Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av cheron »

Gammelgutt skrev:I dag har jeg vært på treff hos Evike og Knut-Morten, og det var meget hyggelig. :thumleft Det ble 37 mil.

Il Tempo Petit har rundet 30000 km, er vel innkjørt nå?.


2008:.....26000 km
2009:.....32000 km
2010:.......8225 km
Innkjørt? Snart dags for å bytte ut hele raklet.... :jada:
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Kan jo ikke bytte ut Il Tempo nå, hun er jo bedre enn ny nå, etter besøk hos doktor Lillebror. Nye sintrede bremseklosser og nye Diablodekk, det kan jo ikke bli bedre. :jada:

Pollti

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Pollti »

Du må ikke høre på DBS rytteren vet du vel. :notlistening

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38005
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev: Il Tempo Petit har rundet 30000 km, er vel innkjørt nå?.


2008:.....26000 km
2009:.....32000 km
2010:.......8225 km
TDM'en rundet 50.000 km på tur til Evike-treffet... Fortsetter det slik resten av sesongen ender den opp med bortimot 60.000 mot slutten av sesongen, tenker jeg...
Så spørsmålet som stadig melder seg er: blir det ny eller ny bruktsykkel neste år? Mulig, men litt tidlig ennå å si noe sikkert om dette.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Du må ikke høre på DBS rytteren vet du vel. :notlistening
DBS= Daelim bike surrogat?. :-k a (Daelim scootermoped)

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Våknet idag til strålende vær, og prioriterte en god tur.
Fra Sandvika- Sollihøgda- Skaret- Liertoppen- gamle Lierbakken ned- Hyggen- langs Drammensfjorden til Klokkarstua på Hurumlandet- Sætre- gamleveien til Oslofjordtunellen- til høyere i rundkjøringen på den andre siden av tunellen- Drøbak.


Rett før Drøbak til venstre mot Ås så høyre mot Vestby- så tok jeg av til Hvitsten- disse veiene er små, trange, svingete og morsomme. Fra Vestby en liten tur på motorveien så gjennom Ås til Ski der det ble en liten pølse, fylle og tømmepause. Forbruk på denne tanken; 0,34. Så mot rv 120 og Enebakk- langs Øyeren til Lillestrøm- Kjeller- E6 til Oslo.

Mosseveien til Hvervenbukta- gamle Mossevei- kaffepause på Tyrigrava- Oslofjordtunellen- Sætre. Veien videre langs Oslofjorden mot Åros var stengt pga. veiarbeid. Så jeg måtte ta opp på rv 23, kjørte ned mot Åros på andre siden, svingte mot Slemmestad- Sandvika. Hele turen 30 mil. :prop:
Sist redigert av Gammelgutt den 15 jun 2010, 20:14, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Dexter »

Jeg blir helt stum av disse turene dine altså... Du må være lommekjent i det mest av det finnes av veier i rimelig stor omkrets! Tar du deg Fredrikstad-tur på lørdan?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Nei jeg var ikke lommekjent på alle disse veiene, noen av dem har jeg aldri kjørt før men jeg kan lese skilt, så er det bare tut og kjør. Det hender jeg har med kart, eller at jeg planlegger en tur på forhånd, da ser jeg på kartet hjemme og skriver ned en lapp med veinumrene jeg skal kjøre. Og så pratær jeg norsk så det går an å spørre om veien, jeg synes ikke det er flaut slik som noen menn tydeligvis gjør. :skriver

På lørrdan vet jeg ikke hva jeg gjør, i motsetning til hunder som gjør i begge ender. Her taes en dag om gangen, blir det slik vær i morgen også så er fare for at jeg pakker ned grillen og tar en langtur. :prop:

:mc7
Sist redigert av Gammelgutt den 15 jun 2010, 20:26, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tyr`n
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2010, 22:14
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900 83
Sted: Hurdal

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Tyr`n »

Gammelgutt skrev:Nei jeg var ikke lommekjent på alle disse veiene, noen av dem har jeg aldri kjørt før men jeg kan lese skilt, så er det bare tut og kjør.Det hender jeg har med kart, eller at jeg planlegger en tur på forhånd, da ser jeg på kartet hjemme og skriver ned en lapp med veinumrene jeg skal kjøre. Og så pratær jeg norsk så det går an å spørre om veien, jeg synes ikke det er flaut slik som noen menn tydeligvis gjør. :skriver

På lørrdan hvet jeg ikke hva jeg gjør, i motsetning til hunder som gjør i begge ender. Her taes en dag om gangen, blir det slik vær i morgen også så er farefor at jeg pakker ned grillen og tar en langtur. :prop:

:mc7
:lol godt svar :lol

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Hadde jo tenkt på langtur i dag men utsatte det 1 dag.

