Innkjørt? Snart dags for å bytte ut hele raklet....Gammelgutt skrev:I dag har jeg vært på treff hos Evike og Knut-Morten, og det var meget hyggelig. Det ble 37 mil.
Il Tempo Petit har rundet 30000 km, er vel innkjørt nå?.
2008:.....26000 km
2009:.....32000 km
2010:.......8225 km
Gammelgutts gjøren og laden.
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Kan jo ikke bytte ut Il Tempo nå, hun er jo bedre enn ny nå, etter besøk hos doktor Lillebror. Nye sintrede bremseklosser og nye Diablodekk, det kan jo ikke bli bedre.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
TDM'en rundet 50.000 km på tur til Evike-treffet... Fortsetter det slik resten av sesongen ender den opp med bortimot 60.000 mot slutten av sesongen, tenker jeg...Gammelgutt skrev: Il Tempo Petit har rundet 30000 km, er vel innkjørt nå?.
2008:.....26000 km
2009:.....32000 km
2010:.......8225 km
Så spørsmålet som stadig melder seg er: blir det ny eller ny bruktsykkel neste år? Mulig, men litt tidlig ennå å si noe sikkert om dette.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
DBS= Daelim bike surrogat?. a (Daelim scootermoped)Pollti skrev:Du må ikke høre på DBS rytteren vet du vel.
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Våknet idag til strålende vær, og prioriterte en god tur.
Fra Sandvika- Sollihøgda- Skaret- Liertoppen- gamle Lierbakken ned- Hyggen- langs Drammensfjorden til Klokkarstua på Hurumlandet- Sætre- gamleveien til Oslofjordtunellen- til høyere i rundkjøringen på den andre siden av tunellen- Drøbak.
Rett før Drøbak til venstre mot Ås så høyre mot Vestby- så tok jeg av til Hvitsten- disse veiene er små, trange, svingete og morsomme. Fra Vestby en liten tur på motorveien så gjennom Ås til Ski der det ble en liten pølse, fylle og tømmepause. Forbruk på denne tanken; 0,34. Så mot rv 120 og Enebakk- langs Øyeren til Lillestrøm- Kjeller- E6 til Oslo.
Mosseveien til Hvervenbukta- gamle Mossevei- kaffepause på Tyrigrava- Oslofjordtunellen- Sætre. Veien videre langs Oslofjorden mot Åros var stengt pga. veiarbeid. Så jeg måtte ta opp på rv 23, kjørte ned mot Åros på andre siden, svingte mot Slemmestad- Sandvika. Hele turen 30 mil.
Fra Sandvika- Sollihøgda- Skaret- Liertoppen- gamle Lierbakken ned- Hyggen- langs Drammensfjorden til Klokkarstua på Hurumlandet- Sætre- gamleveien til Oslofjordtunellen- til høyere i rundkjøringen på den andre siden av tunellen- Drøbak.
Rett før Drøbak til venstre mot Ås så høyre mot Vestby- så tok jeg av til Hvitsten- disse veiene er små, trange, svingete og morsomme. Fra Vestby en liten tur på motorveien så gjennom Ås til Ski der det ble en liten pølse, fylle og tømmepause. Forbruk på denne tanken; 0,34. Så mot rv 120 og Enebakk- langs Øyeren til Lillestrøm- Kjeller- E6 til Oslo.
Mosseveien til Hvervenbukta- gamle Mossevei- kaffepause på Tyrigrava- Oslofjordtunellen- Sætre. Veien videre langs Oslofjorden mot Åros var stengt pga. veiarbeid. Så jeg måtte ta opp på rv 23, kjørte ned mot Åros på andre siden, svingte mot Slemmestad- Sandvika. Hele turen 30 mil.
Sist redigert av Gammelgutt den 15 jun 2010, 20:14, redigert 1 gang totalt.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Jeg blir helt stum av disse turene dine altså... Du må være lommekjent i det mest av det finnes av veier i rimelig stor omkrets! Tar du deg Fredrikstad-tur på lørdan?
