Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av mekkern »

Bruker halvarssons level 2 skinne i ditto jakke-merkes ikke og kan ikke glemmes. :thumleft
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =136&cid=3

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... 150&cid=10
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg bruker Biltema sin nye skinne:

Bilde

Jeg vet at den forrige ryggskinnen til Biltema fikk stryk i Bike sin test. Så på begge to en gang jeg var på Biltema, og den nye virker mye bedre. Helt grei å ha på, hjelper til å stive opp ryggen under kjøring, men kan bli litt klam på ryggen.
Den nye er Level 2 godkjent, i motsetning til den første som var Level 1.
Har ikke fått "testet" den, og håper jeg slipper det også.

Venter i spenning på ny test av ryggskinner, og håper denne kommer med i neste test.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Morten »

Bruker http://www.forcefieldperformance.com/pr ... ector/2344" onclick="window.open(this.href);return false;

Samme som produserer for Halvarsson, samme klasse (level 2), veldig behagelig ryggskinne....
Har samme plate løst til en Halvarsson jakke jeg har... er veldig fornøyd med disse :thumleft
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Gliciouz »

Morten skrev:Bruker http://www.forcefieldperformance.com/pr ... ector/2344" onclick="window.open(this.href);return false;

Samme som produserer for Halvarsson, samme klasse (level 2), veldig behagelig ryggskinne....
Har samme plate løst til en Halvarsson jakke jeg har... er veldig fornøyd med disse :thumleft
Hva koster denne? Den ser behagelig ut... Mange gode forslag...

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Morten »

Gliciouz skrev:
Morten skrev:Bruker http://www.forcefieldperformance.com/pr ... ector/2344" onclick="window.open(this.href);return false;

Samme som produserer for Halvarsson, samme klasse (level 2), veldig behagelig ryggskinne....
Har samme plate løst til en Halvarsson jakke jeg har... er veldig fornøyd med disse :thumleft
Hva koster denne? Den ser behagelig ut... Mange gode forslag...
Jeg ga ca 1200,- for denne, kjøpt hos MC-Oslo, samme pris som for Halvarsson sin....
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Gammelgutt

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Gammelgutt »

Godtvoksen skrev:Skal jeg være ærlig er jeg ikke særlig glad i å kjøre med ryggskinne. :redface
Jeg har likevel kjøpt meg Halvarson ryggskinne da den har fått best kritikk. Noe dyrere en andre men det er ikke på ryggskinne en gjør de helt store økonomiske besparelsene... :knegg
Jeg ville ha Halvarson ryggskinne, men den blir ikke levert i str kort helfet.

Har Halvarson ryggplate i skinnjakken, og den vil nok ikke flytte på seg når airbagvesten blåser seg opp.
http://www.hit-air.no" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av mekkern »

Hos oss er jo airbagen kontinuerlig oppblåst så det sitter stødig... :-J

Smia i morra?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Intruder »

mekkern skrev:Hos oss er jo airbagen kontinuerlig oppblåst så det sitter stødig... :-J

Smia i morra?
Oppblåst kontinuerlig ? Tøv,holder pusten jeg,ser ut som en oppblåsbar.. :-$
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av jhn »

Rygskinne ja. For en stund siden va det jo en forholdsvis heftig diskusjon på et annet mc-forum, om nytteverdien av ei ryggskinne. De som mente den var ganske unyttig og veldig plagsom, va muligens i flertall, definitivt mest høylydt. Men det må sies at det mc-forumet e ganske tett spekket med yrkeskverulanter. E det noen her som kan huske det?
Snikkern kanskje?
De som va tilhengere av ryggskinne fikk ganske mye "juling"
Heldigvis så e det ganske mye mere fornuft å finne på mc.siden.no
Før 2001 brukte æ aldrig skinne, nå kjøre æ aldri uten. I 2001 kjørte æ utfor veien, tok et par hallingkast (trudde jo ikke æ kunne det men..) og landet ganske flatt på ryggen, men på en liten spiss stein. Det blei et hull i jakka og den 2mm tynne plastremsa som e innsydd i jakka og ryggraden brakk i to. Hadde æ da brukt ei skinne, hadde det mest sannsynlig gått mye bedre. Alle som har sett jakka/ryggen/steinen e enig i det.
Så i dag bruke æ ei Halvarson skinne, den e meget behagelig å ha på, føle mæ litt naken uten. Men æ synes den e litt lang, den kunne gjerne vært 2-3-4-5 cm kortere

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Snikkeren »

Joda, jeg husker godt den diskusjonen. :thumleft
Vet ikke om de som var imot ryggskinne var flere, men de ble godt lagt merke til ihvertfall. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av jhn »

Nei, det e ikke sikkert de va i flertall, du har rett i det.
Ditt neste innlegg bør jo markeres med en liten salut eller no sånn mtp antall

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av RuneMC »

Ryggskinne er nok lurt.
Kjørelæreren sa at han aldri kjørte uten, om det så var en kort tur til butikken. Men så hadde han også ganske inneholdsrike røntgenbilder fra 2-3 ulykker han hadde vært ute for...

Uansett mange fine forslag her, så kommer nok til å gå til innkjøp av en av test-vinnerne rimelig snart - har jo selvfølgelig en som jeg fikk på kjøpet når jeg kjøpte jakke, bukse og støvler på Bullfighter... ser det står 1621-2 - dvs Level 2 , så muligens ikke dårligst i klassen. Men puster gjør den ihvertfall ikke :mk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:Hos oss er jo airbagen kontinuerlig oppblåst så det sitter stødig... :-J

Smia i morra?
Jepp, smia i mårra va planen
Det er det samme for skylda hvem som har den...

VegardA
Innlegg: 11
Registrert: 24 mar 2011, 20:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ900S, 2003mod
Sted: Fetsund, Akershus

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av VegardA »

Jeg fikk i alle fall klar melding fra kjørelæreren at ryggskinne var det bare å anskaffe.
Det som finnes i jakkene holdt ikke mål både i forhold til å beholde plassering på ryggen
og evne til absorbsjon av støt.
Jeg kommer nok til å gå for Halvarssons eller Forcefields. Skal i allefall prøve begge på før
jeg handler.

Er det forresten noen som har prøvd å få kontakt med råskinn.no? Sendte en mail via mail-applikasjonen på hjemmesiden deres for 4 dager siden med et enkelt spm. Har ikke fått svar ennå. Har og prøvd på tlf oppgitt i telefonkataloger på nett. :dontknow
Mvh
Vegard

"Målet med en reise er ikke å komme frem,
men reisen i seg selv."

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ryggskinne - Hvilken skal en velge?

Legg inn av tullestein »

VegardA skrev:Er det forresten noen som har prøvd å få kontakt med råskinn.no? Sendte en mail via mail-applikasjonen på hjemmesiden deres for 4 dager siden med et enkelt spm. Har ikke fått svar ennå. Har og prøvd på tlf oppgitt i telefonkataloger på nett. :dontknow
Jeg kjøpte mc bukse hos råskinn, men den ble sendt tilbake. Jeg fikk nå raskt svar og pengene tilbake så jeg kan ikke klage på kundeservice. Du får nok prøve og sende en e-post til.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Svar