bukse som jeg bruker nå kjøpte jeg der. Når det blir varmere i været blir det Dainese klær som jeg synes har bedre kvalitet og passform - ikke minst med å holde beskyttelsen på plass der den skal så den ikke "flyter" rundt og (viktig) klærne "puster" bedre.

Motorsykkeldekk.com testes i disse dager for fordekk, skal bli artig å se hva prisen blir for omlegg hos partner. Bakhjulsdekk tok jeg ifjor i forbindelse med service hos forhandler, men hverken dekk-pris eller omlegg var spesielt billig.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av Rottenikken »

Har handla litt med Hof MC, sjappa ser ut som er varelager, men han er både hyggelig og billig.
Så anbefaler å fortsette forbi Monsterbike og fortsette mot Hof, over Hanekleiva blir det litt ok mc tur også, ekstra bensin spares inn.
Veien er viktigere enn målet.

vevea
Innlegg: 10
Registrert: 03 apr 2010, 12:12
Motorsykkelen din: FZ1-N

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av vevea »

Kan anbefale pitstop. Har mye tøft til de fleste sykler. Har også bra utvalg på kjøreklær, men virker ikke ut som om de legger ut alt på nettet. Uansett, god service,
og mulighet for litt rabatt om du kjøper flere ting.
Har dog aldri bestilt noe der, da den ligger i nærheten.

Effektanlegg og slipons finner man mye av på ebay til en billig penge.

Hesal
Innlegg: 6
Registrert: 10 apr 2010, 23:31
Motorsykkelen din: ingen foreløpig

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av Hesal »

Har også bestilt noen deler fra Wemoto; er det lang leveringstid? Kommer det moms og toll i tillegg?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38143
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av AJ »

Hesal skrev:Har også bestilt noen deler fra Wemoto; er det lang leveringstid? Kommer det moms og toll i tillegg?
Moms må du regne med å måte betale når varene er klare for levering/avhenting. Men toll slipper man, bortsett fra gebyret man må ut med som Tollvesenet tar for å sjekke om varene er tollpliktige eller ikke...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Harrytur , netthandel eller lokal sjappe?

Legg inn av Onsløv »

Det spørs jo hvor meget man bestiller, jeg bestilte bremsekloser til under 200 kr den 15.04, var i postkassa 24.04. Så ca 10 dager inkl askepause.

Svar