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Nei jeg var ikke lommekjent på alle disse veiene, noen av dem har jeg aldri kjørt før men jeg kan lese skilt, så er det bare tut og kjør. Det hender jeg har med kart, eller at jeg planlegger en tur på forhånd, da ser jeg på kartet hjemme og skriver ned en lapp med veinumrene jeg skal kjøre. Og så pratær jeg norsk så det går an å spørre om veien, jeg synes ikke det er flaut slik som noen menn tydeligvis gjør.
På lørrdan vet jeg ikke hva jeg gjør, i motsetning til hunder som gjør i begge ender. Her taes en dag om gangen, blir det slik vær i morgen også så er fare for at jeg pakker ned grillen og tar en langtur.
På lørrdan vet jeg ikke hva jeg gjør, i motsetning til hunder som gjør i begge ender. Her taes en dag om gangen, blir det slik vær i morgen også så er fare for at jeg pakker ned grillen og tar en langtur.
Sist redigert av Gammelgutt den 15 jun 2010, 20:26, redigert 1 gang totalt.
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
godt svarGammelgutt skrev:Nei jeg var ikke lommekjent på alle disse veiene, noen av dem har jeg aldri kjørt før men jeg kan lese skilt, så er det bare tut og kjør.Det hender jeg har med kart, eller at jeg planlegger en tur på forhånd, da ser jeg på kartet hjemme og skriver ned en lapp med veinumrene jeg skal kjøre. Og så pratær jeg norsk så det går an å spørre om veien, jeg synes ikke det er flaut slik som noen menn tydeligvis gjør.
På lørrdan hvet jeg ikke hva jeg gjør, i motsetning til hunder som gjør i begge ender. Her taes en dag om gangen, blir det slik vær i morgen også så er farefor at jeg pakker ned grillen og tar en langtur.
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Hadde jo tenkt på langtur i dag men utsatte det 1 dag.
Var en tur og så på en BMW som er til salgs, nydelig sykkel, så nå får jeg se hvor mye jeg får i feriepenger og regner med at det blir noen skattekroner også, og så får jeg ut endel jeg hadde på timebank.
Etter å ha sett på BMW gikk turen til Tyrigrava og Hurumlandet hjem. Det ble jo ingen skikkelig langtur i dag, bare 30 mil.
2008;.......26000 km
2009;.......32000 km
2010;.........9000 km
Var en tur og så på en BMW som er til salgs, nydelig sykkel, så nå får jeg se hvor mye jeg får i feriepenger og regner med at det blir noen skattekroner også, og så får jeg ut endel jeg hadde på timebank.
Etter å ha sett på BMW gikk turen til Tyrigrava og Hurumlandet hjem. Det ble jo ingen skikkelig langtur i dag, bare 30 mil.
2008;.......26000 km
2009;.......32000 km
2010;.........9000 km
Sist redigert av Gammelgutt den 18 jun 2010, 00:01, redigert 1 gang totalt.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Bare 30 Ja det var da virkelig lite! En svipptur bare. Du burde klare minst 60 om dagen!
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Lykke til,Old Boy Gammelgutt!!
I går tok jeg en tur,men den helvetes høyrehånda dovner,noe som "hemmer" litt..
Misforstå ikke,det finnes millioner av mennesker som har det verre....
Men å nevne det kan forsvares på ei MC-side....
I går tok jeg en tur,men den helvetes høyrehånda dovner,noe som "hemmer" litt..
Misforstå ikke,det finnes millioner av mennesker som har det verre....
Men å nevne det kan forsvares på ei MC-side....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Du store alpakka, eller rettere sagt fetteren lama. Disse lamaene kan sees ved nedkjøringen til Flatdal i telemark.
[album]600[/album][album]599[/album]
Når jeg ser lamaer minner det om da jeg jobbet med dyr på sirkus.
Disse to neste bildene er utsikt fra veien ned mot Dalen.
[album]601[/album]
[album]602[/album]
Reiårsfossen på Ose i Bygland (Setesdal)
[album]603[/album]
Noen mennesker mener nok at jeg burde dra dit pepper`n gror, men Intruder mener visst at dette er rette plassen for meg
[album]604[/album]
Dagens tur.
