Hva foretrekker DU? En, to, tre, fire eller seks...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar

En, to, tre, fire eller seks? Hva foretrekker DU?

Thumper (ensylindert MC)
2
8%
Linjetoer (rekketwin)
5
21%
Vinkeltoer (tosylindret V-motor)
5
21%
Vinkelfirer (firesylindret V-motor)
0
Ingen stemmer
Linjetreer (tresylindret rekkemotor)
2
8%
Linjefirer (rekkefirer)
6
25%
Linjesekser (rekkesekser)
1
4%
Flat-toer (tosylindret boxer)
2
8%
Flat-firer (firesylindret boxer)
0
Ingen stemmer
Flat-sekser (sekssylindret boxer)
1
4%
 
Stemmer totalt: 24

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37911
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Hva foretrekker DU? En, to, tre, fire eller seks...?

Legg inn av AJ »

En aldri så liten poll om MC. Ingen bombe siden dette er et MC forum... :roll:

Spørsmålet er:
hva liker du best når det gjelder MC; de ensylindrede, twinsyklene, de 'sære' tresylindrede eller 'A4' rekkefirer'n eller de med enda flere sylindre...?

Mange mener mye om disse tingene og derfor kan det kanskje være interessant med poll som dette? Håper i hvert fall det... :wink:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Liker bare to sylindre jeg. Om de står opp, ned, ut eller forrover spiller ingen rolle.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Er det så interessant da? De fleste syklene har jo sin sjarm, og noe av den kommer fra antallet sylindre.
Mulig jeg er sær, men det spiller liten rolle hvor mange sylindre det er, bare doningen går framover.
Unntaket er BMW. Er ikke ånkli BMW hvis det ikke er bokser.
(Får bare leve med at Bimma bli sur på meg :sad11: )

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Jeg liker paralelltwin også,men L-twin best. Det har noe med ytelsen å gjøre. :wink:
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Desmo
Er vel de desmodromiske ventilene :[-X:

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Ragnhild skrev: Unntaket er BMW. Er ikke ånkli BMW hvis det ikke er bokser.
(Får bare leve med at Bimma bli sur på meg :sad11: )

:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

BildeSåda Bimma, du må ikke ta det personligBilde
Jeg er jo litt sær av meg som du vetBilde

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Kan jo ikke stemme her. For jeg har bare prøvd V-2 og boxer-2. Og kan ikke vite om dette er himmelen før jeg har prøvd resten.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Kjitta8648 »

Himmelen er en rekkefirer med høyfrekvente vibrasjoner. :thumbsup:

:kermit:

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Vel, jeg har en mistanke om at jeg ville blitt veldig glad i noe med en meget lav sekser. Det eneste er at jeg da neppe vil kunne ta sykkelen det siste stykket til hytta på fjellet.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

-er det fler enn to sylindre er det bilmotor.

På toppen av lista mi troner 360 graders parallelltwin.

Veiva spiller mer rolle enn sylinderplassering, f.eks så har en 90/270 graders rekke-twin samme gange som en 90 graders V-twin. De ser helt ulike ut, men går og låter omtrent likt.

Når det gjelder lyd er triplene værst/best :twisted: , selv om de har en sylinder for mye.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Baron von Waffel skrev:Vel, jeg har en mistanke om at jeg ville blitt veldig glad i noe med en meget lav sekser. Det eneste er at jeg da neppe vil kunne ta sykkelen det siste stykket til hytta på fjellet.
Da har du ikke vært på tur i bushen sammen med en GW 1100 8)

PS hvor mange sylindre den har vet jeg ikke, men at den ikke er dem mest vanlige Off-roadsykkelen, dèt vet jeg

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Vel, jeg har ikke prøvd noen GW jeg :( :(

Men jeg har prøvd 1150 GS på varierende grusveier. Og har nok fått en liten forkjærlighet for boksermotorer.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Jada, de gjør jo jobben sin :mrgreen:

Brukeravatar
Raul Toujourd
Innlegg: 18
Registrert: 05 nov 2008, 22:16

Legg inn av Raul Toujourd »

Ragnhild skrev: Mulig jeg er sær, men det spiller liten rolle hvor mange sylindre det er, bare doningen går framover.
Unntaket er BMW. Er ikke ånkli BMW hvis det ikke er bokser.
(Får bare leve med at Bimma bli sur på meg :sad11: )
Helt enig, er ikke ånkli BMW hvis ikke det er luftavkjølt bokser med innsug og eksos parallelt med bakken :wink:

Men man trenger jo ikke ånkli BMW for å ha det gøy heller da... :D

Svar