Hei jeg er ny her på forumet, men tenkte jeg kanskje kunne få noen råd.
Jeg har en cb500 k1 1972 mod
har hatt start på den og kjørt den en liten tur hvor den gikk greit på tomgang.
da vi sist skulle starte den fikk jeg problemer med at det ikke kom drivstoff til sylindrene. (kan legge til at det var ca -5 har har vært en kuldeperiode) vi kjørte den en kort stund på startgass. jeg noe som ser ut som svetting ved topp pakning. jeg vet ikke hva som er normalt, hvor mye som er innen for akseptable grenser, var så små antydninger at det muligens er det. men jeg spør allikevel: hvor mye arbeid er det å bytte topp pakning på denne sykkelen? er det en vanskelig og tidkrevende operasjon?
-hvor mye svetting er akseptabelt?
håper noen har anledning å svare
-slenger på et tilleggsspørsmål: har kjøpt nytt batteri på biltema, hvor lenge er det vanlig å la det stå tilkoblet lading ved førstegangslading?
Skifte topp cb500
-
- Innlegg: 351
- Registrert: 05 nov 2010, 12:46
- Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skifte topp cb500
Velkommen bergenser83
Har ikke noen gode svar på spørsmålene dine, men de er jeg sikker på at du får svar på fra andre her inne etter hvert
Har ikke noen gode svar på spørsmålene dine, men de er jeg sikker på at du får svar på fra andre her inne etter hvert
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Skifte topp cb500
Jeg kan svare på det siste.
Har noen ganger kjøpt batteri på bilrema, og det har bare vært å sette i og klart til bruk.
Så trenger vel ikke så mye lading.
Batterier bruker gjerne en uke på å få tipptopp max lading. En intelligent vedlikeholdslader kan stå på hele tiden og holde batteriet oppe.
Har noen ganger kjøpt batteri på bilrema, og det har bare vært å sette i og klart til bruk.
Så trenger vel ikke så mye lading.
Batterier bruker gjerne en uke på å få tipptopp max lading. En intelligent vedlikeholdslader kan stå på hele tiden og holde batteriet oppe.
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Skifte topp cb500
Sikker på att det er toppakning , og ikke toppdekselpakningen som svetter litt? litt fuktighet hadde ikkje eg brydd meg så mye om , men ka e litt skifte av toppakning, viss du ikke har gjort det før. en del arbeid, ja. sykkelen er gammel , skruer og bolter kan sitte fast , knekke . skal du skifte må du av med, eksos,forgassere, toppdeksel , kamstrammer , kamaksling, passe på timingmerker tenning,kamaksling, skrape vekk gammel pakning, henge opp kamkjeden, kommer ikke på mer i farten . og så alt tilbake i riktig rekkefølge , og rett momemt. bør ha rep.bok til sykkelen .