[album]605[/album]
Ja da ble det langtur i dag. Startet ved halv syvtiden fra Sandvika, i Kongsberg måtte jeg bråbremse i en rundkjøring, det var en voksen kar som så på meg og kjørte rett ut foran meg og bråbremset. Etter Notodden sentrum er det flere rundkjøringer, hadde en yngre dame bak meg og jeg kjørte fra henne i akselreasjonen ut av rundkjøringene. Men like etter lå hun helt i hekken på meg. Så ved en rundkjøring, nær Heddal stavkirke, med midtrabatt inn mot rundkjøringen stoppet jeg og gikk av sykkelen og bort til bilen. Spurte damen om hun kunne være så vennlig og holde avstand, og minnet henne på tre sekunders regelen. Etterpå holdt hun seg et par hundre meter bak.
Første stopp var i Hjartdal der jeg var innom og sa hei og takk for sist. Så var det jo disse småstppen for å ta bilder. Neste stopp var en drikke og tømmepause på Rysstad, så fotostopp ved Reiårsfossen på Ose. Rett etter Ose sentrum ligger det en gård kloss i veien på høyre side. Det stabburet der er bygget av skikkelig grovt tømmer. Tidligere var det et stabbur til på denne gården, det står på Folkemuseet på Bygdøy, Oseloftet.
På Bygland var jeg innom den tidligere postbestyreren og delte lunchen min med henne. Hun setter alltid pris på at "Klypa" kommer innom og hilser på. I år er det førti år siden vi ble kjent.
Neste bolken kjem i mårrå.
[album]600[/album][album]599[/album]
Når jeg ser lamaer minner det om da jeg jobbet med dyr på sirkus.
Disse to neste bildene er utsikt fra veien ned mot Dalen.
[album]601[/album]
[album]602[/album]
Reiårsfossen på Ose i Bygland (Setesdal)
[album]603[/album]
Noen mennesker mener nok at jeg burde dra dit pepper`n gror, men Intruder mener visst at dette er rette plassen for meg
[album]604[/album]
Dagens tur.
[album]605[/album]
Ja da ble det langtur i dag. Startet ved halv syvtiden fra Sandvika, i Kongsberg måtte jeg bråbremse i en rundkjøring, det var en voksen kar som så på meg og kjørte rett ut foran meg og bråbremset. Etter Notodden sentrum er det flere rundkjøringer, hadde en yngre dame bak meg og jeg kjørte fra henne i akselreasjonen ut av rundkjøringene. Men like etter lå hun helt i hekken på meg. Så ved en rundkjøring, nær Heddal stavkirke, med midtrabatt inn mot rundkjøringen stoppet jeg og gikk av sykkelen og bort til bilen. Spurte damen om hun kunne være så vennlig og holde avstand, og minnet henne på tre sekunders regelen. Etterpå holdt hun seg et par hundre meter bak.
Første stopp var i Hjartdal der jeg var innom og sa hei og takk for sist. Så var det jo disse småstppen for å ta bilder. Neste stopp var en drikke og tømmepause på Rysstad, så fotostopp ved Reiårsfossen på Ose. Rett etter Ose sentrum ligger det en gård kloss i veien på høyre side. Det stabburet der er bygget av skikkelig grovt tømmer. Tidligere var det et stabbur til på denne gården, det står på Folkemuseet på Bygdøy, Oseloftet.
På Bygland var jeg innom den tidligere postbestyreren og delte lunchen min med henne. Hun setter alltid pris på at "Klypa" kommer innom og hilser på. I år er det førti år siden vi ble kjent.
Neste bolken kjem i mårrå.
Sist redigert av Gammelgutt den 18 jun 2010, 00:43, redigert 5 ganger totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Masse bilder fra Gammelgutt, jo!
Han som sa at det ikke ville komme i bilder i bloggen
En god start dette, Gammelgutt!! Keep' em coming, som de sier i utlandet
Han som sa at det ikke ville komme i bilder i bloggen
En god start dette, Gammelgutt!! Keep' em coming, som de sier i utlandet
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Nå må du ikke tro at jeg klarer å legge inn bilder. Jeg er hos Dexter som gjør arbeidet for en en gammel sinke som meg.