Hva foretrekker DU? En, to, tre, fire eller seks...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37911
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Hva foretrekker DU? En, to, tre, fire eller seks...?
En aldri så liten poll om MC. Ingen bombe siden dette er et MC forum... :
Spørsmålet er:
hva liker du best når det gjelder MC; de ensylindrede, twinsyklene, de 'sære' tresylindrede eller 'A4' rekkefirer'n eller de med enda flere sylindre...?
Mange mener mye om disse tingene og derfor kan det kanskje være interessant med poll som dette? Håper i hvert fall det...
Spørsmålet er:
hva liker du best når det gjelder MC; de ensylindrede, twinsyklene, de 'sære' tresylindrede eller 'A4' rekkefirer'n eller de med enda flere sylindre...?
Mange mener mye om disse tingene og derfor kan det kanskje være interessant med poll som dette? Håper i hvert fall det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Er det så interessant da? De fleste syklene har jo sin sjarm, og noe av den kommer fra antallet sylindre.
Mulig jeg er sær, men det spiller liten rolle hvor mange sylindre det er, bare doningen går framover.
Unntaket er BMW. Er ikke ånkli BMW hvis det ikke er bokser.
(Får bare leve med at Bimma bli sur på meg :sad11: )
Mulig jeg er sær, men det spiller liten rolle hvor mange sylindre det er, bare doningen går framover.
Unntaket er BMW. Er ikke ånkli BMW hvis det ikke er bokser.
(Får bare leve med at Bimma bli sur på meg :sad11: )
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Ragnhild skrev: Unntaket er BMW. Er ikke ånkli BMW hvis det ikke er bokser.
(Får bare leve med at Bimma bli sur på meg :sad11: )
:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
- Kjitta8648
- Innlegg: 161
- Registrert: 03 nov 2008, 18:35
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Sted: Bergen
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
-er det fler enn to sylindre er det bilmotor.
På toppen av lista mi troner 360 graders parallelltwin.
Veiva spiller mer rolle enn sylinderplassering, f.eks så har en 90/270 graders rekke-twin samme gange som en 90 graders V-twin. De ser helt ulike ut, men går og låter omtrent likt.
Når det gjelder lyd er triplene værst/best : , selv om de har en sylinder for mye.
På toppen av lista mi troner 360 graders parallelltwin.
Veiva spiller mer rolle enn sylinderplassering, f.eks så har en 90/270 graders rekke-twin samme gange som en 90 graders V-twin. De ser helt ulike ut, men går og låter omtrent likt.
Når det gjelder lyd er triplene værst/best : , selv om de har en sylinder for mye.
Da har du ikke vært på tur i bushen sammen med en GW 1100Baron von Waffel skrev:Vel, jeg har en mistanke om at jeg ville blitt veldig glad i noe med en meget lav sekser. Det eneste er at jeg da neppe vil kunne ta sykkelen det siste stykket til hytta på fjellet.
PS hvor mange sylindre den har vet jeg ikke, men at den ikke er dem mest vanlige Off-roadsykkelen, dèt vet jeg
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
- Raul Toujourd
- Innlegg: 18
- Registrert: 05 nov 2008, 22:16
Helt enig, er ikke ånkli BMW hvis ikke det er luftavkjølt bokser med innsug og eksos parallelt med bakkenRagnhild skrev: Mulig jeg er sær, men det spiller liten rolle hvor mange sylindre det er, bare doningen går framover.
Unntaket er BMW. Er ikke ånkli BMW hvis det ikke er bokser.
(Får bare leve med at Bimma bli sur på meg :sad11: )
Men man trenger jo ikke ånkli BMW for å ha det gøy heller da...