Derfor spør jeg like så godt først som sist; kan en amatør som jeg gjøre en slik jobb?
Helt ubrukelig er jeg dog ikke siden jeg har bytta plugger på TDM (en kronglete jobb, bare så det er nevnt...), byttet luftfilter (av med kåpepaneler, løsne og løfte tank... krever litt innsikt dette også...), olje og oljefilter (er det fem eller seks skruer, et par O-ringer å pass på mens man holder med dette, tro...

Så noe gjør jeg sjøl, men på langt nær samme nivå som f.eks. Jalmar når han overhaler bremsene:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=704" onclick="window.open(this.href);return false;
Men når det gjelder bremser er jeg redd for å gjøre den en lille fatale feilen, som jeg innbiller fort kan skje, men som sannsynligvis ikke skjer.
Uansett så ser det enkelt ut i verkstedmanualen til sykker'n:
På bakhjulskaliperen ser det ut til at klossene må fjernes fra undersiden eller fra siden?
Står her at man slipper å demontere, er bare å løsne noen skruer, fjerne klossene og sette på plass nye.
Ingen problemer med bremsevæske?
Tipper en del av de som har hatt sykkel i mange år her på Forumet har byttet klosser mange ganger på syklene sine.
Jeg mottar gjerne gode råd og tips fra dere.
Har nemlig tenkt å prøve meg på å bytte klosser foran og bak på TDM om ikke så altfor lenge.