Hilseplikt?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Hilseplikt?

Legg inn av Misha »

Intruder skrev:Hælser vel på de jeg rekker,også moppeder og ATV :mk :thumleft

Vurderer av og til nazihilsen,men har ikke turt enda... :terge :dontknow
Eller Hells Hemmatt....... ](*,) :orefk
I fjor sommer leide jeg for første gang en campingbil for å prøve den ferieformen også. Og etter å ha kjørt langt om lenge sier avkommet ved siden av "Hvorfor hilser du ikke?" - "Hæ? Hilse? På hvem?" - "Andre campingbiler vel"
Så la jeg merke til at alle campingbiler jeg traff hilste... og jeg som hadde nok med å kjøre den svære dritten om ikke jeg skulle hilse i hytt og putevær også.

Men jeg begynte da å hilse tilbake. Konsekvent med strak arm :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Hilseplikt?

Legg inn av Erling »

legger denne flotte siden hit også..... ;e

http://www.bestbeginnermotorcycles.com/ ... nd-signals" onclick="window.open(this.href);return false;
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Brukeravatar
mfajf
Innlegg: 105
Registrert: 02 mar 2009, 07:32
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
Sted: Bergen

Re: Hilseplikt?

Legg inn av mfajf »

Har vært lenge fraværende, men er nå "på hugget" igjen.
Hilser fremdeles på de fleste, om de hilser tilbake eller ikke. Men, jeg har egentlig gitt opp å hilse på scootere, selv om jeg føler meg litt uhøflig. De hilser jo aldri tilbake.
Ellers tror jeg ikke Harley-eiere er mindre høflig enn andre mc-førere.
Jan

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hilseplikt?

Legg inn av Globe »

Heisann mfajf :vs der var du ja, godt å "se" deg igjen ;e

Jeg hilser også til de aller fleste,og mange hilser tilbake! Synes dette er en fin "gest" oss i mellom!! :thumleft
Scootere hilser jeg ikke på, tror de fleste av disse har mest et praktisk syn hva gjelder de 2 hjula de ferdes på!

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Hilseplikt?

Legg inn av frankh »

Usikker på om jeg har skrevet noe tidligere i denne tråden, og så glemt det, men det får stå sin prøve. Jeg mener at: Man har jo selvsagt ikke hilsePLIKT. Det er ingen plikt. Men det er en hyggelig gest som det er fint hvis alle bruker. Men i år synes jeg det er så veldig mange som ikke hilser at jeg har nesten blitt litt tilbakeholden, slik at jeg venter og ser om den/de andre hilser først. Men det er jo egentlig bare tøv, selvsagt.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Hilseplikt?

Legg inn av Erling »

frankh skrev:Usikker på om jeg har skrevet noe tidligere i denne tråden, og så glemt det, men det får stå sin prøve. Jeg mener at: Man har jo selvsagt ikke hilsePLIKT. Det er ingen plikt. Men det er en hyggelig gest som det er fint hvis alle bruker. Men i år synes jeg det er så veldig mange som ikke hilser at jeg har nesten blitt litt tilbakeholden, slik at jeg venter og ser om den/de andre hilser først. Men det er jo egentlig bare tøv, selvsagt.
Akkurat det med hilsing, henger vel muligens igjen fra "back in the Day" dvs. søttitallet.
Her i Norge var det så vidt meg bekjent, ca. 3-tusen registrerte motorsykkler i 1973.
I dag er det vel oppunder 100- tusen, ..eller?
Det er av og til litt voldsomt med hilsing, når det ofta kommer 5-20 sykkler på rad og rekke
Med så få sykler på søttitallet, var det ett samhold - noe spesielt - å treffe en annen tung mcfører.
(Da heller hilste man ikke på mopeder lettmc'er. Det var mere for praktisk bruk, sa man. Jeg var ikke enig, for svært mange rekrutters fra mopeder til tung mc..som meg f.eks.).
Hvis du ikke bodde sentralt på Østlandet (dvs. Osloregionen), var det ikke så mange å se og treffe til daglig.
Klart du ofte stoppet og slo av en prat, når du traff noen. Men hilste gjorde du, uansett.
(unntatt Harleyfører. De gadd ikke se på deg engang..der jeg putret av gårde på min Riskoker)
Jeg glemmer ikke den svært positive overraskelsen, over å bli hilst på av andre mcførere, første gang jeg kjørte tung mc. Jeg var ikke vant til det når jeg kjøret lett mc 125cc. ..(fra 16-18 år). Følelsen var inkludrene for meg. :thumleft
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hilseplikt?

Legg inn av Intruder »

Vi store tøffe kara må nok hilse,kanskje også på de små :mc5 :gk :mc7 :yeahright :vs :mc1 :prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AndreasM
Innlegg: 23
Registrert: 19 aug 2010, 12:59
Motorsykkelen din: Yamaha XT600E -00
Sted: Karasjok

Hilsing : For mye moped "look-a-like" ?