Var en tur og så på en BMW som er til salgs, nydelig sykkel, så nå får jeg se hvor mye jeg får i feriepenger og regner med at det blir noen skattekroner også, og så får jeg ut endel jeg hadde på timebank.

Etter å ha sett på BMW gikk turen til Tyrigrava og Hurumlandet hjem. Det ble jo ingen skikkelig langtur i dag, bare 30 mil.

2008;.......26000 km
2009;.......32000 km
2010;.........9000 km
Sist redigert av Gammelgutt den 18 jun 2010, 00:01, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Dexter »

Bare 30 :oh Ja det var da virkelig lite! En svipptur bare. Du burde klare minst 60 om dagen! :roll
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Intruder »

Lykke til,Old Boy Gammelgutt!!
I går tok jeg en tur,men den helvetes høyrehånda dovner,noe som "hemmer" litt.. :8-[
Misforstå ikke,det finnes millioner av mennesker som har det verre.... :vs
Men å nevne det kan forsvares på ei MC-side.... :mc2 :mc3
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Du store alpakka, eller rettere sagt fetteren lama. Disse lamaene kan sees ved nedkjøringen til Flatdal i telemark.

[album]600[/album][album]599[/album]

Når jeg ser lamaer minner det om da jeg jobbet med dyr på sirkus.


Disse to neste bildene er utsikt fra veien ned mot Dalen.

[album]601[/album]



[album]602[/album]

Reiårsfossen på Ose i Bygland (Setesdal)

[album]603[/album]

Noen mennesker mener nok at jeg burde dra dit pepper`n gror, men Intruder mener visst at dette er rette plassen for meg :lol

[album]604[/album]

Dagens tur.

[album]605[/album]
Ja da ble det langtur i dag. Startet ved halv syvtiden fra Sandvika, i Kongsberg måtte jeg bråbremse i en rundkjøring, det var en voksen kar som så på meg og kjørte rett ut foran meg og bråbremset. Etter Notodden sentrum er det flere rundkjøringer, hadde en yngre dame bak meg og jeg kjørte fra henne i akselreasjonen ut av rundkjøringene. Men like etter lå hun helt i hekken på meg. Så ved en rundkjøring, nær Heddal stavkirke, med midtrabatt inn mot rundkjøringen stoppet jeg og gikk av sykkelen og bort til bilen. Spurte damen om hun kunne være så vennlig og holde avstand, og minnet henne på tre sekunders regelen. Etterpå holdt hun seg et par hundre meter bak.

Første stopp var i Hjartdal der jeg var innom og sa hei og takk for sist. Så var det jo disse småstppen for å ta bilder. Neste stopp var en drikke og tømmepause på Rysstad, så fotostopp ved Reiårsfossen på Ose. Rett etter Ose sentrum ligger det en gård kloss i veien på høyre side. Det stabburet der er bygget av skikkelig grovt tømmer. Tidligere var det et stabbur til på denne gården, det står på Folkemuseet på Bygdøy, Oseloftet.

På Bygland var jeg innom den tidligere postbestyreren og delte lunchen min med henne. Hun setter alltid pris på at "Klypa" kommer innom og hilser på. I år er det førti år siden vi ble kjent.
Neste bolken kjem i mårrå.
Sist redigert av Gammelgutt den 18 jun 2010, 00:43, redigert 5 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38005
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av AJ »

Masse bilder fra Gammelgutt, jo! :oh
Han som sa at det ikke ville komme i bilder i bloggen :eh

En god start dette, Gammelgutt!! Keep' em coming, som de sier i utlandet :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Nå må du ikke tro at jeg klarer å legge inn bilder. Jeg er hos Dexter som gjør arbeidet for en en gammel sinke som meg. :-J

Svar