Legg inn av AndreasM »

Hilser ikke MCfolket på hverandre lenger eller ser min Yamaha XT600 ut som en moped ? :) i forrige sesong kjørte jeg en SV650 då hilset nesten alle. Nu hilser ingen... :dontknow

Syns det er hyggelig att man hilser på andre som kjør MC.....men jeg hilser ikke heller på scooter eller moped, så man får vel bytte sykkel da... ;)
Sist redigert av Globe den 19 sep 2010, 08:53, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Flyttet innlegget ditt hit da det er flere som har opplevd det samme :)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Hilsing : For mye moped "look-a-like" ?

Legg inn av gbruaset »

AndreasM skrev:Hilser ikke MCfolket på hverandre lenger eller ser min Yamaha XT600 ut som en moped ? :) i forrige sesong kjørte jeg en SV650 då hilset nesten alle. Nu hilser ingen... :dontknow

Syns det er hyggelig att man hilser på andre som kjør MC.....men jeg hilser ikke heller på scooter eller moped, så man får vel bytte sykkel da... ;)
Jeg skal hilse på deg, jeg! Har du forresten vært på touratech butikken i Serige? Der har de mye stilig utstyr til yamahaen din, så begynner folk å hilse! :-)

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hilseplikt?

Legg inn av SheDevil »

Jeg hilser stort sett på alt og alle men grensen blir vel trukket ved scooter'n.

Uansett om jeg møter mange eller en enslig "stakkar", hilser jeg selvfølgelig på alle ;e

Selv om man bor i grisegrendte strøk, er man jo "sivilisert" :knegg
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
AndreasM
Innlegg: 23
Registrert: 19 aug 2010, 12:59
Motorsykkelen din: Yamaha XT600E -00
Sted: Karasjok

Re: Hilsing : For mye moped "look-a-like" ?

Legg inn av AndreasM »

gbruaset skrev:Jeg skal hilse på deg, jeg! Har du forresten vært på touratech butikken i Serige? Der har de mye stilig utstyr til yamahaen din, så begynner folk å hilse! :-)
hyggelig det ! har ikke vært på touratech butikken, men på webisdene.... tenker bruke vinteren til å anskaffe nytt utstyr som f.eks vesker :-)

Brukeravatar
AndreasM
Innlegg: 23
Registrert: 19 aug 2010, 12:59
Motorsykkelen din: Yamaha XT600E -00
Sted: Karasjok

Re: Hilseplikt?

Legg inn av AndreasM »

cbrdama skrev: Uansett om jeg møter mange eller en enslig "stakkar", hilser jeg selvfølgelig på alle ;e

Selv om man bor i grisegrendte strøk, er man jo "sivilisert" :knegg
Enslig stakkar :D følte mig litt truffet der ja... men hyggelig å høre at de fleste hilser fortsatt.... kjør kanskje litt for mye i byen...

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Hilsing : For mye moped "look-a-like" ?

Legg inn av gbruaset »

AndreasM skrev:
gbruaset skrev:Jeg skal hilse på deg, jeg! Har du forresten vært på touratech butikken i Serige? Der har de mye stilig utstyr til yamahaen din, så begynner folk å hilse! :-)
hyggelig det ! har ikke vært på touratech butikken, men på webisdene.... tenker bruke vinteren til å anskaffe nytt utstyr som f.eks vesker :-)
Det er ca 33 mil fra Oslo dit. Jeg var der to ganger i fjor. Litt langt tur retur på en dag, men en fin tur, og hyggelige folk som arbeider der.

Brukeravatar
KawaSuki
Innlegg: 83
Registrert: 06 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Sted: Halden/Tistedal

Skal man " Hilse " ? .

Legg inn av KawaSuki »

;e Det begynner å bli en del sykler på veiene , noen hilser og noen ikke ! . :notworthy:
Når jeg kjører " Banditten " , hilser ikke Harleyfolka , men når jeg kommer med min 200cc Honda Phantom ,hilser de ,
kanskje av uvitenhet ? . Touringfolka blir fraværende med hilsinga til customen . :sorry
Goldwingene , lever stort sett i sin egen verden , men jeg ble meget overrasket da en Goldwingpilot viste
intresse for min lille Honda Phantom ( Thailandprodusert ) . :scratch
Noen ganger , og rett som det er synes som om noen MC-førere tar store sjanser , og må på død og liv hilse ,
selv om det er i en sving , samtidig med giring , bremsing og kneskrap ! . ](*,) :prf
Bør man på død og liv hilse ? :prf
Andre som har meninger angående " Praksisen " ? . :sorry

KawaSuki
Sist redigert av AJ den 04 jun 2011, 23:11, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Slår sammen ny "Hilse"-tråd med en eldre tråd med samme tema. AJ

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hilseplikt?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg hilser på "alle", uansett merke og type.
Jeg har ikke merket meg at f.eks. Harleyfolkene, eller touringfolkene, eller racing-folkene osv ikke hilser. Det varierer veldig individuelt tror jeg.
Så lenge jeg ikke må bruke clutchen hilser jeg med hånden. Er jeg opptatt med clutchen nikker jeg fint.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar